Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jeg gjorde det med 1000 om gangen. Men algoen luktet fort at her er det mulighet for bedre betalt. Utrolig irriterende.

1 Like

Ja, eg vet. Den kan være noe dritt avogtil.

1 Like

Hild. Bruk litt urunde tall på kjøpene dine. Algoen lukter urutinerte på urunde tall

3 Likes

Storebrand? Hadde jeg fulgt deres strategi i PCIB ville jeg ikke hatt flere aksjer igjen! :sweat_smile:

Hva de gjør eller ikke gjør er ikke verdt å bruke en eneste kalori på.
De er så lite «på ballen» som det er mulig å være.

10 Likes

Jeg har også pensjonen i Storebrand :thinking::flushed: Men fullastet i pci nå så skal vel ikke være nødvendig å med den pensjonen :joy:

6 Likes

Kan det komme et lite forventningsrally i morgen?

Mye mulig det, hvem tørr å sitte utenfor over helgen? Mandag er også en helligdag, så børsen åpner ikke igjen før tirsdag 2.juni.

Kan kursen gå like høyt som solfaktoren kommende uke? Time will tell! :sun_with_face::thermometer:

10 Likes

Blir overrasket om det ikke blir oppgang i morgen!!!
Tenk så nærme vi er nå👍

9 Likes

Sitter man uten Pcib-aksjer over Pinsehelgen er man Sadomachochist eller steike sprø i pappen.

6 Likes

… eller lykkelig uvitende.

2 Likes

Hvorfor tror noen at ting skal begynne å skje så snart det blir Juni??

Det er fremdeles 22 børsdager til vi er ferdige med Juni…

3 Likes

Kan skje når som helst. Også førstkommende tirsdag.

3 Likes

Skal høvle innpå noe PCIB i morgen.

Kan noen gi meg de 5 beste grunnene for å kjøpe PCIB med triggerdato? Hva er target?

1. FimaChem
  2. FimaNAc
  3. FimaVacc
  4. FimaBacc
  5. Lumiblast

Target 500,- x 5. Bare å lese seg opp på disse. Men du har dårlig tid, for FimaNAc er snart kjøpt opp av AZ. Første 500,- snart i boks med andre ord.

14 Likes

Mitt svar på kursmål på HO spm ved base case først delt av @anon50125742 med en redigering fra meg.

Superbull case: AZ kjøper NAc eller hele PCIB / AZ kjøper eksklusivitet på FimaNAc, upfront >1mrd USD
Bull case: AZ inngår lisensavtaler på minst 5 indikasjoner, upfront >100mill USD
Base case: AZ inngår lisensavtaler på minst 2 indikasjoner, upfront <20mill USD
Bear case: AZ inngår lisensavtale på 1 indikasjon, upfront <2mill USD
Superbear case: No deal

Si 200 mill i up front vil eliminere bort alt av emisjonsrisiko. RELEASE er sikret til interim og ca 50 mill kan gå til eget VACC studie fase 1/2. Videre vil evnt milestones og royalties få frem NAc verdier sammen med upfront. Selskapet vil også bli satt på kartet og det vil være lettere for andre å inngå avtaler i Chem, VACC og NAc. AZ vil validere teknologien som i et lengre perspektiv vil ha langt større verdi enn selve summen. Så base case scenarioet mitt er i overkant av 100kr aksjen med potensialet for god stigning derifra i årene fremover.

8 Likes

Off topic:

På NRK P2 (Nyhetsmorgen) kommer det et innslag om børs og psykologi. Passer sikkert godt til morrakaffen :blush:

3 Likes

Det er vel milestones som er gulrot?:slight_smile:

4 Likes

Jeg tror vi skal opp til 80-90 FØR AZ kommer med sitt bud/avtaleforslag og da må vi starte oppgangen i dag. Så enkelt -så bra!!!

5 Likes

Jeg aner ikke hvor kursen vil gå de neste par dagene, men om 1 år vil kursen trolig stige betydelig på forventninger mot interimavlesning av Gallegangkreft, hvis den ikke godkjennes tidligere fordi det er etisk uforsvarlig å la pasientene dø uten PCIB.
Dersom AZ nå gir PCIB penger og “Proof of concept” vil trolig kursstigningen om et år starte fra et mye høyere nivå.
Jeg tror det er lurt å ta noen skritt tilbake, zoome ut, glemme de korte bevegelsene som ingen kan forutse, og bli sittende i det som blir en vinner de neste årene.
Det er over 50% sjanse for et stort, positivt sjokk de nærmeste 4 uker. Men sjansene for en stigning på lengre sikt er enda mye større.

27 Likes

Slik jeg ser det, maa fimaNac inneholde en enorm verdi. Slik at hvis AZ oensker enerett paa fimaNac, er det det samme som at de kjoeper fimaNac. Det kan umulig skje for under 4 milliarder dollar. Det er ikke noe poeng med milestones i en slik setting, fordi hvis andre BP selskaper hadde sluppet til med medisiner som kanskje hadde fungert bedre, ville PCIB’s inntekter blitt mye stoerre. Dette vet vi jo ikke, men og selge en enrett til ett selskap for en lav sum og milestones, hvor deres medisiner kanskje ikke innfrir, kan bety lang ventetid og tap for PCIB aksjonaerene.

6 Likes

Hyggelig med våte drømmer solo men 4 milliarder dollar er MYE penger. Hvor tar du beløpet i fra? Det ville være litt mer seriøst om beløpet var knyttet til en begrunnelse.

1 Like