Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Kanskje noen kunne lage en poll, hvor mye aksjer er det mulig låse vekk fra trader mulighet på tekinvestor, for her er mange topp100 aksjonærer og om alle gikk i hi så tenker eg der ble tomt på selgersiden, hadde vært et moro eksperiment .

“Inveliten”

Jeg har nesten 100% PCIb, bruker avogtil og ha litt traderaksjer / andre aksje trader, dette blir da lånefinansiert slik at PCIb holdes uendret.

Om eg trader PCIb så kjøper eg alltid mer, for salg senere :see_no_evil:når den er steget.

3 Likes

1ste januar lå topp-100 på 50K aksjer (PCIB)

1 Like

Ja, og det kan være høyt spill der begge parter ønsker å oppnå enighet, men ingen er villige til å fire på kravene og tester hverandres utholdenhet.

Men PCIB er ikke avhengig av avtale med AZ. Samtidig vil AZ gi slipp på verdifulle forskningsresultater dersom det ikke blir avtale.

Med tanke på den teknologien PCIB sitter på samt de fantastiske resultatene de har oppnådd, så er det AZ som vil fremstå som taper, dersom det mot formodning ikke skulle bli avtale.

Men nettopp derfor føler jeg meg rimelig sikker på at det blir avtale, selv om det kan drøye mot månedsskiftet juni/juli før den offentliggjøres.

4 Likes

Dette er litt min frykt også, at selskapene verdivurderer produktet helt forskjellig, derfor betryggende at pcib bruke eksterne resurser, dette mener jeg reduserer denne risikoen betydelig

3 Likes

Ja, og når Per er så klar at han sier at det kommer en afklaring innen 30.6. Så er det fordi at de resultater som de har præsteret sammen er så fantastisk gode at Pcib har balletaket på AZ.

AZ har hverken råd til å miste fimaNac, eller at resultatene skulle komme til offentliggørelse.

Gled dere, det gør jeg. :blush:

39 Likes

Godt å se at du kommer innom med noen oppmuntrende ord, @FiloD!

Jeg har hatt stor glede av å lese dine innlegg fra tidligere år i PCIB-tråden og «mRNA i vinden», noe som også har gitt meg trygghet i at denne historien er meget troverdig, og jeg føler meg sikker på at dette vil ende «i en - for oss - hyggelig melding», som PW uttalte i Radium for noen måneder siden. :sunglasses:

13 Likes

Man kan fort miste motet når man ser aksjen droppe nesten 10% over 2 dager på en grønn børs, men ser man enkelt på det så syns jeg det lyser AZ avtale lang vei. Mine enkle grunner for at jeg tror det blir en finfin avtale:

  • AZ satser tungt på “drug delivery”
    ref hjemmeside til AZ har stort fokus på Delivery, samt vi har sett masse ansettelser i “Advanced Drug Delivery” avdelingen hos AZ.
  • AZ valgte å teste ut PCIBs teknologi utenfor onkologi.
    For meg tyder det på at særs gode resultater fra onkologi ble eskalert til høyeste ledelsesnivå, som da har bedt om at synergier sett i onkologi testes i andre områder. Jeg tviler på at en mellomleder innen onkologi delen har bestemt dette.
  • Resultater så langt i AZ samarbeidet tyder å være svært gode. Ref hva PCIB selv har sagt/skrevet:
    Astra Zeneca has said that the results from their tests of fimaNAc look very promising
    "We believe that the fimaNAc technology can play an important part in solving this delivery challenge. PCI Biotech’s current collaborations and their progress suggest that external partners share this view.”
  • PW har uttalt at han selv tror fimaNAC har potensiale til å bli gullstandarden innen noen typer områder/applikasjoner.
  • PCIB har uttalt at de ser på å kjøre et fimaVacc studie selv. Dette krever penger, men til tross for at kursen skjøt opp til over 80 før jul og nå nylig har vært over 70 igjen, så kom ingen emisjon ??. For meg tyder det på at ledelsen anser det som sannsynlig med penger på bok fra andre inntekter innen kort tid.

Er selvfølgelig fullastet :slight_smile:

41 Likes

FiloD, dette var betryggende og hoere. Spesiellt det sistnevnte som mange har lurt paa, og aarsaken til at jeg i flere innlegg senest i dag, har etterlyst resten av BP verdenens interesse. For selv om de ikke har tilgang til de detaljerte resultatene, maa de vite at AZ og PCIB sammen har lykkes med og levere nakent mRNA.

Saa mitt spoersmaal til deg, blir; tror du det er flere BP aktoerer med i bildet paa naavaerende tidspunkt, slik at vi kan faa Einarssons budkamp, eller tror du det kun er AZ? Og etter og ha lest ditt innlegg, tror jeg mer og mer paa at det kommer ett bud, fremfor en avtale.

