Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Nei, styret kan ikke godta.

2 Likes

Virker jo lovende hvis dette. Inflasjonsjustert (ca 300mil NOK) blir jo en lignende avtale base case + for min del. Dette starter jo også i preklinisk så det er lovende tall for PCIB sin del.

“Regulus will lead preclinical development and, if successful, could receive pre-clinical milestone payments. AstraZeneca will lead and fund the clinical development and commercialization of these programs”.

NAc vil jo mest sannsynlig gå i klinikken da der er forsket in vitro og in vivo i 4.5 år allerede. Spm er om den evnt avtalen til PCIB vil bli “svekket” pga PCIB “kun leverer men ikke har medisinen selv”? Jeg ble litt mer beroliget etter å ha lest denne mld da det kommer frem at AZ vil kjøre det kliniske programmet uten Regulus.

2 Likes

Styret har ingen fullmakter i forhold til et bud, men kan anbefale at et bud blir godtatt, som regel etter at de største aksjonærene har akseptert budet.

4 Likes

@Bonusfrelst

Nå vet jeg ikke hva denne lisensavtalen har ført til i løpet av de åtte årene som er gått. Så i forbifarten at AstraZeneca hadde avslutta ett av programmene, men noe nærmere har jeg ikke tenkt å grave i dette rett og slett fordi jeg ikke tror denne avtalen er noen høvelig benchmark med hensyn til verdi).

2 Likes

Enig i det. Men up fronten sammen med Silence Tx og Star pharma avtalene virker lovende for PCIB sin del.

https://www.pmlive.com/pharma_news/astrazeneca_forms_%242bn_gene_silencing_pact_with_silence_tx_1329988?SQ_DESIGN_NAME=2&

https://www.bloomberg.com/press-releases/2019-06-03/starpharma-signs-second-oncology-agreement-with-astrazeneca

Very interresting

3 Likes

What is also interesting in an exclusive agreement is the aspect of sub-licensing, which also results in royalties payments.

For example Moderna sub licensing nac from AZ. Kind of a passive investment for pci biotech

5 Likes

Post 439 i mRNA tråden gir en utmerket beskrivelse av NAc vurdert opp mot dagens «gull standard».
Så 50x bedre enn naked mRNA
4x bedre enn dagens gullstandard.

Juni blir en spennende måned :grin:

5 Likes

De har selvfølgelig ikke noe fullmakt til å selge hele selskapet, men hva med å selge enerett til NAC ? Er det en sak for generalforsamling ?

2 Likes

Absolutt. Og eksemplet du bruker, er til å bli grådig av :sunglasses:

4 Likes

Så må det nevnes det @polygon har presisert i det du skriver:

24 Likes

En avtale om å selge enerett ligger nok innenfor styrets mandat men de største aksjonærene har jo sine representanter i styret.

1 Like

For det første: Salg av intellektuell eiendom (patenter, klausulerte prekliniske og kliniske resultater mm.) er noe helt annet enn å utlisensiere. Tilsvarende må det samme gjelde ved salg (endelig avhending) av ett eller flere av de tre programområdene.

En mer aktuell problemstilling tror jeg er hvor langt styret i PCIB føler/mener de kan gå med hensyn til omfang av avtalen (jf. uttrykt strategi: “… on a semi- or non-exclusive basis”).

Eller sagt på en annen måte; kan styret inngå en lisensavtale som gir den andre parten absolutt eksklusivitet til all bruk av teknologien til hvilke som helst formål?

5 Likes

Radium episode 103, etter 30minutter så stammer nesten PW når han skal beskrive potensialet til NAc :joy:
De siste 5 minuttene snakker PW litt om arbeidet med AZ og dette blir uten tvil en gigant avtale.

12 Likes

FiloD

Takker for svar. Dette var betryggende og hoere fra en av de dyktigste traaddeltakerne.

7 Likes

Det skal bli deilig å endelig få en avklaring på veien videre med PCIB og AstraZeneca, men samtidig kommer jeg til å savne litt den tiden vi har hatt nå.

Nå kan vi tillate oss å drømme og spekulere.
Budkamp. AstraZeneca. Merck. Roche. Tusen kroner pr. aksje. Kanskje 1500? 2500!!!
Emisjon? No deal? Liten deal?

Om kun noen dager eller uker er det annerledes, så denne tiden må vi huske på å nyte.
Jeg tror det er viktig at «veien er målet», dersom man skal klare å opprettholde den langsiktige motivasjonen og fokuset, som absolutt trengs innen biotek.

Om kun kort tid har vi kanskje helt andre ting å tenke, drømme og spekulere om.

22 Likes

Nå går det meste på skinner:
BØRSUROEN I VERDEN HINDRER IKKE AZ-TOGET Å NÅ FRAM TIL PCIB STASJONEN

Spørsmålet er bare hvor mye toget skal lastes opp – er fimaNAc nok?

PS. Tallet på stolpen til høyre er ikke børskursen til PCIB pr. 1. juli 2020

7 Likes

Joda, i USD :rofl:

7 Likes

6 «facepalms» på det forrige innlegget mitt? :joy::roll_eyes:

Men ingen av dem hadde lyst til å kommentere på det?

Det må vel være folk som enten ikke har lest hva jeg skrev, ikke er enige i at det er stort utfallsrom i en eventuell avtale mellom PCIB og AstraZeneca og/eller ikke er enige i at det kan være fornuftig å ha en bevisst strategi for å klare å holde fokuset som langsiktig biotekinvestor, dersom dette er noe man ønsker å være.

15 Likes

Ga deg jo en skinnende, billedlig tilbakemelding! :wink:

2 Likes

Er nok noen langsure hender som har trykket på disse facepalmsa Durable. Bunchen sitter nok igjen med tap etter korona krisen, og venter sikkert enda på billigere inngang.

Nå ser det ut til at de kan vente til krampa tar dem.

2 Likes