Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Takk for svar @Bonusfrelst & @yrune . Noen som har et par tanker om hvorfor ikke SCI-teknologien har kommet frem ved tidligere anledninger? Første tanken som slår meg her er at dette er en teknologi som har dukket opp nylig og er på et svært tidlig stadie, og at selskapet tidligere har fokusert på RELEASE frem til Høst 2019, og i etterkant her har brukt en god del ressurser på AZ-avtale. Eller er det rett og slett at det anses som et stressmoment at selskapet nå skal omregistrere seg i brunnøysundregister til PSCIB Holding? Men fra spøk til revolver, er ikke dette svært fundamentale nyheter i forhold til selskapets drift som burde presenteres til aksjonærene og markedet?

Helt utrolig denne aksjen, og da tenker jeg også i retning dere. For et forum og for et engasjement!

Nå blir NAc avgjørelse mer spennende enn noen gang, og tror jeg slenger på 500 aksjer til for anledningen. Det kan bare ikke være tilfeldig at selskapet ga AZ seks uker for ytterligere forskning. For en slik strategi vil jo måtte klassifiseres som tidenes mest idiotiske trekk for et lite biotechselskap dersom det ikke lå en viss selvsikkerhet i bunn. Trekket virker absolutt ikke til å være “typisk” PW & Co. At CHEM og NAc nå, vil ha mulighet til å stå frem som en gamechanger på flere områder enn tidligere gjør ikke akkurat skade på selvtilliten.

13 Likes
2 Likes

Man må skille mellom ‘ultrasound drug delivery’ og ‘sonochemical internalization’ (SCI). Det første er et stort og etablert felt med 10.000 treff på PubMed. Det siste gir 8 treff, der kun 4 er relevante og alle er lenket til i diskusjonen de siste 24 timene.

Det første baserer seg stort sett på ‘microbubbles’ som fysisk og brutalt trenger seg gjennom hud, vev og cellevegger. I likhet PCI, er SCI mer raffinert = mindre bivirkninger.

33 Likes

Interessant.

Er vel det Kristian Berg snakket om i Radpodden; at de ikke nøyaktig vet om og hva som skaper abscopal effekt edit: vaksinerende effekt, men tror det har noe med det blå lyset å gjøre. Kristian Berg snakket da om Photocure, og at det var mindre tilbakefall med cysview, men samma greia gjelder vel for Pcib.(?)

Edit: Endrer denne fra abscopal til vaksinerende. Jeg husket feil. Er fra 11 min og 10 sek i radpod 104.

2 Likes

Ja, mikrobobler er voldsomme greier og gjør sikkert like vondt som mye annet: lipo og nano (LNP)! Alle bør ta en titt på illustrasjonene til bloggen jeg linket til laaang oppe i dag:

Blogg fra CIUS/NTNU (konkurrerende nanoteknologi, men meget leseverdig ):
https://blogg.forskning.no/blogg-alt-om-ultralyd-cellegift-kreft/mer-medisin-til-kreftsvulsten-ved-hjelp-av-ultralyd-og-mikrobobler/1577140

“En spekulerer også i at ultralyd og de vibrerene mikroboblene danner væskestrømmer i ekstracellulær matrix som bidrar til at nanopartikler og cellegift mer effektivt transporteres ut til alle cellene i svulsten.”

1 Like

Kan disse microboblene kombineres med . fimaporfin
Vil ikke dette være en slagkraftig kombinasjon??:boom:

1 Like

Blir vel å gå over bekken etter vann. Rødlyset virker… Andre synspunkter?

Tenkte boblene som settes i svingninger av ultralyd lager åpninger i blodårene, deretter kommer fimaporfin fullastet med cellegift og bombarderer svulstene som ligger utenfor blodåreveggene?
Bare en tanke…

Kveldens poll

Bør PCIB melde forskningsresultatene som det er linket til som viser at fimaporfin kan aktiveres av ultralyd?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Kommer det melding om dette i morgen?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Gjett sluttkurs i morgen

• Under 70
  • 70-70.9
  • 71-71.9
  • 72-72.9
  • 73-73.9
  • 74-74.9
  • 75-75.9
  • 76-76.9
  • 77-77.9
  • 78-78.9
  • 79-79.9
  • Over 80

0 stemmegivere

10 Likes

Haha det er de beste pollene.

