Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Ingen vet hva som skjer i biotec.

Brått er det opptur.

Er ikke lenge siden eg kastet bgbio til 14kr, og rett etter gikk den til 50.

Samme kan skje her, sett bort fra at da skal eg være med opp og det stopper neppe etter 150% opp😉

2 Likes

Da kan vi vel konstatere at gappet er lukket. Da er det å fortsette nordover. Vi burde close uken over 70, annet er rart.

2 Likes

Det har vel ikke kommet noen røde flagg siden 86,-
Heller tvert i mot. Om den ikke runder 75,- i morgen er det ikke Pcib det er noe feil med ihvertfall.

Men det er nok noen som bruker maskiner for å holde kursen nede i dag, for å hente noe som , uansett 100,- eller 15-00,- vil gi god gevinst snart. Jeg tror nok ikke det er mange som har satt seg inn i Pcib sin teknologi som selger nå , om de ikke blir skremt.

Eller kanskje noen vet noe som andre mister troen på, fordi de forveksler substans og aksjekurs?

5 Likes

Jeg leser gjennom absolutt alle innlegg om PCIB hver dag, og har kun en aksje å konsentrere meg om. Jeg har mange her inne å takke for inngående kunnskap og interessante analyser. Det skinner nå mer og mer gjennom at flere i menigheten er svært usikker på det nært forestående samarbeidet rundt AZ, og konsekvensene av dette. Jeg vil tro dette gjenspeiler seg i kursen denne uken, og kanskje videre i Juni. Vanvittig overrasket over hvor mange som virker å skjelve i buksene, det er bare å lese mellom linjene. De fleste aksjene i PCIB (topp 50) er ikke til salgs, og jeg vil tro kursen styres i stor grad av de som er her inne på forumet i forstadiet til PCIB. En ting slår meg: når høydeskrekken allerede slår inn på slike nivåer, hvordan blir det senere da? Jeg frykter at svært mange av de trofaste aksjonærene og skribentene er borte når PCIB-teknologien virkelig får realisert sine verdier. Jeg kommer med en påstand: de som vil oppleve den største aksjeoppturen i PCIB finnes ikke her inne. De vet ikke hva PCIB er engang, akkurat nå. Jeg akter i så fall å sitte midt i båten med stabilisator til PCIB har realisert noen av sine vanvittige verdier, men frykter at de som fikk opp interessen min for selskapet har flytet med sine små redningsvester lenge før den tid. Jeg vurderer ikke å selge en eneste aksje under 1350 kroner. Alt under 50 milliard er billigsalg for banebrytende teknologi innenfor det hotteste innen fremtidens medisin. Noen av dere svømmer av gårde allerede på mcap 2 milliard!

36 Likes

Jeg selger ikke, uten at jeg har like klart definert grense som deg :slightly_smiling_face:

1 Like

Det er jo ikke noe å frykte, ihvertfall ikke på en kurs under 100,-
( vi snakker altså om minst 10 x dette. )
Men det er nok noen som er på skremmer’n. Og man gidder ikke å skremme for å få tak i noe som ikke har verdi.
Et kvalitetsstempel det hele.

2 Likes

Der er bare pompel og pilt som trader aksjer til hverandre på lavere og lavere kurs. Samme gamle trader visa om igjen. Bare å nyte finværet å telle dagene igjen mot juli.

3 Likes

Er ikke noe gap i PCIB-chartet.

Aksjen synker slik alle aksjer som regel synker etter kraftig oppgang. Aksjen trenger å konsolidere samt teste tekniske støtter og brudd.

Trenger ikke være noe fundamentalt galt ved PCIB, men slike konsolideringer styrker aksjeoppgangen på lengere sikt.

Fikk kjøpt en del på privatkontoen mot slutten idag, og kjøper videre i tilfelle fall mot kr 63 som mye trolig skal testes teknisk.

3 Likes

Avtale/ikke avtale er 100% binært, som nødvendigvis skaper en underliggende usikkerhet hos alle andre enn de som er stålbull. Redselen for å tape er større enn troen på å vinne, som man kan skjønne når utfallet er helt ute av hendene til samtlige foruten AZ og PCIB.

3 Likes

Jeg tenker også slik, jo lavere kurs før eventuelt en melding ang god/bra avtale med AZ jo bedre.

Fordi da får jeg kjøpt flere aksjer på lavere kurs.

Samt traderene står igjen med færre aksjer :sunglasses:

3 Likes

Pcib er som annet helserelatert trolig rammet av en sektorŕotasjon etter en periode med pen oppgang.
Men AZ-avtale trumfer alt når den ligger ferdigsignert på bordet.

2 Likes

Jeg tog nogle på 66 rent idag, da jeg lagde ordren ind regnede jeg ikke med at få dem, men tænker det er en god deal på sigt.

4 Likes

Her tror jeg du tar feil, @lenny.

På PCIB-trådene på TekInvestor finner vi mange av de mest kompetente PCIB-aksjonærene; både folk med faglig relevant bakgrunn og “biotekamatører” som har lagt ned masse arbeid i å forstå teknologien, kliniske og regulatoriske prosesser og risikovurderinger innenfor biotekbransjen. Alt i alt en brei og høy kombinert kompetanse som vi andre kan dra stor nytte av. Men altfor ofte ser jeg at noen ikke gidder å lese det disse deler.

De fleste av disse tror jeg vil være med oss lenge. Derimot tror jeg at de som etter hvert vil forlate forumet, i stor grad er de som vil bli minst savna.

For øvrig vet jeg at minst ti prosent blant topp-50 deltar på forumet (med litt ulik hyppighet).

22 Likes

Helt korrekt! Jeg er ikke topp 50, men jeg er topp 10 tålmodig. Og jeg følger dette selskapet så nøye at om Pcib hadde vært en person ville jeg fått pålegg om å holde avstand. #stalker

28 Likes

Hvor mye aksjer trengs for å være topp 50 nå?

1 Like

Idag ville det vært 97 001. I morgen kan det være 100 001.

2 Likes

Medlem av topp 50 da, fornøyd med det :grin::muscle:

2 Likes

Har tenkt det samme :slight_smile:
Det virker som om mange mener hele affæren med AZ er noe negativt, i tilfelle det ikke blir avtale.
Sier dere “Nei takk” til den lekreste dama i tilfelle det ikke blir ekteskap ?
AZ flørter med oss fordi hun vil ha seg.
Dere må gjerne løpe som forskremte høns, da blir det mer på meg :slight_smile:
(Jeg er Topp-50)

6 Likes

Hvor mye kreves for å være blant topp 100 nå? Fortsatt rundt 50.000?

Dere som er topp 50, dere har altså 7MNOK eller mer plassert i PCIB? Kan jeg spørre hvor stor del av total portefølje dette utgjør?

Jeg økte min andel i dag, nå utgjør PCIB ca 50% av mine investeringer, og jeg er litt bekymret for å legge så mange egg i én kurv…