Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Eg skal helt ærlig si eg sikkert og tok vekk belåning for en uke siden , ca, husker ikkehelt datoen og gidder ikke bla i innlegg.

Det eg ser er at de kostet meg dyrt :joy::wink:

Og som bamse sier, hva annet med samme risk reward skal en kjøpe🤔

7 Likes

Beste sammenligning er snøffel sin oversikt på upfront på mrna, og en blir jo svimmel av beløpene.

5 Likes

Jeg var tidvis fristet til å sikre belåningen i forrige uke, men bestemte meg for å la det stå til. Så nå får det bære eller briste!:crossed_fingers::crossed_fingers:

7 Likes

Enig i at det er høye summer, men er det rett å sammenligne med ? Jeg har ikke medisinsk kompetanse til å avgjøre hva de egentlig har kjøpt.

En bil koster typisk 500K, den kommer ingen vei uten drivstoff som koster 10kr/l - vi er kanskje i 10kr/l delen ikke i den 500K delen. Det kan fortsatt bli svimlende summer over tid…

3 Likes

Ja, fordelen er at nå har en litt trader kapital, så får en prøve å korte vente tiden med det.

1 Like

Du tror vel ikke for alvor at de bruker et halvår på en avtale til 5 mill yrune?

6 Likes

En avtale er så mye mer enn upfront delen… Men nei jeg syns det høres rart ut i NAC sammenheng, det er kanskje mer realistisk i VACC sammenheng avhengig av bruken/indikasjon.

1 Like

Jeg tenker også en del på dette. I chem IGGK bruker de jo gemcis og leverer det. Patentet på gemcis har vel gått ut og er “gratis”. Men det blir jo en ny indikasjon etc. Hva er da prisen for noe der medisinen eies av AZ og evnt leveres av PCIB. Vanskelig å si. Men andre gode avtaler AZ allerede har gjort er vel med andre plattformteknologier? Der de deler medisin og leveringsmetode? Noen med medisinsk erfaring som kan bekrefte dette? Altså kan det bli dyrt for AZ.

https://www.pmlive.com/pharma_news/astrazeneca_forms_%242bn_gene_silencing_pact_with_silence_tx_1329988?SQ_DESIGN_NAME=2&

2 Likes

Jeg tror mange glemmer at fristen 30.06.20 ble bestemt og offentliggjort 22.07.2019, altså for nesten ett år siden.

Og når AZ lot seg avsløre og utvidet forskningsområdene i november var dette selvsagt et resultat av forhandlinger mellom AZ og PCIB. Dette sa jo også PW i Radium. De hadde bedt om det før uten å få det innvilget, men denne kan skjønte også AZ at det var på tide (fritt fra PWs uttalelse fra Radium, ep. 103).

Så det er vel liten tvil om at det har vært en grad av forhandlinger mellom selskapene allerede fra tidlig høst 2019. Noe ble tydeligvis avklart før navnet ble avslørt i november, og snart skal vi få vite hva de til syvende og sist har blitt enige om. :star_struck::star_struck:

17 Likes

Andre enn Capaz som vil følge ABGSC Life Science Summit 26.05.2020
Edit: Ingen grunn til !? :wink:

Targovax deltar. Prøv å ringe IR kontakt Renate Birkeli, +47 922 61 624 eller mail henne.
[email protected]

2 Likes

Interessant å se både kurs og stemning på forumet om dagen. Det synes å være en viss konsensus rundt at en avtale med AZ vil komme, selv om det er noe uenighet knyttet til om avtalen blir stor eller kjempestor. Jeg har tidligere argumentert for hvorfor jeg finner det usannsynlig , uten at jeg skal gå gjennom det enda en gang.

Etter å ha fordøyd forrige kvartalspresentasjon heller jeg enda mer mot et no-deal-scenario. Ikke bare er PW svært ordknapp rundt dette(sitatene nedenfor), men han virker også å tone det hele ned i forhold til stemningen man ser både i forum og i marked. For FimaNAc er det viet kun to slides for et ‘felt’’ som innen bare noen uker er forventet å snu hele selskapet på hodet.

