Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Fra 2 uker før kvartal “sesongen” starter, er det mange finansbøker som skal avsluttes og rotne egg begynner å komme frem (de fleste konkurser og korreksjoner kommer i denne perioden).

Kan være et (av mange) argument på at vi må vente helt til slutten av måneden… (vist de skal holde seg til avtalen). Stormer det virkelig kan kanskje en avtale la vente på seg…

I alle fall noe man bør ta med i beregningene.

Ja at den vil dippe ned mot forrige bunn om noe sånt skjer? Nesten uten tvil

(Kommer fra mannen som trodde nano skulle totalkrakke etter at lisa dro for all del)

25 er heller ikke umulig ved no-deal.

Kurs 25 etter det PCIB har prestert er direkte latterlig. Etter min mening så er det ikke ei kr priset inn i forhold til avtale med AZ.
Vi har to mulige utslag : avtale og kurs i taket eller ingen avtale ( nå med AZ ) og kursen roer seg på dagens nivå . Pluss minus noen kr.
Framtida til PCIB er ikke på noen måte avhengig av en avtale akk i disse dager. PCIB sitter med patenter og resultat som er gull verd for mange farmasiselskap der ute. Vi har bare sett begynnelsen på eventyret med Askeladden i norsk farmasieventyr.

7 Likes

For den som tror på No-deal er det nok interessant å tippe kurs ved det scenarioet. Hva tror dere kursen blir ved upfront på 50 mill USD (mellom 3 og 4 % av Sorlendingens anslag), kjøp av aksjer for samme beløp og milestones på tilsammen 500 mill USD da?

7 Likes

Jeg tror at det som har kommet frem rundt Asia for RELEASE-studien, med godkjennelse i både Taiwan og Sør-Korea, og snakk om Orphan Drug Designation i Japan, bidrar til å løfte bunnen for en eventuell nedtur mtp AZ.

At den på veldig kort sikt kan gå langt ned på 30-tallet, kan godt hende. Men tror ikke det vil ta lang tid før den stabiliserer seg på et høyere nivå, dersom det skulle skje.

4 Likes

3x,- er det mest sannsynlige alternativet uten en avtale. Selv velger jeg å tenke at vi hadde fått en emisjon i fanget om det ikke lå i kortene at PCIB får en avtale.

5 Likes

Noen som vet om det går an å følge ABGSC Life Science Summit imorgen?

Ser det skal være webinar, men klarer ikke å finne en link noe sted…

2 Likes

Hvor stor sannsynlighet er det for det tredje alternativet, nemlig at vurderingsperioden forlenges utover 30. juni.

10 - 15 % er min antakelse, basert på at det er krevende å formulere avtaler som både hensyntar AZ og de andre som forsker basert på fimaNac-plattformen.

5 Likes

Per har vært ganske krystallklar på at det skal være ferdig, klappet og klart innen 1.juli. Hvis ikke så tar de med seg forskningen til noen andre evt.

4 Likes

Det er bedre med en fugl i hånden enn 10 på taket!

For styret i PCIB er det AZ som er i hånden.

Klart at PW og ledelsen forøvrig legger press på AZ for å komme i mål innen fristen, men det er neppe noen alternativ om AZ ber om litt mer tid.

1 Like

Lurer på om det lurt å gevinstsikre 1/3 av beholdningen utover ukene nå frem mot slutten av juni? Stiger PCIB ytterligere etter 30.6 så har jeg jo 2/3 som jobber for meg, faller aksjen drastisk kan jeg snitte meg videre ned. 1/3 er innsatsen forøvrig.

Har tidligere brent meg på tidligere forventningshype hos både Targovax og Nano og vil ikke gjøre det samme med PCIB.

1 Like

Sant nok nike, jeg er vel bare noe anstrengt til tanken på at det skal gå ut i juli uten avklaring :sweat_smile:

1 Like

Det er kanskje lurt. Risk/rewRd må du vurdere selv :slight_smile:

1 Like

Tanken er god, hvis mann må selge ved et børsfall…
Når dukker det opp en lignende mulighet? (muligens Bbio senere)

Jeg mener det er 95% sannsynlighet for deal her, så RiskReward er en av de bedre :blush:
Skulle 5% slå til, så har de så mye mer… :blush:
Lykke til :partying_face:

8 Likes

Hvordan skal man bli rik hvis man selger før man er rik ?
Hvor får man bedre muligheter enn i PCIB ?
Hva med å tenke motsatt, dvs å investere 1/3 mer ?
Får vi denne sjansen igjen ?
Jeg selger heller i tapere enn potensielle vinnere.
Blir det ingen avtale er det bare å vente på GGK. Den er enda sikrere.

16 Likes

Deler tankene til Chilli her. Vi som har fulgt selskapet endel år vet at Per er veldig nøktern i sine uttalelser. Derfor ser jeg muligheten for avtale som meget meget gode. Derfor velger jeg ikke gevinstsikre noe som helst.
Synes man skal velge det man er komfertabel med, er man usikker, selg noe.

13 Likes

Etter å fulgt mange gode skribenter her og ser det fundamentale i pcib, regner jeg med stor sannsynlighet med en avtale med AZ, for om det ikke skjer, vil rettighetene tilfalle pcib på hva AZ har funnet i sin forskning. Innen nac. Det anser jeg som lite sannsynlig og derfor har jeg kjøpt ytterligere aksjer i dag, rigger meg for tidenes fest hittil for min del. Dette er risiko, selvsagt, men dette skal jeg om mulig ikke gå glipp av. ;-D

12 Likes

Hvis det ikke blir avtale og kursen raser blir det tidenes gavepakke hvis man kjøper og sitter frem mot Release.

8 Likes

Jeg, som den pessimist jeg er til tider tror det er fult mulig. No deal betyr at vi må vente lenger på penger, viktig validering av teknologien utsettes og mange vil nok kaste kortene i håp om å kjøpe tilbake billigere (jeg er ikke en av dem). For jeg tror også at aksjen vil begynne å stige igjen ganske raskt.

Dårlig avtale kan også potensielt senke kursen, for min del er dette det store spørsmålet. Hva betales for leveringsteknologi/adjuvant ?

For Fimavacc kom det jo forslag fra en dreven analytiker om 5 mill pr avtale upfront, det ville nok vært skuffende for mange. Her snakkes det jo ofte om 100x det (dog for NAC).

3 Likes