Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Håper det var siste rest på billig salg, fikk fullt hus her å :joy::see_no_evil:

1 Like

Hadde vært morro med en liten avstemningen rørende hva folk tror blir siste sluttkurs før AZ.

1 Like

Kommer det avtale tidlig i juni så vil kursen ligge på 75-80.
Drøyer avtalen til slutten av juni så kan vi være opp mot 90 før det smeller. Det jeg tror er at avtale -ikke avtale vil endre styrkeforhold for hver dag som går og at kursen vil toppe seg i slutten av juni .
Da får tvilerne litt av et problem når tiden går mot null.
Jeg er ikke ofte i kirken men troa har jeg ( på PCIB )
Om AZ skal bruke 6 mnd til å takke for samarbeidet og ikke komme med avtale så vurderer jeg å slutte på børs for da har jeg stor manko i min evne til å vurdere tingenes tilstand.
Her blir det vinn eller forsvinn.

24 Likes

Problemet er jo om AZ og pcib verdivurderer NAc produktet svært ulikt og derfor ikke kommer til enighet og tiden dermed «renner ut». Ser det som eneste risiko av betydning, men den er minimal, pcib bruker i tillegg eksterne resurser på forhandlingene med AZ

3 Likes

Hvilke eksterne resurser?

Er enig i dette,men håper virkelig ikke ledelsen gir AZ rabatt på retta emisjon som de har gjort tidligre.Den bør minst være over 100 kr.

4 Likes

PW har vel uttalt at de bruker eksterne eksperter/resurser i samtaler med AZ. Mener kanskje Sørlendingen spurte om dette på en kvartalspresentasjon for en tid tilbake ifm at det er så få ansatte i pcib.

Noen med noe info om dette?

5 Likes

Jeg har ikke konkret info om dette men om ikke PCIB bruker konsulenter/kompetanse i en slik situasjon så har jeg ikke ord så enkelt er det. Svenskene kaller det sjevklart og for en gangs skyld er jeg enig med søta bror.
PCIB har full kontroll - så enkelt er det.
To svensker pratet og første sier: Jag er inteligent. Kompisen svarte. Inte jag heller.

3 Likes

Den ene gjetningen kan være like god eller dårlig som den andre. Men jeg tror på en noe annen utvikling, som jeg mener å se konturene av allerede,
Ved årsskiftet var euforien høy og aksjekursen bikket 80. Kursmålene mange og gjerne firesifrede. Og alle hadde god tid.
Synes å merke en større moderasjon nå, og flere har gevinstsikret en del av investeringen. Det er også mer vekt på PCIBs potensiale, også uten AZ-avtale. En viss gevinstsikring er ikke så merkelig, i og med at mange har vært med lenge og har både dobling, tredobling og mer til.
Skulle vi runde 20. juni uten en avtale, er det vel mer sannsynlig at usikkerheten øker, og flere lar seg falle ned i et behagelig sikkerhetsnett med god gevinst,

Men jeg kan synse feil, og vil uansett selv sitte med storparten måneden ut.

3 Likes

Jeg er ikke helt enig i at 80kr = eufori.
Et par mrd er ingenting hvis PCI virker.

Mange skriver om ras uten avtale.
Hva mener dere en AA i GGK har av verdi ?
Det er lett å henge seg opp i at aksjen har steget fra 22 til 70. Det betyr ikke at det er dyrt.
Jeg vil hevde at et par mrd er surrealistisk billig. Et ras uten avtale - da kjøper jeg meg opp til topp20 og venter på interim.

13 Likes

Kan se at noen evt blir nervøse…
Men ser absolutt ingen grunn til å selge 1 aksje… Det måtte være evt belång hvis den evt går tidlig i brudd…
Tidenes mulighet vekter jeg meg ikke ned i… :blush:

8 Likes

Her er den (har ikke sjekket om den er publisert her tidliger):
PCI BIOTECH - Company presentation ABGSC Life Science Summit
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/05/200526-ABGSC-Life-Science-Summit.pdf

Side 23 oppsummerer:


En titt over gjerdet kan heller ikke skade – til Targovax og deres presentasjon på ABGSC Life Science Summit:
ACTIVATING THE PATIENT’S IMMUNE SYSTEM TO FIGHT CANCER

Immunologi og immunrespons og -aktivering kommer man ikke utenom i moderne kreftforskning. Det gjelder for BPer som AstraZeneca til innovative mygger som AstraPCI Biotech, unnskyld PCI Biotech og Targovax.

8 Likes

Kan kun snakke for meg selv, men min «eufori» og mine forventninger er overhodet ikke mindre nå enn de var ved årsskiftet. :grinning:

Jeg har til og med klart å skvise ut noen ekstra midler, samt valgt å (forhåpentligvis midlertidig!) gå helt ut av PhotoCure, hvor jeg også har vært trofaste aksjonær i en årrekke, slik at jeg nå har flere PCIB-aksjer enn noensinne tidligere.

