Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Vi er ganske sikkre paa avtale, men det som bekymrer meg litt, er at Paa; Falck sa det varkun 50% sjanse for avtale;-(( Kan det virkelig vaere saa lite??

2 Likes

Prosent trur jeg var 51%, men ordlyden til Pål var mer “stor sannsynlighet” :blush:

5 Likes

[
CarryOn

Ja, det var ikke jug – det står svart på hvitt nederst i høyre hjørne på side 22 (med beskjeden, liten skrift):

At best light dose (2 J) nearly 50 x enhancement as compared to naked mRNA alone

Hvem tror at AZ takker nei til dette???:metal:

11 Likes

Pål sa 51%, som er så nært man kan komme å flip a coin - men allikevel ha en formening om hvilken side den lander på. Det er helt naturlig at analytikere er svært forsiktige med den typen estimater. Kundene som kjøper seg inn på ambisiøse estimater fra en analytiker - og så taper penger, vil legge igjen mindre penger hos meglerhuset i fremtiden. Gode råd som slår feil er dårlig business. Derimot, på 51% har de ryggen fri - samtidig som det er indikativt for hva de tror om utfall.
Det er smart av husene, men kan være vanskelig å forholde seg til om man leser det helt bokstavlig sånn som @solo over her.

22 Likes

"The Best Light Dose Ever!" :sweat_smile: (since 1994)

2 Likes

Ser ut som lenkene jeg fikk av svensken i går, ikke var til Life Science Summit, men til “Investor Day” med andre selskaper enn de som annonserte at de skulle på Life Science Summit.

Har fått bekreftet at Life Science Summit ble avholdt i går, og at PCI Biotech deltok, men dette var tydeligvis et lukket arrangement som få ønsker å si så mye om.

Det er vel bare sånn at man må akseptere at det er forskjell på store og små i denne bransjen… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 Likes

Bra at du oppklarer! Var akkurat i gang med å poste noe liknende. Men presentasjonen til PCIB har vi. :wink:
Bare å spekulere på hva som ble sagt høyt mellom linjene i går under Summiten…

3 Likes

Det var visstnok ikke så mye som skulle gi grobunn for spekulasjoner, men det ble gjentatt og bekreftet at man venter en avklaring på AZ innen 30.06. Det er tross alt det viktigste akkurat nå. :ok_hand:

10 Likes

Biotek tydeligvis ikke så hot lengre, ned 4% i går og 2,8% i dag foreløpig! Tror dere dette er grunnen til nedgangen, eller er det noen som bevisst kjører kursen ned?

1 Like

Når man ser på oppgangen de siste ukene, så er det vel å forvente at noen sikrer gevinst etter hvert. Og så følger tradingen basert på dette.

Bare husk at caset står seg like godt om kursen er 73 eller 65, og forhandlingene mellom AZ og PCIB hensyntar ikke at kursen hopper opp og ned noen kroner nå på tampen. Det er “is i magen” som gjelder nå.

8 Likes

Hei!

Har is i magen( 3 år), faktisk kjøpt meg litt opp siste dagene :-), bare litt irriterende med en liten dupp :slight_smile:

5 Likes

Og da var jeg inne i PCIB igjen, etter å ha tatt gevinst lengre nede og angret siden hehe. Kjøper nå i bet på at det blir en form for avtale. Men selv jeg leser tråden her iherdig så kan jeg ikke si at jeg deler troen på at det “mest sannsynlig” blir avtale, dog fin oppside og risk/reward tilsa kjøp.

BP kan vel fint slippe å ta unødvendig risiko ved å la PCIB jobbe 6-18 måneder til med RELEASE og så inngå avtale når den og de andre konseptene har modnet enda mer… ?

5 Likes

ja, mange store ønsker mindre risiko, men de må da betale betydelig mer.

Men veldig mange gjør det, for de som kjøper tidlig, klarer ikke holde fast lenge nok til å få med oppsiden i forhold til risikoen dei tok.

