Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Dersom vi antar meldingen kan komme på hvilken som helst børsdag i Juni, og vi tar for gitt at alle børsdager har like stor sjans. Da vil morgen dagen ha en 4.76% sjans for en AZ melding. (100/21)

For hver børsdag som passerer uten at vi hører noe så øker sjansen ytterligere ettersom vi trekker fra en dag, og oddsen rekalkuleres daglig:
2Jun: 4.76%
3Jun: 5%
4Jun: 5.26%
5Jun: 5.55%

8Jun: 5.88%
9Jun: 6.25%
10Jun: 6.66%
11Jun: 7.14%
12Jun: 7.6%

15Jun: 8.33%
16Jun: 9,09%
17Jun: 10%
18Jun: 11.1%
19Jun: 12,5%

22Jun: 14.28%
23Jun: 16.66%
24Jun: 20%
25Jun: 25%
26Jun: 33,3%

29Jun: 50%
30Jun: 100%
Dette blir en uhyre spennende måned :clock9: :boom:

31 Likes

Because the key is very, very expensive.
So, they had to make absolutely sure that the key fits into more than just one lock, before they shell out on the extortionate megadollar-deal. :thinking:

13 Likes

I dag begynner FOMO for alvor!

Tipper en kanondag med +10%!

6 Likes

Vi kan vel ikke utelukke at det kan komme meld om forsinkelser 1 mnd eller 2 ?

1 Like

Selvsagt ikke, men disse prosentene tar i utgangspunkt til melding å ikke hvilken type melding.

1 Like

Magefølelsen min tror på melding den uka her, med avtale.

2 Likes

Det er selvfølgelig en mulighet, men da kommer det en melding om utsettelse. PW har lovet at det vil komme en melding uansett i Juni.

3 Likes

En melding om forsinkelse vil vel også være veldig positiv. Det tyder jo veldig på avtale, men at de ikke er helt enig om scopet av avtalen.

11 Likes

Enig nissefar. En forsinkelsesmelding ville være en bekreftelse på at det blir avtale med 99.99% sikkerhet. Jeg er enig med dem som tror på avtale muligens allerede denne uken for den fristen som ble gitt var nok for at dem skulle være i mål før den gikk ut.
Tidligere var jeg sikker på bud men nå sier magefølelsen “videre samarbeide med deling av inntekter”. Bare en følelse så håper jeg bommer der da et bud er mer spennende.

4 Likes

Hva gjør at du kun tenker videre samarbeid nå arve?

1 Like

Er det ikke slik at AZ må bruke opsjonen sin til å bestemme seg innen 30 juni? I så fall er det ikke muligheter for noe forsinkelser, om ikke opsjonen blir brukt vil jo forskning og data være tilgjengelig i markedet for konkurrenter. Å her snakker vi 5 års samarbeid med et stort BP med penger, alltså en eller annen avtale blir det.

9 Likes

Noen som er flinke til å holde nede kursen. Samme opplegg hver eneste dag, opp til å begynne med for så å kjøre kursen ned til midt på dagen, så oppgang på slutten av dagen :-). Stort sett samme mønster hver eneste dag, med noen uttak da :slight_smile:

4 Likes

Uro i USA og folk er forsiktige da det fort kan smelle. Det gjelder alle aksjene og ikke bare PCIB.

1 Like

Selvsagt er bud stas, og budkrig enda mer… :sweat_smile:
Men stalltipset mitt er deleierskap, lisensiering og langsiktig samarbeid. Får ikke patentbiblioteket til Kristian for småpenger før Sankthans :wink:

6 Likes

Makromessig er det ALLTID støy.

Mikromessig virker alt til rette for solid oppgang i PCIB DERSOM det blir en eller annen form for avtale!

Med andre ord OM en tror på avtale er PCIB nu i særklasse bunnsolid (vil jeg påstå)!

2 Likes

Vel, rennomeet til PCI tkenologien vokser der ute. Beyond impressive, the next generation…

Og resultatene fra hva AZ og PCIB har oppnaadd sammen, vil med tiden, paa en eller annen maate sige ut til resten av BP kandidatene.

Spoersmaalet blir da, tar ikke AZ en stor sjanse hvis de kun tegner avtale??. For om ett halvt aar, 1 aar eller kanskje to, kan det jo hende at ett eller annet stoerre BP selskap faar los paa vaar leveringsteknologi, og er villige til og betale hva som helst for og sikre seg denne. Hvor AZ kan bli sittende igjen med lang nese??

Tar de virkelig den sjansen? Nei, Jeg tror at AZ kjenner sin besoekelsestid, og legger inn bud paa fimaNac, eller hele PCIB.

4 Likes

Er med på den med fimaNAc, solo! Men ikke hele kaka - bære et :cake: Tror ikke AZ har fordøyelse til mer. Svensker er litt… gjerrige og fornuftige (stryk det som ikke passer)

4 Likes

Hvis begge parter er enige om å videreføre forhandlingene ut over månedsskiftet løper opsjonen videre, men skulle det ikke være en avtale på plass i løpet av juni og PCIB bryter forhandlingene er opsjonen utløpt ved månedsskiftet.

6 Likes

Det kan jo hende de ser synergier med flere av sine andre partnere, og muligens retninger de satser pas selv, hvor baade fimaVacc og fimaChem har potensiale til og forbedre baade det ene og andre samarbeidet/resultatet? Noe som kan vaere alt fra kreftvaksiner til annet. For vi har nok av fristende forskningsresultaterog vise til.

1 Like

Synsing.

Å gi ut resultatene fra forhandlingene innen børsens åpningstid?..neppe.
26/6 fredag etter stengetid senest? (aksjonærene får tid til å sette seg inn i materialet gjennom helgen.

Er der noen fordeler for AZ taktisk å tidelig eller sent i juni å få ut resultatet i markedet?
Overraskelsesmoment overfor markedet?

1 Like