Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Meget spennende !! Fra din link:
Sitat:
In a very recent study of his group, which has been published in the highly ranked journal ‘ Journal for ImmunoTherapy of Cancer ”, the authors identified that photosensitizing compounds, which are widely used in the clinics, when used in the photodynamic therapy are capable to induce immunogenic cancer cell death.

8 Likes

En slik avtale som Accent fikk her, vil blåse PCIB godt forbi 150 kroner på kort sikt og mot 200 kr på litt lengre sikt. Fantastisk flott avtale og viser at AZ satser innen mRNA.

Milestones i avtalen:

$1.1 billion

De starter i preklinisk…:

Under the terms of the collaboration agreement, Accent will be responsible for research and development activities for a nominated preclinical program through to the end of Phase I clinical trials. Following completion of Phase I, AstraZeneca will lead development and commercialization activities for the nominated program, with Accent having the option to jointly develop and commercialize with AstraZeneca in the US. AstraZeneca will also have the exclusive option to license worldwide rights to two further preclinical discovery programs, for which Accent will conduct certain preclinical activities.

27 Likes

Dette betyr at avtaler blir inngått selv i koronatider :star_struck: :dollar:
Ingen utsettelse

9 Likes

Mitt haap er at AZ har valgt fimaNac som sitt fremste vaapen, hoved satsingsomraade og strategivalg for leveringsteknologi? Og har de det, kan alt skje.

Beyond impressive, without sideeffects, the next generation…

11 Likes

Har Moderna steget med russiske prosenter?

Da avslutter mattelæreren prosentregningen med et aktuelt eksempel. Takk for bra respons (kun et par gretne :-1: …)

Google Photos

Børskometen Moderna har gått 3-gangeren siste år, dvs. steget fra ca. 20 USD til ca. 60 USD. Det svarer til ca. 200% stigning, ikke sant?

1 Like

Strøket etter at 30 ble retta fra 30 til 20.

2 Likes

Rettet. 20 til 60 USD. TRYKKLEIF
Livsfarlig med pølsefingre på dager som dette.

1 Like

Er de en utfordrer/konkurrent?

1 Like

Nei, de har ingen leveringsteknologi, snarere kan det godt tenkes fimaNac kan kombineres med deres teknologi,

15 Likes

Er det noen som har en formening om hvilken publikasjon som kan være aktuell for publisering av VACC data, og når disse kommer ut i juni?

4 Likes

Det er det som blir spennende. Hvor mye kan en verdsette leveringsteknologien når PCIB ikke har produktet selv? Mitt skrekkscenario er at AZ ikke verdsetter dette like høyt pga de selv står for “medisinen”. Best case er hvis det blir verdsatt som Chem der gemcis (nesten gratis og uten patenter) blir brukt som medisin. Altså en eller flere nye “indikasjoner”. Hvis det er “AZ medisin” i tidlig fase kan vel dette bli tilfelle?

Edit. Er svaret på mitt spm her? Altså at det er AZ sin medisin som blir brukt, eller misforstår jeg? @Investor @Snoeffelen @polygon

José Baselga, Executive Vice President, Oncology R&D, AstraZeneca said: “The promise of RMP inhibition is a compelling area of exploration for AstraZeneca. With this collaboration, we will seek to identify novel targets and unlock the full potential of our medicines. We believe that the Accent team’s expertise in RNA-modifying protein biology and drug discovery complements AstraZeneca’s extensive research and development portfolio.”

https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2020/astrazeneca-to-discover-and-develop-novel-therapies-targeting-rna-modifying-proteins-in-oncology-collaboration-with-accent-therapeutics.html

1 Like

Virker det ikke uten vår levering, så er der ikke noen verdi i medisinen :joy::see_no_evil:

6 Likes

Naked levering uten bivirkninger og 50ganger øket effekt. DET er verdifullt OM noen vil ha dette til å få frem sin egen pipeline. Understatement :partying_face:.
OM noen virkelig vil ha denne teknologien og tegner kommersiell avtale finnes det i mitt hode ingen mulighet for skrekkscenario! Kun gledens dag scenario :bomb:

Leveringsteknologi også i Norge prises solid, Vaccibody har vel mcap på 8,5 mrd.
Og internasjonalt prises også leveringsteknologi og mRNA teknologi SOLID for å si det forsiktig.

