@abacus, hvorfor før en helg?
My guess is that the deal could be a mixture of clinical and preclinical.
1- Clinical for oncology (at least we know that the +4 years colaboration was at invivo when concluded)
2- preclinical for non oncology (other disease areas) and potentially also in other indications in oncology including other R&D activities, remember that pw said the organisation will grow in the event of a licensing agreement
Som det meste annet; bare enda en spekulasjon. Men kunngjøring etter at børsene i Oslo, Stockholm og London er stengt en fredag, gir lengst omrømmingstid i markedet. As simple as that.
Der holder jeg med deg. Nettopp det har jeg holdt fram som et høyst sannsynlig utfall i et innlegg for noen uker siden.
Hvor mye kan en finne ut av i løpet av seks ukers speedforskning? Men igjen, som @Laplagam viste til; det betales også fett sjøl for prekliniske avtaler.
Ref.
AZ established synergies with fimanac in oncology. PW always said that pci has no Control on partners strategy bla bla. Now if we assume that even with established synergies AZ says, well sorry we can not pursue this in oncology due to whatever reasons (market, capital, competition, protocol is not sexy enough… whatever), do you think pci biotech then will only allow for 6 weeks experiments in other disease area, I don’t think so! They would have accepted more time, because at the point they will just want to be linked to big pharma, it makes the technology more credible. But on the contrary, it seems that pw put his foot down and said «no more».
He can only do this if he knows that AZ is very interested in those synergies in oncology.
But again, if AZ knew that fimanac is the key and they wanted to have this key. Then why they would go test in non-oncology areas? Why not test in other areas after you make a deal by expanding the scope. Why the rush? I have two hypothesis:
1- build a business case for either an aquisition or a licensing deal (testing the versatility of the platform)
2- whatever they are testing in other disease areas is already in clinical where delivery was not good enough and needs to be looked at differently.
Dersom vi antar meldingen kan komme på hvilken som helst børsdag i Juni, og vi tar for gitt at alle børsdager har like stor sjans. Da vil morgen dagen ha en 4.76% sjans for en AZ melding. (100/21)
For hver børsdag som passerer uten at vi hører noe så øker sjansen ytterligere ettersom vi trekker fra en dag, og oddsen rekalkuleres daglig:
2Jun: 4.76%
3Jun: 5%
4Jun: 5.26%
5Jun: 5.55%
’
8Jun: 5.88%
9Jun: 6.25%
10Jun: 6.66%
11Jun: 7.14%
12Jun: 7.6%
’
15Jun: 8.33%
16Jun: 9,09%
17Jun: 10%
18Jun: 11.1%
19Jun: 12,5%
22Jun: 14.28%
23Jun: 16.66%
24Jun: 20%
25Jun: 25%
26Jun: 33,3%
’
29Jun: 50%
30Jun: 100%
Dette blir en uhyre spennende måned
Because the key is very, very expensive.
So, they had to make absolutely sure that the key fits into more than just one lock, before they shell out on the extortionate megadollar-deal.
I dag begynner FOMO for alvor!
Tipper en kanondag med +10%!
Vi kan vel ikke utelukke at det kan komme meld om forsinkelser 1 mnd eller 2 ?
Selvsagt ikke, men disse prosentene tar i utgangspunkt til melding å ikke hvilken type melding.
Magefølelsen min tror på melding den uka her, med avtale.
Det er selvfølgelig en mulighet, men da kommer det en melding om utsettelse. PW har lovet at det vil komme en melding uansett i Juni.
En melding om forsinkelse vil vel også være veldig positiv. Det tyder jo veldig på avtale, men at de ikke er helt enig om scopet av avtalen.
Enig nissefar. En forsinkelsesmelding ville være en bekreftelse på at det blir avtale med 99.99% sikkerhet. Jeg er enig med dem som tror på avtale muligens allerede denne uken for den fristen som ble gitt var nok for at dem skulle være i mål før den gikk ut.
Tidligere var jeg sikker på bud men nå sier magefølelsen “videre samarbeide med deling av inntekter”. Bare en følelse så håper jeg bommer der da et bud er mer spennende.
Hva gjør at du kun tenker videre samarbeid nå arve?
Er det ikke slik at AZ må bruke opsjonen sin til å bestemme seg innen 30 juni? I så fall er det ikke muligheter for noe forsinkelser, om ikke opsjonen blir brukt vil jo forskning og data være tilgjengelig i markedet for konkurrenter. Å her snakker vi 5 års samarbeid med et stort BP med penger, alltså en eller annen avtale blir det.
Noen som er flinke til å holde nede kursen. Samme opplegg hver eneste dag, opp til å begynne med for så å kjøre kursen ned til midt på dagen, så oppgang på slutten av dagen :-). Stort sett samme mønster hver eneste dag, med noen uttak da
Uro i USA og folk er forsiktige da det fort kan smelle. Det gjelder alle aksjene og ikke bare PCIB.
Selvsagt er bud stas, og budkrig enda mer…
Men stalltipset mitt er deleierskap, lisensiering og langsiktig samarbeid. Får ikke patentbiblioteket til Kristian for småpenger før Sankthans
Makromessig er det ALLTID støy.
Mikromessig virker alt til rette for solid oppgang i PCIB DERSOM det blir en eller annen form for avtale!
Med andre ord OM en tror på avtale er PCIB nu i særklasse bunnsolid (vil jeg påstå)!