Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det må kunne antas at det allerede er fart i forhandlingene! I og med den sjette og siste måned er her, er AZ og PCIB antagelig dypt inne i forhandlinger og på detaljnivå! Men det betyr ikke at det er 100% sikkert at det blir avtale. Hvis 100% sikkert ville kursen vært himmelhøy i dag. Ingen gratis lunch. For å få høy avkastning må en være villig til å ta risiko.

Og de som tror at de kan kjøpe PCIB til litt høyere kurs ved en AZ avtale må tro om igjen. Blir det samme her, ingen gratis lunch. For å få solide poster i PCIB ved fasit og avtale må en høyst sannsynlig betale MYE over dagens kurs. No free lunch! Og de som tar risiko får betalt. Riskreward bedømmes ulikt. Noen synes det kanskje er greit å betale 200-300kr aksjen i PCIB den dagen dersom AZ avtale er signert. Og mener det er langt bedre riskreward enn å betale 70kr nu.

«What a difference a day can make»

3 Likes

En kan si det slik at GGK vil gi massiv utbetaling innen 3 år.

Alt annet er bare bonus :slight_smile:

7 Likes

Dagens billedlige aksjeanalyse av PCIB for de uten vannskrekk
(illustrasjoner og grafer mangler dessverre - kun beskrivende ord)

  • Det skvulper i badekaret i dag – noen har det moro
  • Bølgetopp fra NOK 69,00 til bølgebunn NOK 66,30
  • Totalt synker vannstanden i karet pga overskvulping og avrenning

Framtidsprognose:

  • Kraftig kursøkning neste 30 døgn
  • Badekar må skiftes ut med basseng pga kraftig økt vannstand
  • Bassengskvulping antas å bli særdeles stor i slutten av perioden
  • Bruk av våtdrakt anbefales aksjeeiere på det sterkeste

Disclaimer:
Forbehold tas mht leveringstidspunkt av bassenget grunnet størrelse på mcap. :chart_with_upwards_trend:

10 Likes

Da var generalforsamling “oppskriftsmessig” gjennomført, og det neste vi venter på da er at de kommer med avklaring rundt AZ-forhandlingene.

https://newsweb.oslobors.no/message/506558

13 Likes

Check :muscle:

:white_check_mark:

2 Likes

Det føles som en uendelighet, men nå er vi her. Den aller siste måneden der avklaring skal komme. Jeg vet det har vært mye fokus på AZ og PCIB i en god stund, der fremgang på CHEM på lang sikt burde få en stor dose oppmerksomhet. Likevel, på det kortsiktige plan, er det først og fremst NAc som kan bli det store gjennombruddet. Med en stødig BP på laget vil PCIB bygge troverdighet for investorer og andre BP, og vi skal ikke se bort i fra at vi går inn i en periode der PCIB sin ferd mot å bli et mellomstort BP selv er i gang!

Siden Snoeffelen sitt innlegg i Høst etter kvartalsrapport satt jeg meg inn i aksjen for fullt, og forstod ikke prisingen etter et par uker med research (noe jeg forsåvidt fortsatt ikke gjør). Mest sannsynlig vil investorer få opp øynene for selskapet fremover, og med en betydelig høyere mcap vil det være naturlig at større karer kommer på banen også.

Dagene fremover kommer til å gå utover konsentrasjonen, og det siste kjøpet er gjort fra undertegnede. Nå gjelder det bare å sitte som gjedda i sivet, og vente på avklaring.

Jeg er overbevist over at det blir en avtale som inneholder flere indikasjoner, og gjett om vi skal kose oss når vi kan begynne å analysere tallene og omfanget av avtalen. Da kan vi begynne å danne oss en faktisk vurdering av NAc og tilhørende potensiale.

Hold ut, vi nærmer oss starten på et Norsk aksjeeventyr!

27 Likes

Helt enig!
For ved en avtale vil ikke bare kjøperne komme løpende, men selgerne vil fordufte som dugg for solen og bli kjøpere i samme sekund. Så hvor skal man da få tak i frie aksjer? Joda, noen vil selfølgelig også da vekte seg ned, kanskje, og det vil trolig ligge noen aksjer tilbake på salgssiden av selgere som ikke følger med i timen. Men jeg spår det vil bli tomt for frie aksjer rimelig raskt.

Nei, det tryggeste man kan gjøre er nok å bli sittende musestille i båten.

Lykke til!

7 Likes

ja, eg forstår det er fristende strategi å ligge i ordreboken for salg om den spretter 2-3 kroner, men eg ville ikke gjort det i juni :joy:

3 Likes

just a blow from the past. Looking at the massive financial muscle AZ has. Acerta with 150 employees bought in 2015. Dreams do come through in some cases :slight_smile:

4 Likes

Pcib har egen inngang fra Ullern vgs., spiser lunsj på kontoret og har egen kaffemaskin. OCC sitter etasjen over, og der har også noen BP leid et cellekontor hvor det iblant sitter en ensom representant og gjør etter eller annet. Jeg ville vært forsiktig med å overvurdere effektiviteten av en slik “lyttepost”. BP har helt sikkert mer raffinerte metoder for å følge med på hverandres aktiviteter.