Om man går tilbake og leser meldingen en gang til, får jeg heller ikke den enorme bullviben. Fasiten nært forestående så det blir spennende å se hvorvidt magefølelsen er intakt eller ikke.

image

We have a number of different collaborations ongoing, with companies that are in this space, and the most important one I guess is with AZ. We have an experimental collaboration there that ended in december last year. When, at the end, was looking at wether those positive results we saw in oncology also would translate to other disease areas. And then we have an additional six months period for determination of potential next steps. So by june this year we will say something around what will happen with this collaboration.

No, I don’t think I want to say anyting about this now. I’ve already told that the experimental phase of this ended, we kept on doing analysis because they take some time since the study ended, so the analytical part of it expanded over into 2020. And the, I think all the analysis have now been done, but, and, results are being assessed as we speak. So that’s the only thing I can say about AZ.

NB: med et no-deal-scenario mener jeg ikke null avtale, men heller en videreføring av modellen man har sett så langt, en liten up-front, kanskje en form for plan for å teste dette ut i klinikken, ikke en halv milliard i up-front.

5 Likes

Greit nok å mene det. Men hvorfor er ikke dette da et faktum allerede? Det er såå mye som taler for deal.

Edit. Så NB en din etterpå

3 Likes

Photocure var en gang veldig bull på avtale, det gikk dårlig.
Tror PW bare unngår det meste som kan avsløre noe som helst, men resultatene taler for oss, her blir det avtaler

11 Likes

Ikke mye nytt her i jammer dalen.
Men, registrerer et skyhøyt forventningsnivå.
Tror det kommer til å bli satt flere dagsrekorder i antall innlegg utover i juni. Jo flere dess nærmere vi kommer målstreken :laughing:

Kan en slik avtale være mer realistisk? 50mill NOK. Ser ut til at det er en form for plattform.

Starpharma’s DEP^® platform remains available for further partnerships. Licences are typically product specific and structured to allow for multiple partnered-DEP^® programs to run in parallel.

https://www.bloomberg.com/press-releases/2019-06-03/starpharma-signs-second-oncology-agreement-with-astrazeneca

1 Like

Er det noen som kjenner til liknende tilfeller; altså der BP har “latt seg avsløre” og endatil “etter press” fra en liten motpart. Jeg kjenner ikke til liknende, men om noen har eksempler kan det kanskje gi oss et hint i forhold til sannsynlighet for avtale.

Når det kommer til forsinkelser, så tror jeg det kun vil forekomme forsinkelser dersom det skjer noe helt ekstraardinært/uforutsett. I utgangspunktet er datoer satt for hele prosessen, inkl. dato for deadline, og tidsplan for møter/prosessen følges med mindre noe ekstraordinært skulle skje (eks. Corona, men her har PW sagt at de er i rute).
På et gitt tidspunkt ble ting løftet opp et hakk fra forskerne som har vært tettest på, til lederne over dem, og deretter et hakk til, og etter hvert er de kommet så langt i prosessen at de er kommet til de øverste nivåene i denne prosessen.
Basert på dette har i alle fall ikke jeg tro på at vi får noen forsinket avgjørelse.
Men spennende blir det - det virker det som alle er enig om!

8 Likes

Jeg må si at den “vi beholder data ved no deal” bomba som ble sluppet kom litt overaskende. Hvorfor skulle han plutselig si det?Han hevdet vel å ha nevnt det tidligere men det virker som det var nyheter for de fleste.

Dog, jeg har mest tro på at det blir avtale, spørsmålet ligger på omfang, en idikasjon, flere, enerett…

1 Like

Igjen sitter jeg igjen med følelsen av at PW forsøker å forberede oss på en no-deal eller i hvertfall temme forventningene. Som du sier: hvorfor lufte scenariet på tampen av perioden?

At man beholder dataene er forsåvidt en god ting, men verdien av disse er jo kraftig forringet når de ikke har vist seg gode nok for AZ etter fem år.

2 Likes

På den andre siden sa han at meldingen i q4 19 med AZ navnet var ment for å muligens skape interesse.

1 Like

Og hvorfor skal AZ holde på i 5 år om ikke resultatene er gode?

4 Likes