Man kan fort miste motet når man ser aksjen droppe nesten 10% over 2 dager på en grønn børs, men ser man enkelt på det så syns jeg det lyser AZ avtale lang vei. Mine enkle grunner for at jeg tror det blir en finfin avtale:
- AZ satser tungt på “drug delivery”
ref hjemmeside til AZ har stort fokus på Delivery, samt vi har sett masse ansettelser i “Advanced Drug Delivery” avdelingen hos AZ. - AZ valgte å teste ut PCIBs teknologi utenfor onkologi.
For meg tyder det på at særs gode resultater fra onkologi ble eskalert til høyeste ledelsesnivå, som da har bedt om at synergier sett i onkologi testes i andre områder. Jeg tviler på at en mellomleder innen onkologi delen har bestemt dette. - Resultater så langt i AZ samarbeidet tyder å være svært gode. Ref hva PCIB selv har sagt/skrevet:
“Astra Zeneca has said that the results from their tests of fimaNAc look very promising”
"We believe that the fimaNAc technology can play an important part in solving this delivery challenge. PCI Biotech’s current collaborations and their progress suggest that external partners share this view.” - PW har uttalt at han selv tror fimaNAC har potensiale til å bli gullstandarden innen noen typer områder/applikasjoner.
- PCIB har uttalt at de ser på å kjøre et fimaVacc studie selv. Dette krever penger, men til tross for at kursen skjøt opp til over 80 før jul og nå nylig har vært over 70 igjen, så kom ingen emisjon ??. For meg tyder det på at ledelsen anser det som sannsynlig med penger på bok fra andre inntekter innen kort tid.
Er selvfølgelig fullastet