Dagens avtale for AstraZeneca viser deres vilje og evne til å være en av de beste i verden av BP til innovative løsninger og avtaler også innen drug delivery! Det blir ikke mindre spennende nu :crossed_fingers:

18 Likes

Vet vi hvor mange patenter PCI har søkt om innen PCI platformen?
Kan det dukke opp flere godkjente patenter innen nye områder som hviler på PCI teknologien?

5 Likes

Ja, dette med leveringsteknologi og mRNA er litt snodig. Leser meg nå opp på Moderna og deres LNP. Bildet til PW om at Bolt ikke skifter til beste sko midt i løpet, slår nok inn her (sagt om vaksinelevering?).

1 Like

På partnerjakt neste uke:

BIO Digital, US based virtual conference, June 8-12, 2020

5 Likes

Lurer på dette med området Cancer Stem Cells (CSC). Gruppen til Berg er jo med her. Men PCI er jo en så generisk teknologi…

1 Like

Da er aksjonærlistene oppdatert og Radforsk solgte ikke en eneste aksje i PCIB for å bli med på emisjonen i Ultimovacs i forrige uke, @Chrkni.

Så da var man tydeligvis ikke helt på jordet, likevel… Tyder på at Einarsson har tro på en AZ-avtale? :wink::star_struck:

Og for the record: Jeg hevdet aldri at det ville være unaturlig, på generelt grunnlag, for Radforsk å selge seg ned for å bidra i emisjoner i sine porteføljeselskaper. Jeg hevdet at det ville ha overrasket meg om Radforsk solgte PCIB-aksjer på nåværende tidspunkt, før 30.06.

23 Likes

Nettopp, @Longtrader. Sånn vil det i ytterste fall være dersom et aldri så potensielt effektivt mRNA bare får utløst sitt potensial ved hjelp av PCI-teknologien.

Oftest vil det nok heller være slik at de ulike leveringsteknologiene virker ulikt bra for ulike formål. Skulle PCI-teknologien vise store fortrinn for spesifikke formål, er det da noen grunn til at PCIBs bidrag skulle prises dårligere enn det mRNA-produsenten sitter igjen med?

Vi har allerede sterke indikasjoner på at PCI-teknologien nettopp har et slikt klart fortrinn når det gjelder naken levering av mRNA. No carriers, no toxicity. Hvilken konkurransefordel vil ikke det representere?

Ved en avtale med AstraZeneca for et godt knippe indikasjoner, vil vi se økonomiske størrelser som gjenspeiler det både PCIB og AstraZeneca nå vet.

11 Likes

Nå sa jeg ikke at de hadde solgt/ikke solgt.

Jeg sa det var fint mulig at de hadde gjort det, da det er slik de opererer. Og selv om det ikke var tilfelle ville det ikke vært usannsynlig.

For å ta et annet eksempel, dersom det ikke blir avtale med AZ, anser jeg allikevel sannsynligheten for en avtale til å være større enn at det ikke blir avtale.

Det er slik sannsynlighet fungerer :wink:

Folk kan til og med selge aksjer i PCIB selv om de tror det er stor sannsynlighet for en avtale, -av hensyn til risikohåndtering.

Når det kommer til ditt spørsmål om Einarsson har tro på avtale med AZ, så har jo han svart på det for en god tid tilbake, så det spørsmålet har mannen selv allerede besvart. For the record var han positiv og trodde det var over 50%, uten å tallfeste det.

8 Likes