For meg virker det som om PCI Biotech bruker de ressursene de har på de viktige områdene. Dersom de virkelig ønsket å tiltrekke seg mange nye samarbeid og investorer så hadde de nok, som mange her sier gjort seg mer attraktive ved ny nettside og en oppdatert visning av selskapet på Life Science Summit. Nå har PW & Co blitt konfrontert på dette på blant annet forrige podcast, noe de bare lo av hele gjengen. Hadde de sett på dette som et snev av prioritet hadde det ikke kostet mer enn et par tusenlapper, skal ærlig innrømme at jeg har sendt mail til selskapet og tilbudt meg tjenesten selv gratis (haha) ettersom jeg har god erfaring på dette området.
For meg blir det stadig klarere at PCIB har en klar identitet og strategi, og baserer ikke som mange andre biotech selskaper på “hype”, men stødig og seriøs forskning. Jeg er en av de som tror at forholdet til AZ har modnet seg over tid, og at avtale rundt forskningsområdet så og si var i boks ved slutten av fjoråret. Tiden derfra tror jeg har handlet om flere indikasjoner, altså ytterligere satsing etter revolusjonerende resultater fra opprinnelig forskningsområde (ADZ8601?). Med jevn kommunikasjon utover året og nylige forhandlinger om ytterligere indikasjoner tror jeg PCIB går inn i en ny epoke med Chem snart godkjent, penger på bordet, en trygg BP i ryggen og en viss Vacc-teknologi som kan bli mer relevant enn noen gang midt oppi en epidemi.
Stoler på både ledelse og ansatte i PCIB, så får jeg heller endre min oppfatning dersom noe viser seg å ha bli gjort feil i ettertid. Spekulering på årsak til manglende oppdatert visning tror jeg ikke vil bidra til noe særlig kunnskap.