Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Kursen gikk 3X på FDA meldingen i desember 2017.
Burde kunne doble seg på en beskjeden samarbeidsavtale. Det betyr penger i kassa NÅ. Ikke om flere år, slik som da den gikk 3X

3 Likes

Fristen 30.juni har vært gjentatt av Per lenge etter Covid-19 kom.

9 Likes

Brukte helga til å høre diverse Radium.
Konklusjon:
–AZ vil ha stor eksklutivitet.
–Per liten, for å bygge et middels stort bioselskap i Norge på diverse plattformer.
Ikke rart at forhandlingene tar tid
At det ikke blir en positiv avtale ser jeg bort fra. Må være grenser for hva man skal kaste bort tiden på.

13 Likes

Jeg ser at Radiumhospitalets Forskningstiftelse har forhåndsforpliktet seg til å delta i Ultimovacs sin pågående rettede emisjon.

Da er det vel RF som presser kursen ved å frigjøre beløpet man har forhåndsforpliktet:

Gjelsten Holding AS, Canica AS, Watrium AS, Radiumhospitalets Forskningsstiftelse, Langøya Invest AS, Helene Sundt AS and CGS Holsterk tekstding AS (the “Underwriters”) and Prieta AS have pre-committed shares corresponding to a total subscription amount of at least NOK 43.7 million and the Underwriters have in addition underwritten NOK 36.3 million (in total at least NOK 80 million).

7 Likes

Ja de kan nok ha solgt noe i ett eller flere av selskapene.

1 Like

Blir veldig overrasket om det er Radforsk som har solgt noe de siste dagene, det har jeg særdeles lite tro på.

2 Likes

Hvem da?

Handlemønsteret både igår og idag forteller meg at det er en større aksjonær som selger, ref mønsteret med 500 aksjer mot beste kjøper.

1 Like

Du er inne på noe. PW har styrets tillit, og hans synspunkter og uttalelser på Radforsk er ikke soloutspill. Han og PCI Biotech ønsker å bygge opp noe i Norge. Og her må AZ gi for å få.

Tenker også litt på det store patentbiblioteket til PCI Biotech med patenter som varer til 2040! Lukter advokatmat og patentjuss lang lei. :hamburger: :fries: Og til slutt :champagne:

1 Like

Tror heller det er Meieriet som har fortsatt rebalanseringen slik de gjorde i desember.

1 Like

Det vel nok å rebalansere en gang på omtrent samme kurs?

1 Like

De kjøpte mer når vi var nede i Corona-sumpa, og så selger de noe nå.

Jeg vet selvsagt ikke, men tviler på at det er Radforsk som selger nå.

1 Like

Bamse…
Jeg er en av de som heller tror på en avtale første del av Juni…
Samtidig har jeg ikke tro på kurser over kr80/90 før avtale…

Så kommer avtalen før 15 Juni, knuses kr 140,- grensa di… :blush:
Men, alt blir synsing :blush:

6 Likes

Hvorfor har du så liten tro på det?

Det er jo som regel i slike situasjoner de gjør det. Emisjoner/børsnoteringer.

Fint mulig de har solgt litt.

6 Likes

Mye av verdien i en avtale er nok frontrunna. Ellers tror jeg neppe aksjen hadde reist seg fra asken.

1 Like

Synes det er et merkelig tidspunkt å selge på, tatt i betraktning expected newsflow fra selskapet neste måned.

Men for all del, jeg kan ta feil. Det skjedde en annen gang også… for noen år siden… :grin:

1 Like

Hei! Følger nøye med på PCIB, og har stor tro på dette selskapet. Men det er en ting jeg ikke helt skjønner: på generalforsamlingen i dag ble det vedtatt å utstede inntil 2790000 nye aksjer til en kostpris på kr 3, tiltenkt ansatte. Dette er en utvidelse på ca. 7,5% av dagens totale antall aksjer. Er det noen av proffene som kan utdype hva dette innebærer? Min tanke er at dette er en smart måte for de ansatte å sikre seg en pen gevinst på dersom PCIB blir kjøpt opp eller aksjekursen stiger som følge av en annen form for avtale, men det er mulig jeg er helt på jordet.

2 Likes

Det er, som du sier, de ansattes incentivordning. Det har ligget stabilt på 7,5% de siste årene. Og så er det vel pålydende som er 3kr, ikke kostpris for de ansatte.

2 Likes

Antar det er aksjer utstedt med den hensikt at ansatte kan benytte seg av call-opsjoner utstedt gjennom incentivordningen.

Korrekt, Capaz, strike prisen blir vektet gjennomsnitt av siste 5 dagers kurs når de utstedes. Så om kursen holder seg på disse nivåene blir det ikke gratis aksjer ledelsen får kjøpe.(men billige er de jo fortsatt…Takk, @jajahub::slight_smile:

8 Likes

Alt er relativt😉

2 Likes