Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Vel, rennomeet til PCI tkenologien vokser der ute. Beyond impressive, the next generation…

Og resultatene fra hva AZ og PCIB har oppnaadd sammen, vil med tiden, paa en eller annen maate sige ut til resten av BP kandidatene.

Spoersmaalet blir da, tar ikke AZ en stor sjanse hvis de kun tegner avtale??. For om ett halvt aar, 1 aar eller kanskje to, kan det jo hende at ett eller annet stoerre BP selskap faar los paa vaar leveringsteknologi, og er villige til og betale hva som helst for og sikre seg denne. Hvor AZ kan bli sittende igjen med lang nese??

Tar de virkelig den sjansen? Nei, Jeg tror at AZ kjenner sin besoekelsestid, og legger inn bud paa fimaNac, eller hele PCIB.

4 Likes

Er med på den med fimaNAc, solo! Men ikke hele kaka - bære et :cake: Tror ikke AZ har fordøyelse til mer. Svensker er litt… gjerrige og fornuftige (stryk det som ikke passer)

4 Likes

Hvis begge parter er enige om å videreføre forhandlingene ut over månedsskiftet løper opsjonen videre, men skulle det ikke være en avtale på plass i løpet av juni og PCIB bryter forhandlingene er opsjonen utløpt ved månedsskiftet.

6 Likes

Det kan jo hende de ser synergier med flere av sine andre partnere, og muligens retninger de satser pas selv, hvor baade fimaVacc og fimaChem har potensiale til og forbedre baade det ene og andre samarbeidet/resultatet? Noe som kan vaere alt fra kreftvaksiner til annet. For vi har nok av fristende forskningsresultaterog vise til.

1 Like

Synsing.

Å gi ut resultatene fra forhandlingene innen børsens åpningstid?..neppe.
26/6 fredag etter stengetid senest? (aksjonærene får tid til å sette seg inn i materialet gjennom helgen.

Er der noen fordeler for AZ taktisk å tidelig eller sent i juni å få ut resultatet i markedet?
Overraskelsesmoment overfor markedet?

1 Like

En ting er sikkert, at de som selger i dag de må være svært lite eventyrlystne!

7 Likes

Føler den opsjonen blir brukt i pci sin favør som et press middel om at “nå må dere bestemme dere”. Tror at i år blir det noe annet en noe forlengelse, blir en spennende månede dette.

5 Likes

utsettelse har jeg liten tro på da AZ nå vet hva NAc teknologien er god for og de har forhåpentligvis funnet alle de indikasjonene hvor de ser for seg å bruke teknologien.

Oslo (Norway), 26 November 2019 - PCI Biotech

• Målet med dagens utvidelse er å evaluere om synergier etablert i onkologi in vivo-modeller kan overføres til flere sykdomsområder.
    image

Q4 - 26 February 2020

• AZ still analyzing NAc data from outside onkology indications
  • PW: NAc may be new GOLDEN standar in some indications

Q1- 06 May 2020

• AZ Finished analyzing NAc data from outside onkology indications
  • PW: By June u will get AZ clarification message

ser ut som det er en aktør som den siste uken aktivt ønsker å holde kursen nede, men har nå lite aksjer igjen og er pr. idag ute av Top 50 listen.
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 101 704

Må huske at vi har flere NAc samarbeid gående, AstraZeneca er ikke alene :wink:
PCI Biotech er engasjert i et samarbeidsprogram med BioNTech AG, en immunterapileder med evne til å markedsføre, og utvikler virkelig personaliserte, godt tolererte og potensielle behandlinger for kreft og andre sykdommer. Målet med det prekliniske forskningssamarbeidet er å evaluere teknologisk kompatibilitet og synergi basert på in vivo-studier utført av University of Zürich og PCI Biotech.

19 Likes

Det er jo absolutt synergier i bøtter og spann, men kanskje paradoksalt nok i meste laget!

Hvis PCI Biotech er anleggsentreprenøren som har greid å mørne fjell til smør, og ikke nok med det, som også har funnet opp en laser som smelter smøret unna…

Nei, dette blir for mye å ta innover seg for BPer som har strevd med leveranser av legemidler og makromolekyler “over fjellet” i årevis…

Håper jeg ikke taler i gåter? Dere er jo menigheten. :laughing:

6 Likes

Dette har jeg og sett og fundert over. Det var en kraftig økning fra deres side i posisjonen for ca en måned siden og de siste 2 ukene så har dem solgte seg ned kraftig, samtidig som kursen har blitt pushet nedover. Kan selvsagt være tilfeldig, men slike tilfeldigheter er ikke småprat til for :wink:

Noen som har en god konspiratorisk teori til hvorfor aktøren har gjort slik? Bortsett fra rebalansering, derisiko og gevinstsikring.

1 Like

at AZ eier kontoen :innocent: :sunglasses: :grimacing: er vel konspiratorisk nok :sweat_smile:

5 Likes

Har ikke så mye men er oppe i 90k nå da. ( redusert på alle andre fronter og er “skummelt” mye avhengig av suksess i PCIB.) Jeg har trada en del tidligere men har jo skrevet at 50k er et hellig minimum og alt over kan lekes med. Jeg drømte om kurs opp mot 90 FØR ev avtale men da må det bli mer fart enn i dag ser jeg.
Må en tur på byn. Fortsatt fin dag .