Bør dette skje?

Skjer det?

3 Likes

PCIB har ingen hast.

Utrolig interessant og kunnskapsrikt innlegg av Bra-Britt på fundamentaltråden :clap:

2 Likes

I og med at PCIB benytter rødt lys, 650nm om jeg husker korrekt, så kan nok den abscopale effekten potensielt komme delvis av laseren. Laserterapi er en undergren innen fotomedisin og systemiske effekter er velkjent innen denne verden.

Håper denne linken fungerer, foreleser er Mary Dyson. Omhandler systemiske effekter innen laserterapi. Fra og med slutten av 2020 blir laserterapi, eller offisielle MeSH termen Photobiomodulation, universitetsstudium i Frankrike forbeholdt leger og tannleger i første omgang.

Link:

11 Likes

Det er veldig tidlig fase i forhold til denne teknologien så mulig de ønsker å ha lav profil mens de bygger opp patent sikring på teknologien. Blir spennende å høre etterhvert Jonas kommentere dette når han er blitt oppdatert.

11 Likes

Jeg var aksjonær da H&N blitt lagt på is. Tapte 90%.

Problem med H&N var ikke bare tilgjengelig patienter som flyttet over til studier med Keytruda, men også i studien blitt sett at godt vev blitt borte med de lysdose som de behandlet med. Coamen viste seg til å være for effektivt med godt vev ´´brennt´´borte.

Med dagens lyd har vi kommet i ett ny tidsperiode. At Berg tipper at H&N ikke ligger helt på is og at de det per idag hadde gjort helt annerledes kan vi plutslig forstå.

I studien viser det seg at lys og lyd kan støtte hverandre.

I H&N praktisk: hvor alt er tynn og sensitivt: mindre lys, mer lyd.
I hvor man ikke kan kommer frem nok med lys, i tillegg lyd.

Å det er særlig triest å se at 80% av lesere her mener at PCIB skulle børsmelding publikasjon og 90% allerede antar at PCIB ikke kom til å gjøre slik. (dere vet hva jeg synes om informasjon fra selskapet, skal ikke gjenta det her)

I biotek TTT. De som ser dette, kommer til å ha god tid til å ordne sine middler for å bli med i den nye tidsperiode med lyd&lys, det blir en fantastisk konsert.

PCIB er lik ´´Take on me´´fra Norske AHA. It´s worth the bet.

6 Likes

Dette ser ut til å være en aksje som er verdt å investere i på lang sikt, har lyst til å hive meg på bølgen. Tror dere aksjen vil få en dupp i nær fremtid? Usikker om jeg skal kjøpe i morgen eller ikke.

2 Likes

En dupp kan komme hvis AZ trekker seg eller hvis en evt avtale blir dårligere enn forventet. Men den risken med å vente til etter en avklaring hadde iallfall ikke jeg tatt. For plutselig så stikker kursen fra deg :blush:

3 Likes

Dette var fryktelig dumt skrevet. Jeg saa paa feil tall, og dette innlegget burde moderator ha slettet;-)) Eller noen andre arrestert meg for. Beklager, for AZ er store nok.

6 Likes

Cambridge-headquartered AstraZeneca, which is valued at £110bn, recently overtook Royal Dutch Shell to become the UK’s largest company by market value.

Virkelig en mulig perfekt partner for PCI Biotech? Innovativ og big enough (understatement)!

Det at biotekmyggen, PCI Biotech, i det hele tatt er i forhandlinger med denne giganten er fantastisk. Blir interessant å se hva resultatet av diskusjoner blir i den nærmeste fremtid!

Og stor takk for graving i helgen om ny teknologi!

3 Likes

Har noen lyst til å dele ett ordrebilde med litt dybde? På forhånd, takk.

1 Like