9 Likes

TIL NYE AKSJONÆRER I PCIB: Hvorfor fima-ditt og fima-datt?

image

Amphinex – fimaporfin: Nøkkelen eller den røde tråden i alle teknologiene til PCI Biotech

Se side 5 i presentasjonen:
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/05/200526-ABGSC-Life-Science-Summit.pdf

Hvordan omtaler National Cancer Institute (NCI) fimaporfin–Amphinex og PCI i dag?

fimaporfin
A synthetic light-activated compound composed of three benzenesulfonic acid isomers: fimaporfin A (TPCS2a; tetraphenyl chlorin disulfonate), fimaporfin B, and fimaporfin C, with potential photosensitizing activity upon photodynamic therapy (PDT) . Upon intradermal administration, fimaporfin is incorporated into the tumor cells’ endosome and lysosome membranes. Subsequently, cytotoxic agents are administered and accumulate in the endosomal and lysosomal compartments; upon local activation by light, fimaporfin produces reactive oxygen species (ROS), such as singlet oxygen, damaging endo/lysosomal membranes and accumulated cytotoxic agents are released into the tumor cell cytosol. This photochemical internalization (PCI) method can enhance the efficacy and selectivity of cytotoxic agents. Check for active clinical trials using this agent. (NCI Thesaurus)

tetraphenyl chlorin disulfonate
A meso-tetraphenylchlorin substituted by two adjacent sulfonated groups with potential photosensitizing activity. Upon administration, tetraphenyl chlorin disulfonate incorporates into the cell’s endosome and lysosome membranes. Subsequently, cytotoxic agents are administered and accumulate in endosomal and lysosomal compartments; upon local activation by light, tetraphenyl chlorin disulfonate produces reactive oxygen species (ROS), such as singlet oxygen, damaging endo/lysosomal membranes and accumulated cytotoxic agents are released into the tumor cell cytosol. This photochemical internalization (PCI) method can enhance the efficacy and selectivity of cytotoxic agents. Check for active clinical trials using this agent. (NCI Thesaurus)

Foreign brand name: Amphinex
Code name: TPCS2a

PS. Bare et kort notat foreløpig. Skal se om jeg finner mer stoff om struktur og syntese av tryllemiddelet Amphinex - fimaporfin… Hører naturlig hjemme i Fundamental-tråden til slutt.

6 Likes

:boom: spennende tider fremover, hvem lar seg lure ut nå???
Skjønner ikke at vi fremdeles er under 100 kr…
Se hva AZ har betalt tidligere, for firma som ikke er i nærheten av Pcib…

8 Likes

Helt enig. Tar du jobben med å sette opp en oversikt?
Det ville være interessant og samtidig roe ned de mest nervesvake blandt oss. :smirk:
(All in, alle egg i kurven etc. gir nerver)

2 Likes

De andre BP selskapene maa ha faatt med seg baade fimaVacc resultatene, og beskjeden om at fimaNac suksessfullt leverer nakent mRNA. Og hvis det er riktig hva Oxion skriver over, burde PW ha moeteboken full og vel saa det. For det kan ikke bare vaere AZ som storsatser paa og finne og ta i bruk den beste leveringsteknologien verden har og by paa??

Derfor kommer det til og skje noe stort snart. Kan ikke forstaa noe annet.

1 Like

var det ikke snakk om et patent på en versjon 2.0 med ca 10x bedre effekt for en stund tilbake?

1 Like

CarryOn. Har ikke anledning til det, og er det noen som selger nå,fordi aksjen bikker litt ned.
Har de kjøpt på helt feil grunnlag.
De har ikke. Satt seg inn i Caset PCIB :+1:

6 Likes

Helt i orden!

Hvorfor ikke sette litt fart på finans-sladrepressen ved å sende inn et forslag til Karolinska og Nobel?
Vi har da et felt som heter PCI og en kandidat ved navn Kristian her på berget. Er det noen som har adressen til Stockholm?

Legger ved TUs artikkel fra i fjor som dokumentasjon og begrunnelse. :sweat_smile:

4 Likes

Voldsomt så stilt det ble.
Pussig med denne gevinstsikringen nå rett før gullkalven skulle annonseres??

2 Likes

Kanskje noen vet noe andre ikke vet?;-((

Ja, nå har vi gjort vårt. Nå er det bare å vente på svar fra selskapet og AZ.

At noen får kalde føtter rett før målstreken skjer gang på gang i alle selskaper som venter på noe «binært» (på kort sikt, i dette tilfellet).

Ingen grunn til bekymring før man eventuell får en negativ beskjed. Men jeg kjenner jo at juni blir en laaaang måned hvis vi skal gå og vente helt til slutten av måneden. Når det er sagt, så tror jeg personlig at det like gjerne kan komme nyheter neste uke… :sunglasses:

3 Likes