4 Likes

Kan bli kamp dette hvis flere kaster seg inn! :sweat_smile:

1 Like

Dette er måske relevant i et finansielt perspektiv AZ.
AZ lavede kæmpe opkøb i 2019

AstraZeneca Plc will pay up to $6.9 billion to work with Daiichi Sankyo Co Ltd on a hotly-tipped experimental treatment for breast cancer, in a direct challenge to the world’s biggest cancer drug maker Roche.

The deal on the drug known as trastuzumab deruxtecan sent shares in Japan’s Daiichi soaring 16 percent, its daily limit, to a record high on Friday. Daiichi’s stock has climbed 45 percent this year on optimism about the treatment.

Britain’s AstraZeneca plans to use some of the proceeds of a $3.5 billion share issue to fund the deal. Its shares fell as much as 6 percent.

6 Likes

Men hvordan fremsto ledelsen i dag ? Var de like fremoverlent med gedigent selvsikkert smil ? Kan lese mye ut av kroppspråket.

4 Likes

AZ: 1 USD.
PCIB: 10.000.000.000 USD.

AZ: 2 USD.
PCIB: 9.999.999.999 USD.

AZ: 3 USD.
PCIB: 9.999.999.998 USD.

Derfor tar det så lang tid å forhandle om slike store summer.
Konklusjonen er at det ender med rundt 50 milliarder kroner til slutt, men at det tar vanvittig lang tid å komme til enighet. :sweat_smile:

Det er jo ikke for ingenting at man setter av et halvt år(!) :dizzy_face: til forhandlinger!

7 Likes

Jeg tror at det p.t. kun er AZ. Givet vis ved de andre om dette, men de har ikke samme direkte innsikt i de resultater som er skapt. Både BAVA og Biontec har jo samarbejde med BP. Men det er mere indirekte.

AZ har jo gjort due diligence på produktet i mange år. Og det på et område som er så viktig og stort at det nødvendiggjorde hemmeligholdelsen. Per presset dem ut av busken i slutten av 2019, og han presser dem nu til enn avtale.

Det suveræne er at han kan dette fordi resultatene er unike og fantastiske, samt at patentbklioteket til Pcib er bunn solidt.

Per er en meget ordentlig og hederlig mann, Men han er topp proff, og tøff i tryne når det behøves. Jeg syntes det er genialt av han å presse AZ på denne måte.
De får et valg. Enten avtale eller så offenliggjør vi de hemmelige og helt suveræne resultater overfor de resterende 9 BP og hele biotec verden.

Jeg vil godt se den leagal person som tørr å si nei til det. Da blir det stopp i karrieren tror jeg. De regner nokk på livet løs i øjeblikket i AZ. :rofl::rofl:

61 Likes

Ja, PW vet at AZ vet at PCI Biotech sitter på en potensiell gullgruve. Det er faktum i saken. Punktum.

14 Likes

@Durable

Tror faktisk ikke økonomiske størrelser er det mest krevende i disse drøftingene. Jeg har stor tillIt til at PCIB veldig godt vet hva AstraZeneca begjærer og hva “sakene” er verdt.

Styret har medlemmer med stor kommersiell kompetanse og ledelsen er heller ikke tapt bak en vogn i denne settingen.

Dessuten har man utvilsomt trukket på ekstern spisskompetanse både når det gjelder markedsmessige forhold og ikke minst innenfor “farmajuss”.

Når det gjelder “økonomibiten”, er det sjølsagt en tautrekking om avtalestrukturen (i dimensjonen “framtung” - “baktung”.

Faktisk tror jeg avgrensingsspørsmål knytta til bruk av patenter er noe av det mest krevende - ved siden av omfanget av avtalen (antall indikasjoner).

12 Likes

Finnes det noen sjans for at man utsetter hele avgjørelsen om avtale 6 nye måneder pga Covid-19?

Jeg har et stort prosjekt på gang, der jeg må ta en avgjørelse innen 15de juni.
Hva tror dere er sjansen for at kursen er >140kr den 15de juni ?
50/50 ?

Det tror jeg kun er tilfellet dersom det kommer en avtale med AZ som er relativt god.

Eier du 500K aksjer, eller mer 1. juli, kan det hende du er milliardaer.;-))

2 Likes

Vi, alle, burde også vite hva Pcib er verdt, etterhvert!
Ikke bare grunnet aksjepris/avtalepris/oppkjøpspris.
Men for oss alle som antagelig vil få kjennskap til noen av de kreftformene Pcib kan hjelpe med, dessverre en gang i livet, for egen del eller for kjæres del.
Det er det store. Aksjeprise kommer uansett.

6 Likes