Likevel velger jeg å avstå fra å argumentere for de høye firesifrede kursmålene, som det etterhvert ble utdelt så mye «pepper» for. :sweat_smile:

28 Likes

Altså slide 21 og 22 i presentasjonen til pcib forteller om et vanvittig potensial, ikke bare for pcib men også for AZ og andre samarbeidspartnere.
Hvilke enorme muligheter pci gir innenfor dette feltet…

Tror AZ virkelig sikler etter å få til noe her, svaret kommer innen kort tid.

9 Likes

Ja, det var ikke jug – det står svart på hvitt nederst i høyre hjørne på side 22 (med beskjeden, liten skrift):

At best light dose (2 J) nearly 50 x enhancement as compared to naked mRNA alone

21 Likes

Med fem uker igjen til halvåret er omme, og mange tanker, håp, tvil og spekulasjoner allerede uttrykt, har jeg for egen del - og ikke minst for egne disposisjoner - oppsummert fire mulige utfall av de pågående drøftingene med AstraZeneca.

Andre utfall vil jeg ikke utelukke, men de ligger på “promillenivå”.

  1. Informasjon om behov for mer tid på grunn av kommunikasjonstekniske årsaker knytta til pandemien.

Kommentar: Svært usannsynlig men skulle det være slik, vil det seinest måtte bli gjort kjent under generalforsamlingen i morgen.

Sannsynlighet: < 1 %

  1. PCIB melder at partene er blitt enig om ikke å videreføre samarbeidet.

Kommentar: Kan ikke utelukkes, men kan i så fall etter noen uker like gjerne ende opp med at AstraZeneca sender over et bud til PCIBs styre om overtakelse av hele selskapet.

Sannsynlighet: < 2 %

3 . Avtale om utlisensiering av bruk av fimaNAc-plattformen for bruk på to - tre indikasjoner innenfor onkologi (eventuelt med tillegg av videre preklinisk forskning på et par indikasjoner utenfor onkologifeltet.

Sannsynlighet: 20 - 30 %.

4 Omfattende lisensavtale som omfatter+/- fem ulike onkologiske formål samt to - tre ikke-onkologiske.

Sannsynlighet: 60 - 70 %

For alternativ 3 og 4 regner jeg det som svært sannsynlig at lisensavtalen vil omfatte at AstraZeneca kjøper seg inn i PCIB innenfor styrets fullmakt, dvs. 10 % av aksjekapitalen.

Videre at det ved den retta emisjonen vil bli lagt til grunn en kurs i intervallet 80 - 120 kroner. Avtaleverdien - og da særlig signeringsbeløpet - vil i høy grad avhenge av omfanget av avtalen, men bør uansett - med god margin - ligge på nisifra nivå i norske kroner. Da legger jeg til grunn en upfront på tre - fem MUSD per indikasjon.

22 Likes

Jeg ser for meg alternativ 4a, etterfulgt av alternativ 4b i 2022.

AstraZeneca og PCIB inngår nå en omfattende lisensavtale som omfatter ca. fem ulike onkologiske formål samt to - tre ikke-onkologiske formål.

Upfront på 250-400 millioner USD, eller altså ca. 2,5-4 milliarder kroner.
Minst det samme i milepæler, + royalties, samt en rettet emisjon hvor AstraZeneca kjøper seg inn til en kurs godt over 100kr.

I 2022, etter at spesielt de ikke-onkologiske indikasjonene viser meget gode resultater kommer budet.

AstraZeneca legger 100 milliarder (ca. 2400 kr. pr. aksje etter 10% utvidelsen i 2020) kroner på bordet for en teknologi de bare MÅ ha eierskap til.

10 Likes

Jeg vet ikke om jeg kan få sagt sterkt nok hvor åndsvakt jeg synes det er at ikke PCIB og NANO er på twitter.

BergenBio og Photocure får det jo til.

8 Likes

Du høyner budet, @Durable. Gjerne for meg. Uansert er jeg godt rigga for alle mulige utfall.

!Buenas noches!

2 Likes

Jeg ser det har kommet en ny klinisk studie på gallegangskreft i Korea.

https://cris.nih.go.kr/cris/en/search/search_result_st01.jsp?seq=16178

Men, don’t panic, de skal kun ha pasienter som allerede har vært gjennom operasjon, og de er jo ikke aktuelle for oss. Bra, for de deler ett sykehus med oss også (Yonsei).

Likevel kan det være interessant å se litt på parameterne til den studien, så jeg håper noen her inne som er mer kapable enn meg vil kommentere…

490 pasienter (245/245) er jo rimelig omfattende, og de legger opp til at hele studien skal ta ca fem år (rekrutteringsfasen er tre år). Det som er interessant er at første innrullering er anslått til 1. august. Dette er vel rimelig «fast track» i og med at ethics approval var 18. april og denne studien ble publisert i går, 26. mai.

PCIB fikk godkjenning 14. mai, så da kan vi kanskje sammenligne tidslinjen med dette studiet, selv om en «parallellforskyvning» sikkert blir litt for enkel «analyse». :grinning:

13 Likes