Herlig sløvt! Total mangel på desperasjon! Det lukter oppkjøp eller enorm avtale! Menigheten burde forstå det, og smile.
Virker som de sparer på kruttet…
Sparer på blekket vil jeg heller si.
Time will show
Noe sånn ser gjerne dagboka til Walday ut i kveld:
"Hu jeda mej for en dag. Etter uker og måneder med et j… kjør med krypterte videodamtaler, utallige runder med flikking på avtaleutkast fram og tilbake, forberelser til Q1 og generalforsamlingen i morgen, hadde jeg sett fram til en enkel og grei presentasjon av selskapet.
Jeg hadde bestemt meg for stort sett å kjøre kvartalspresentasjonen da capo - enkelt og greit. Men tror du ikke at jeg på veg inn i videorommet greier det kunsstykket å legge Q4-presentasjonen inn på minnebrikken. Det eneste jeg rakk å flikke på minuttet før jeg skulle i ilden, var å få satt 26. mai på forsida.
Jeg gremmes."
*Ny teori:
Oppdatert presentasjon ble skrevet ut med den gamle matrise-skriveren til Jonas - s/h på pysjamaspapir. Ble ikke antatt grunnet dårlig lesbarhet. Måtte så gå for plan B, fargelaserutgaven fra januar…
Edit:
Måtte bare se om det var noen seniorer her med humoren i behold. Ser dårlig ut.
For meg virker det som om PCI Biotech bruker de ressursene de har på de viktige områdene. Dersom de virkelig ønsket å tiltrekke seg mange nye samarbeid og investorer så hadde de nok, som mange her sier gjort seg mer attraktive ved ny nettside og en oppdatert visning av selskapet på Life Science Summit. Nå har PW & Co blitt konfrontert på dette på blant annet forrige podcast, noe de bare lo av hele gjengen. Hadde de sett på dette som et snev av prioritet hadde det ikke kostet mer enn et par tusenlapper, skal ærlig innrømme at jeg har sendt mail til selskapet og tilbudt meg tjenesten selv gratis (haha) ettersom jeg har god erfaring på dette området.
For meg blir det stadig klarere at PCIB har en klar identitet og strategi, og baserer ikke som mange andre biotech selskaper på “hype”, men stødig og seriøs forskning. Jeg er en av de som tror at forholdet til AZ har modnet seg over tid, og at avtale rundt forskningsområdet så og si var i boks ved slutten av fjoråret. Tiden derfra tror jeg har handlet om flere indikasjoner, altså ytterligere satsing etter revolusjonerende resultater fra opprinnelig forskningsområde (ADZ8601?). Med jevn kommunikasjon utover året og nylige forhandlinger om ytterligere indikasjoner tror jeg PCIB går inn i en ny epoke med Chem snart godkjent, penger på bordet, en trygg BP i ryggen og en viss Vacc-teknologi som kan bli mer relevant enn noen gang midt oppi en epidemi.
Stoler på både ledelse og ansatte i PCIB, så får jeg heller endre min oppfatning dersom noe viser seg å ha bli gjort feil i ettertid. Spekulering på årsak til manglende oppdatert visning tror jeg ikke vil bidra til noe særlig kunnskap.
Skulle gjerne hatt en ny og oppdatert berettelse fra @Statsmedisteren om hva som skjer i PCIB i dag. En livlig beskrivelse av rot med PP-presentasjon, pågående forhandlinger, småkrangling m.m.
Og fra FiloD.
“Hans Peter Bøhn is chairman of PCI Biotech and shall open the annual general
meeting of the Company on 27 May 2020. Mr. Bøhn holds 123,662 shares,
representing 0.3 per cent of the share capital of PCI Biotech. Mr. Bøhn has
received powers of attorney to represent and vote for 7,171,710 additional
shares. In total, Mr. Bøhn will represent and vote for 19.6 per cent of the
share capital. A major part of the powers of attorney are without voting
instructions. The powers of attorney are only valid at the annual general
meeting on 27 May 2020.”
Er det vanlig at styreleder får så mye fullmakt? Kan ikke huske å ha sett det tidligere hverken I PCIB eller andre selskap jeg følger.
Covid effekt med lite fysisk oppmøte antagelig.
Bare å søke opp tidligere meldinger det, han fikk nesten akkurat det samme i fjor (17,8%).
Det viser hvilken tillit aksjonærer i PCIB har til styret og ledelsen, HØY. Ca 20% nu og her har styreleder mottatt brorparten også uten voting rights!forhåndsstemmer.
Konge!
Det er vel slik at man på generalforsamlingen for 2020, skal legge frem status for 2019 og ikke hvordan status er et stykke inn i 2020. Jeg har ikke sett hva som nå er lagt frem, men tenker at det
er riktig at dette er likt q4 2019 og ikke likt q1 2020.
ja, det er mest en formalitet. en ikke noe event.
Men hvis største eierne ikke ville gitt aksept for mulighet for punkt 10 (mener jeg) hvor det gis fullmakt til en eks rettet emisjon inntil 10% mener jeg det ville gitt signal om liten tillit. Men enig, i realiteten formalitet. Men like fullt viktig for at en drøm om at AstraZeneca tar eierskap i PCIB gjennom rettet emisjon skal kunne skje
La nå det der «punkt 10» ligge. Det er en helt standard sak som «alle» har. Og som vi har hatt siden 2017 (minst, har ikke sjekket lengre tilbake).
Det er som generalforsamlingen i seg selv; en «ikke-sak».
De har forsket på forskjellige leveringer i ti-år med moderat suksess. Så har de gjennombrudd med Pci i fjor sommer.
Tenker at det skal bare en liten sjanse for økt suksess for at det blir avtale.
Kan godt være de ikke går til klinisk med en gang. Men de betaler nok noen titalls millioner bare for rettigheter til å gå klinisk.
HVEM er det som gruser kursen? Kan dere ikke bare kjøpe med en gang i stedet for å lage dette skuespillet for å få litt billigere aksjer?
Kun timer - dager -uker? før vi får avtale på bordet og da blir det liten diff om du kjøpte på 68 eller 75. Dette går veien. Husk BAMSE selger ikke under 1000 !!!