Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Som jeg har sagt før; levering med lipo og nano gjør vondt!

Nøkkelen er å mørne vevet med litt

image

Deretter er det bare å kjøre på rødt lys!

Fra spøk til alvor; er det noen som vet hvordan det går i Leiden og gruppen til Sjoerd van der Burg mht PCI Biotech og fimaVACC?

Gammelt notat her:

https://www.investegate.co.uk/article.aspx?id=20190508063000H1602

On the corporate side, the Scientific Advisory Committee has been further strengthened with Professor Sjoerd van der Burg to ensure adequate scientific support for continued progress of the fima Vacc programme in 2019.

After reviewing the overall results of the Phase I fima Vacc study, Prof. van der Burg commented: “These encouraging results obtained by including fimaporfin during vaccination merit further exploration in a relevant clinical disease to assess if the enhanced immune responses translates into clinical benefit”.

6 Likes

Lesetips i sommervarmen:
CANCER STEM CELLS

Kristian Berg & Co hviler ikke. Kanskje noen har interesse av denne artikkelen knyttet til Cancer Stem Cells (CSC)? https://www.mdpi.com/2077-0383/9/1/68

“Cancer stem cells (CSC), or tumor initiating cells, are highly aggressive malignant cells that have gained stem cell biology including capacity to both self-renew and differentiate, hence making them responsible for maintaining tumor heterogeneity.”

Hvor kommer PCI Biotech inn?

Se side 3:
… The PCI photosensitizer tetraphenyl chlorin disulphonate (TPCS2a/fimaporfin, kindly provided
by PCI Biotech AS…)

Se side 7:
… before illumination with LumiSource® (PCI Biotech AS…)

Skal ikke påstå at PCI Biotech vil kaste seg på CSC, men det er påfallende hvor nyttig vår teknologi er da! (Snakker som en fotballsupporter - vår/vårt :smile:)

Håper noen kan ha glede av dette.

image

5 Likes

Ref Durable sin post, når flere steder omtaler resultatene som «beyond impressive» så sier dette ganske mye, det skal nok fryktelig mye til å få en så kraftig omtale i dette miljøet.
Er fullstendig overbevist om at AZ ligger langflat etter pci teknologien. :muscle::rocket:

6 Likes

Novo Nordisk fikk i november FDA sin velsignelse for Rybelsus. En pille som demper glukagonpruduksjonen i alfacellene. Muligens også mot fedme. I april EU-velsignelsen.
Skulle Jonas sine fantasier om omprogrammering av alfacellene slå til kan det bli hektisk i NN.

8 Likes

@Legoland kan du sætte lidt flere ord på den tanke?

1 Like

Skulle AZ overta lisensen for indikasjonen Diabetes har de nok funnet noe de siste 6 ukene i 2019. Det åpner muligheten for at insulinmarkedet langfristig kommer til å få en betydelig knekk.

3 Likes

AZ har forresten mange jern i ilden. Vet ikke om det er allment kjent at de er produsenten for Coronavirusen som universitetet i Oxford har forsket frem. Om de vinner kappløpet er ennå ikke avgjort, men “80% sikkerhet” er i det minste oppmuntrende.

1 Like

A post was merged into an existing topic: Koronavirus - Covid-19 - Småprat

LITT OM INSULINUTSKILLENDE CELLER OG EN KUR MOT DIABETES

De glukagon-produserende cellene i pancreas (bukspyttkjertelen) kan i dag bli påvirket til å produsere insulin.

Det er mulig å transplantere insulinproduserende celler fra døde donorer til diabetespasienter, men donorkapasitet er av naturlige årsaker liten. Forsøk med å transplantere omprogrammerte menneskeceller inn i bukspyttkjertelen til diabetiske mus har fungert og gjort musene friske. Adenovirus som ble benyttet i disse forsøkene på mus, kan ikke benyttes i mennesker. Andre leveringsmetoder må tas i bruk (sic!). Forslag?

Kilder:
Kenichiro Furuyama m.fl: Diabetes relief in mice by glucose-sensing insulinsecreting human α-cells. Nature. Februar 2019.
Link:
https://www.nature.com/articles/s41586-019-0942-8

7 Likes

Link?