5 Likes

ikke så ofte en har muligheten til å være med på en slik hendelse som denne mellom AZ og PCIB.

Eneste selskapet på børsen hvor det er kjent at forhandlinger pågår med BP?

Historisk?

Kjenn din besøkelsestid (inklusiv risiko selvsagt)

Lykke til.

9 Likes

Op til større nyheder, hvad vi må kalde AZ deal/No deal, vil en aktie reagerer på psykologi, når der ikke er nyheder, der understøtter den fundamentale forståelse i aktien. Typisk vil der være en accelererende effekt (positiv/negativ) op imod ETA på aftale etc… pci ligger meget stabilt - lidt op, lidt ned. Dog siden begyndelsen af marts i kontinuerlig positiv trendkanal. Efter betydningen for PCI af den deal, vi står overfor ville jeg have troet på langt større omsætning af aktien - lang flere købere end sælgere og deraf langt højere kurs båret på psykologiske mekanismer. Small cap selskab? Lille pressedækning? Frygt for biosektoren? Hvad tænker i?
Det kan selvfølgelig :rocket::rocket::rocket: på nyheder.

3 Likes

Dette er spennende greier. Juni 2020 er endelig kommet. Varmt i været. Jordbær og fløte. Nistirre på Tekinvestor for å se om Tekboten serverer nyhet fra PCIB. Sånn går dagene! :strawberry:

For å fremvise dette på en enkel måte så har jeg satt opp sannsynligheter for å lykkes ved hjelp av en terning (legger til grunn at dette er en konservativ tilnærming siden jeg er litt forsiktig av meg).

Terningkast
Sannsynligheten for å hale i land en OK avtale (eller bedre) er slik jeg ser det 66,67 %. Jeg tror aller mest på terningkast 4 (det er mitt Base Case).

Jeg mistenker for øvrig at flere her på forumet har en slik terning når de skal simulere utfall:
Sixes

Og husk - oddsen for dette er betydelig bedre enn for Lloyd Christmas (“one in a million”) :crystal_ball:

Konklusjonen er løp og kjøp - men husk på at terningskast 1 og 2 tross alt er mulige utfallsrom så ikke pantsett alt du eier! Jeg sitter musestille i båten og venter på børsmeldinger fra PCIB. Den første som kommer er antageligvis ikke kursdrivende (tipper det blir “employee share option scheme”) men den neste blir sprengstoff :wink:

27 Likes

Vi har nok forskjellig syn på hvilke verdier som ligger i en god avtale.
En avtale på flere indikasjoner, mener jeg bør ha en minimum verdi på 175,- per aksje i seg selv.
Ellers stort sett enig, sett bort ifra at du har her utelukket oppkjøp, som også er en mulighet​:ok_hand:t2::slight_smile:

16 Likes

Spenningen er stor for tiden, og setter pris på litt «pauseunderholdning». :clap::grin:

Synes, som du selv sier, at de øverste terningkastene er noe konservative, men det er jo tross alt bedre å bli positivt overrasket. Enig i det! :ok_hand:

Men skal vi snu på det, så tror jeg lett vi kan forsvare en markedsverdi høyere enn ca. 6,5 milliarder (kurs kr175), dersom vi oppnår en avtale som er i grenselandet mellom «særdeles god» og «ekstremt god» med AZ innenfor levering av mRNA. :wink:

11 Likes

Spennende å se om dine terninger blir brukt i Maxi-Yatzy av PCIB og AZ ved forhandlingsbordet ved en hytte i Halden (ca halveis mellom Göteborg og Oslo) :rocket: :rofl:

5 Likes

Den fundamentale forståelsen i aksjen, definert av meg som aksjonærflertallets oppfatning av risk/reward ved inngangen til juni, er langt fra den euforiske oppfatningen som preger flertallet av skribentene på denne strengen.

Riktignok har PCIB-kursen gått langt de siste ukene, men sett på bakgrunn av kursutviklingen generelt for helseaksjer, også på Oslo børs eksemplifisert ved BGBIO og BIOTEC, er interessen for å øke eksponeringen i forkant av utfallet av samtalene/forhandlingene med AZ ikke slik jeg hadde ventet.

Når aksjemarkedene flommer over av risikovillige penger på jakt etter kortsiktig avkastning, på Oslo børs eksemplifisert ved handelen i NAS, er det ennå mer uforståelig at noen av disse pengene ikke når fram til PCIB-aksjen.

Jeg håper på børsmeldinger i forkant av AZ-meldingen, f.eks den varslede artikkelen i et anerkjent medsinsk tiddskrift, som kan øke interessen for aksjen og løfte kursen til ny ATH.

Det ville gitt et godt utgangspunkt for Gunnersaurus sitt terningkast 4 !!

11 Likes

Husk at en av “våre”, Pål Johansen, jobber her. Hvor mange PCI-patenter bærer hans navn? Søk på “Pal Johansen” hos JUSTIA Patents. Ellers finnes han her:
https://www.researchgate.net/profile/Pal_Johansen

5 Likes