Fick lite puls när det var över 40 nya inlägg 
Angående fimaNac:
Vi vet att AZ har uppnåt synergier inom onkologi, är der inom flera olika cancersorter eller en vet vi inte. Så med allra största sannolikhet så kommer de vilja licensiera inom onkologi för att se om de kan få samma typ av resultat även i människor.
De ville testa vidare inom andra områden pch får 5-6 veckor på sig. Testerna borde körts igång väldigt snart efter börsmedelandet och skulle jag tro inom ett flertal andra indikationer. Det har garanterat diskuterats internt om resultaten och värdet av desamma sedan förra sommaren tidiga hösten.
Dessa resultat skall analyseras och sedan tas ställning till om det här är någonting vi vill satsa brett på och då skulle kanske det blir billigare att försöka köpa ut hela NAcjämfört med att betala upfront, milestones och framtida royalties på säg 5-10 indikationer.
Risken med att köpa hela NAc är att de då betalat överpris om det visar sig att det fungerar dåligt i flera/alla indikationer.
Med bakgrund av att fimaporfin fungerar i människor tror jag gör att de kanske är benägna att ta en större risk.
Risk/Reward för AZ är reducerad iom att det är en fysisk process som man vet fungerar extremt bra i människor gällande vaccin och cellgifter.
Skulle det visa sig att fimaNac revolutionerar delivery så är 50 Miljarder ett reapris med tanke på potentialen inom MRNA och på sikt CRISPR.
50 miljarder blir det snabbt om det skulle bli flera lyckade indikationer inkluderat up-front, milestones, royalties.
Risken med att licensiera är att andra BP med större kassavalv kan komma in och vid goda resultat köpa hela NAc på sikt förutom inom de indikationerna som AZ redan tecknat. Dock kan AZ då inte expandera sin portfolio av fimaNac levererade mediciner utan att betala till BP som köpt upp NAc. Tror inte Roche licensierar ut till reapris 
Min gissning:
Up front 50-100 miljoner $
Avtal inom 2-3indikationer inom onkologi.
2-3 övriga inikationer.
Båda med optioner på fler indikationer.
Emision till Astra Z 10% i Pcib till kurs 150kr
Kurs 15 juli : 234
Lägg champagnen på kylning.