2 Likes

Her er link til en artikkel publisert i februar i år

“The PCI technology, which combines photodynamic therapy and chemotherapy, aims to target multiple pathways to increase response to treatment. This intervention without doubt led to tumour cell death, with minimal collateral damage allowing the healthy tissue to regenerate and restore form and function. The clinical application of this technology in the field of clinical oncology is at its early stages, but the preliminary results are beyond impressive”

24 Likes

“The preliminary results are beyond impressive”

Ved siden av STERKE ORD over her, sier Per noe om verdier i FimaNac, han vil ikke tallfeste. Men igjen, trauste PW snakker om enorme verdier hvis/når Nac lykkes…
Sier Som Kristian, det virker på ALT det har blitt testet på!!!

Første børs dag i Juni imorgen og det kan bli vendepunktet for mange :grin:
Flere som meg som nok kommer til å våkne med ekstra adrenalin hver dag i Juni :joy:
Tvi tvi :rocket::bomb::smiling_face_with_three_hearts::grin:

30 Likes

Alle sammenhenger fimaChem, fimaVacc og fimaNac kan brukes til, ligger langt utenfor mitt forstaaelsesomraade, siden jeg ikke jobber i bransjen.

Men naar man leser denne traaden forstaar man at det favner vidt, med alle slags mulige kombinasjoner. Av den grunn er haapet om en god avtale/bud, ekstra stort de neste 4 ukene.

4 Likes

A “what if” reflection:

What if PCI biotech lands a deal with AZ but with:

• undisclosed financial terms (unknown upfront and milestones payments)
  • or undisclosed targets (unless going clinical)

How is the market going to react to this?

AZ has been secretive about pci biotech for few years, there is a likelihood that this secrecy or part of it will come back …

Since this is likely to be the first licensing deal for the fimaporfin platform, isn’t it better to keep the financial terms undisclosed (if the deal is not exclusive)?

2 Likes

Tror ikke børsreglementet tillater hemmeligholdelse av beløp, jeg kan heller ikke huske at beløpene i noen av AZ sine avtaler har vært hemmeligholdt. Hemmeligholdelse av at det var AZ som var top-10 fikk vi jo slutt på i høst. Jeg forstår at AZ ville holde hemmelig hva de forsket på så lenge som mulig men nå har de kommet så langt at hemmeligholdelse ikke går an lenger :wink:

6 Likes

Dere er så hausete!! Men jeg elsker det :blush:. Skal ha mer i morgen. PCIB er med på store ting og kan være med på fantstiske fremskritt for menneskeheten.

3 Likes

Well, it was just a thought! It came after reading about Arcturus therapeutics and their deal with J&J (top 10 BP) in 2017. Why Arcturus? Simpley because they have a mRNA delivery platform called LUNAR (lipid based). Kind of Apple to Apple comparison in the sense of mRNA delivery. Financial terms were not disclosed, although indication was known.

https://arcturusrx.com/business-development/existing-partnerships/

5 Likes

Ser den, men når PCIB (og indirekte AZ) har kunngjort at de i løpet av juni skal komme med en avklaring på det videre samarbeidet tror jeg ikke de slipper unna med noe undisclosed. Da vil det fort komme påstander om ulik informasjon i markedet. (Jeg tror heller ikke at Arcturus var børsnotert på det tidspunktet, men et heleid datterselskap).

3 Likes

Beløpet på up-front bør uansett kunne leses av i regnskapet…

3 Likes

@StockDZ,

det er en fornuftig tilnærming til løsningen på månedens thriller å snu alle steiner. Vi vet ingen ting og vi må leve med det inntil resultatet er klart og blir børsmeldt.

Så lsngt det her på forumet er henta fram avtaler mellom AstraZeneca og andre biotekselskap de siste årene, ligger det klart utenfor AstraZenecas modus operandi å tvinge gjennom en så obskur melding om inngått vtale som du viser til.

For å begynne i den andre enden; kunngjøring om royaltysatser er generelt mindre vanlig jo tidligere i det regulatoriske løpet en avtale blir inngått (da brukes ofte bare “single digit” eller “double digit”.)

Men sjøl ved utlisensieringer på preklinisk nivå finnes det en rekke eksempler på at avtaleverdien (= forskudd + milepælsutbetalinger) gjøres kjent når avtalen er signert - jf. dokumentasjon fra @Laplagam for noen uker siden.

PS
I juni måned er Oslo Børs åpen 21 dager. A priori er alle disse dagene like sannsynlige for meldingen vi venter på.

Så tydelig Walday var, både under den siste kvartalspresentasjonen og i Radium-studio samme dag, tviler jeg sterkt på at partene har behov for å tvære dette ut til de siste dagene av måneden.

Som jeg har skrevet før; my bet er at meldingen kommer en fredag etter kl. 18:00 (da er også London Stock Exchange stengt).

14 Likes