Om det ga noen mening ?

4 Likes

Utfordringen for BP, er at det ikke er en entitet, men en gjeng store selskaper som konkurrerer i et marked. Dermed kan en BP oppleve at ønsket teknologi blir overtatt av en annen BP mens de venter. På samme måte som avtalen kan komme mens du stod utenfor. Det var ikke risikofritt det heller.

7 Likes

Absolutt en risiko.

Utad kan kommunikasjonen være “Det er viktig at begge parter skal være vinnere”, men bak styrebordet i selskapet er det “hard core” kapitalisme som rår.

Vi må være såpass realister at alt er ikke rosenrødt og “fair”. Største makten ligger hos AZ ikke hos PCIB.

2 Likes

Sant det. Men jeg vet at AZ og PCIB deler fysisk en etasje i Oslo Cancer Cluster og jeg antar da at treffes til lunch og andre arenaer og at AZ dermed vil klare å plukke opp dersom det dukker opp et kobbel av GSK representater på døren en uke uti september feks. PCIB vil jo uansett være tjent med å “lekke” ut evt interesse fra andre til nettopp AZ for å få til en evt budkrig? Vet at det er kanskje er rimelig tynn tynn teori jeg sitter med her men… Tror bare ikke at AZ nødvendigvis tenker det “brenner på dass” med å få en avtale nå slik som vi aksjonærer/TI-folk kanskje tenker at det burde gjøre for dem.

Jaja, tiden får vise, uansett bare kjekt å være PCIB aksjonær igjen, å høre flåklypa-melodien i bakgrunnen og drømme om tidenes norske industrieventyr :sunglasses: :smile: :crossed_fingers:

7 Likes

Helt rikitg Ekornet. Dette kan bli et stort industri eventyr for Norge. Det vil ta tid, men det må være dags for norsk biotek? Svensker og dansker har fått opp mange selskap! Se på eks Genmab steg ca 40% i år og kurs er over 2000kr. Det er FAKTISK ikke lenge siden den var på 30kr. Med andre ord lykkes en i biotek er oppsiden enorm.

I Norge er en nesten idiot om en investerer i biotek?Og setter en hårete kursmål på PCIB blir flere latterliggjort. Skulle ikke forundre meg om e mannens kursmål på 500kr bare på RELEASE går inn. Derette chem, vacc og Nac ben :pray:? Bac benet osv. Berg sa det treffende: det virker på alt. Det KAN bety den nye norske oljen OM mye lykkes og noe stang inn :rocket:

Tok litt tid før Microsoft tok av også. Google ble latterliggjort av flere osv osv. Når resultater er gode er det lov å forsøke å drømme samtidig være realistisk. Det må være lov å være norsk å samtidig kunne gi gass og si at en skal være best innenfor noe og bli internasjonal gigant. Det er faktisk mulig!!!Håper nu PCIB slår til i alle felt og blir norsk gigant internasjonalt :bomb:.

Vaccibody viser at det begynner å skje noe med norsk biotekprising, all time high og over 8 milliarder i mcap. PCIB må stige med 5 milliarder i mcap før ajour med leveringsteknologi kompisen i Norge!

12 Likes

500kr bare på release nå med Asia er nesten for lavt :wink:

Kan trygt si det da eg er en av de tullingene med høye firesiffret target :rofl:

7 Likes

Hva skjedde egentlig i før-handelen i dag?! :open_mouth:
Var jo KRAFTIG opp der, et lite øyeblikk?
Eller «tastefeil»/hjerneblødning hos Sbanken?

Rakk dessverre ikke å ta screenshot av det.

1 Like

Kanskje skulle Walday engasjere noen freelancere, ikledd kjeldedresser med Roche, Pfizer, Merck, Sanofi, Bayer over hele ryggtavla, til å rusle litt tilsynelatende målbevisst rundt i korridorene for å sparke litt fart i forhandlingene.

2 Likes