Men ingenting hindrer dem vel fra å kjøpe seg opp til 4,9% på børskurs først?
Slik jeg ser det, og som jeg tidligere har konkludert med, så bunner det hele ned i hvor gode data er forsket frem. Er data veldig gode blir det en veldig god avtale. Med bakteppe i det londonmannen skriver over. AZ kan rett og slett ikke la veldig data eller en fremtidig leveringsteknologi gå fra seg på noe av det hotteste innen biotek. Da risikerer de å sakte akterut eller måtte betale mer i neste omgang da markedet kjenner dataene.
På den andre siden, er data ok, men ikke noe mer, vil vi nok se en avtale som vil være i det nedre sjiktet.
Er dataene veldig gode? Det får hver og en vurdere, men ikke glem at sindige PW uttalte på spm at han ser NAc som en mulig golden standard på levering av flere indikasjoner. Dette sammen med alt annet som er uttalt ifm data fra NAc gir gode indikasjoner på hvor dette bærer hen etter mitt syn.
Nei men det er ikke god forretningsskikk så lenge de sitter på informasjon om hva som kommer i avtalen.
Jeg er helt sikker på at AZ ikke ønsker å slippe andre BP inn på de indikasjoner de har jobbet på i fem år. At de så i 6 uker ønsker å teste på ikke onkologiske indikasjoner viser bare at de så lurer på hele fimaNac teknologien.
Jeg ser at mange snakker om budkamp, og noen er naturlig er redd for at det ikke kommer en avtale, til de kan jeg si.
Hvist vi ikke får en avtale, da blir det budkamp. Resultatene blir offfentliggjort og minimun en eller to av de andre BP vil stå i døra og være intersseret.
Jeg er veldig sikker på at AZ vil unngå denne situation.
Vel talt og begrunnet, danske venn!
Ja, du er helt på jordet når du utelukker at Radforsk kan ha solgt/selger seg litt ned i forkant av en emisjon i et tilknyttet selskap.
Trodde dere innsider har daglig oppdaterte aksjonairlister?
Sjekk Radium og bli ferdig.
Det kan veldig gjerne være Radforsk…
Ikke fordi de ikke tror på Pcib.
Men fordi utlimo kjører emi NÅ.
Og det er derfor Radforsk er der, de hjelper i oppstartfase!!! Og nå trengte ultimo hjelp.
Pcib vil sannsynligvis ikke trenge mere hjelp💥
SCENER FRA ET SLITENT STYREROM NÆR DEG
Replikkene er anonymisert av hensyn til personvernet. Den bryske styreformannen er en kjernekar, som ikke er sint, men bare veldig, veldig trett.
-La AZ ta over hele dritten!
-Mener du full eksklusivitet over fimaNAc?
-Ja. Det er jo det eneste de vil. Vi kommer ikke en millimeter videre. Du vet godt hvordan svensker er når de har fått los på noe!
-PW er svensk…?
-Ja, det er nettopp poenget! Stabukker hele bunten.
-Men patentbiblioteket til Kristian…
-Drit i det. Han klekker da ut patenter så det rekker.
-Hmm…
-Dessuten har noen i dette rommet lekket hele opplegget til en danske ved navn FiloD. Jeg vil ha en slutt. Nå!
-Lekket…?
-Ja, lekket. Tror du dansken er synsk eller bror til Mysil Bergsprekken? Alt står jo svart på hvitt på dette Tek-forumet!
Edit (er snart mitt nye navn):
Kunstnerisk skribentaktivitet på liten smarttelefon er sjelden… smart! Men nå er alt i orden.
“Er jeg på rett tråd?”
Det er trådløst som gjelder i dag, kammerat!
Hvis AZ takker nei så vil aksjen falle ganske kraftig. Hva som skjer senere vet man ikke, men et nei fra AZ er ikke noe kjøpssignal.
Det spørs prisen, om chem har et potensiale på 10 gangen herfra, så blir det betydelig bedre om kursen faller
Det er umulig å vite. Kommer an på årsak og ordlyd.
Det finnes ingen krystallkule.
Release, nac og vacc går videre, med eller uten AZ
Kommer vel publisering av fimaVACC-resultatene i ett anerkjent tidsskrift ila 1H?
Mener PW nevnte det på Q1!
Kan bekrefte at det er Storebrand som solgte. Ingen andre av betydning.
Bull-signal deluxe
Men en forvaltning av andres pensjonspenger som ikke ligner grisen. En ren parodi dessverre.
Astra Zeneca er ett fantastisk innovativt selskap, som med vaar hjelp har en stor sjanse til og faa ett forsprang paa sine konkurenter. Tipper de er like glade for muligheten som vi er.
Ja, hvis det utenkelige skjer: at AZ ikke griper denne ‘once in a lifetime’-muligheten til å sikre seg indrefileten av PCI Biotech eksklusivt, da er det bare å snu seg om til neste mann i køen. Og da har AZ driti på draget - pardon my french!
Det er tidlig på dagen, vår danske venn FiloD er rimelig edruelig ennå. Vi lar oss overbevise av ham, vi fjellaper!
På en småprat tråd er det greit med et sideblikk på andre biotekselskap og prising? AstraZeneca stiger over 3% i dag. Ikke hver dag giganten legger på seg 30kr pluss på aksjen og flere titalls milliarder i mcap på en dag .
Genmab dundrer opp nesten 5% og er over2000kr. Det er VIRKELIG store verdier i BP og biotek der ute
Det å se PCIB mcap på 2,5 milliarder er nok lommerusk å regne i helsesektoren. Med mRNA, CRISPR teknologi, chem, vacc og Nac (OG RELEASE i avsluttende fase) skal vi si dagens PCIB mcap gjør PCIB til århundrets kjøp?
Vaccibody nærmer seg 8,5 mrd i mcap. Det er godt at et norsk biotekselskap med leveringsteknologi lukter på 10 mrd. PCIB er et hav unna slik prising per nu. Kan dette virkelig stemme med så stor differanse på verdier? Tviler. RELEASE er gold in the vault og alt annet nevnt blir bonus. Jeg mener det er på høy tid med eller uten AZ, Roche, Sanofi eller andre big pharma at PCIB sin teknologi prises som internasjonale biotekselskap gjør! På overtid med internasjonal prising på PCIB nu. Verdier må opp og fram with or without BP!
Verdt å se, om “eksperter”:
Helt enig !
Hadde de vært eksperter hadde de heller investert egne penger og holdt kjeft.
Som f.eks Arne Fredly som hoppet av.
Hadde vært moro om Storebrand driter på draget igjen.
Børsmelding fra AZ i kveld eller i morgen ?