Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jeg skrev litt lenger oppe i denne tråden : —
Fjern klovnefjes fra valg-listen----og fikk nylig beskjed om at innlegget var strøket.

Mulig jeg er utydelig men denne tar kaka , hehe.

For noen uker siden ble jeg satt i karantene med den begrunnelse at jeg gjorde for mye ut av meg og ødela den fine diskusjonen som pågikk , altså ikke en gang men kontinuerlig slik jeg forstod det.

Anyway , jeg tok min straff og ble utestengt fra forumet i en uke.

Snodige greier???
Trodde jeg var en likande kar jeg men så feil kan en altså ta , hehe.

Setter jo pris på å bli opplyst om at jeg har "dårlig ånde / karma " , og lover å bedre meg…men lover ingenting :grinning:

6 Likes

Ser egentlig ikke noe grunn til at det skulle utgjøre noen forskjell. Årsak de mener fimaCHEM kan ha abscopal effekt har med at de tror mekanismen kan eksponere kreftsvulstene mer for immunforsvaret slik at kroppen selv klarer å angripe dem. Mekanismen blir såvidt jeg kan se ikke noe endret i så måte om en bruke lydbølger istedet for lys vil jeg tro.

Ettersom det ser ut til å fungere med Bleomecyn som også funket med lys så er det vel gode sjanser for at det også vil fungere med gemcitabin. Da kan det eventuelt bli utrolig spennende i forhold til bruk offlabel. Hvor mange indikasjoner kan en ikke da plusse på med? Veldig spennende dette.

10 Likes

Ufo
Abscopal effekt er sansynligvis en immunrespons og er ikke relatert til virkemåte av endosomal release.

4 Likes

Ja jeg vet ikke.
Prosessene med hva som skaper abscopal effekt er vel ikke helt kjente og en forstår vel ikke konseptet helt enda.

Det var PCIB som tok opp dette temaet for en tid tilbake så det borger for at prosessen er reell ( og faktisk powerfull"
Tidligere kvartalsrapporter inneholder beskrivelse av hendelsen.
Var det syklisten eller kontorstolen som beskrev hendelsesforløpet meget godt.
Tror det var kontorstolen faktisk.

Personlig tror jeg at opphavet til abscopal effekt er grunnet i prosesser skapt av laserlyset som = energi , samt i stråling.
Og det stemmer vel godt iom at det er PCIB , PHO og NANO som melder om dette fenomenet.

Vi har vel i PCIB bare målinger ved enkel behandling , mener på huske tallet 25% .
Ta det tallet med en klype salt men det er en anseelig effekt i følge PW.

Så hva skjer effektmessig med dobbel behandling kontra enkel.
Det tror jeg ingen vet og derav kan det ligge store synergier i dette.
Lineære eller ekspnensiale kurver?

Svaret er at abscopal effekt under dobbel behandling kan bli både verre , lik eller sykt bedre enn enkel behandling.
Det hadde vært noe om gjentagende behandling kunne ført til løsningen på spredning av kreften.
Vill spekulasjon selvsagt men litt morro må vi ha mens vi venter på fasit. :slight_smile:

JEG TROR , at lysbehandling er det beste så langt på markedet og at ultralyd kan ha en god effekt men har ihvertfall historisk vært mye dårligere enn laser.
Mener å huske at FiloD uttalte seg om " elektropropotion" eller noe i den duren , hehe.
Stemmer dette FiloD.
Mener du uttalte deg om dette kontra PCI-teknologien og at PCI burde ha bedre betingelser for å lykkes , eller er jeg helt på bærtur?

2 Likes

sorry, vet ikke hvordan jeg kunne gjøre avstemning riktig

1 Like

Takk for svar @Bonusfrelst & @yrune . Noen som har et par tanker om hvorfor ikke SCI-teknologien har kommet frem ved tidligere anledninger? Første tanken som slår meg her er at dette er en teknologi som har dukket opp nylig og er på et svært tidlig stadie, og at selskapet tidligere har fokusert på RELEASE frem til Høst 2019, og i etterkant her har brukt en god del ressurser på AZ-avtale. Eller er det rett og slett at det anses som et stressmoment at selskapet nå skal omregistrere seg i brunnøysundregister til PSCIB Holding? Men fra spøk til revolver, er ikke dette svært fundamentale nyheter i forhold til selskapets drift som burde presenteres til aksjonærene og markedet?

Helt utrolig denne aksjen, og da tenker jeg også i retning dere. For et forum og for et engasjement!

Nå blir NAc avgjørelse mer spennende enn noen gang, og tror jeg slenger på 500 aksjer til for anledningen. Det kan bare ikke være tilfeldig at selskapet ga AZ seks uker for ytterligere forskning. For en slik strategi vil jo måtte klassifiseres som tidenes mest idiotiske trekk for et lite biotechselskap dersom det ikke lå en viss selvsikkerhet i bunn. Trekket virker absolutt ikke til å være “typisk” PW & Co. At CHEM og NAc nå, vil ha mulighet til å stå frem som en gamechanger på flere områder enn tidligere gjør ikke akkurat skade på selvtilliten.

13 Likes
2 Likes

Man må skille mellom ‘ultrasound drug delivery’ og ‘sonochemical internalization’ (SCI). Det første er et stort og etablert felt med 10.000 treff på PubMed. Det siste gir 8 treff, der kun 4 er relevante og alle er lenket til i diskusjonen de siste 24 timene.

Det første baserer seg stort sett på ‘microbubbles’ som fysisk og brutalt trenger seg gjennom hud, vev og cellevegger. I likhet PCI, er SCI mer raffinert = mindre bivirkninger.

33 Likes

Interessant.

Er vel det Kristian Berg snakket om i Radpodden; at de ikke nøyaktig vet om og hva som skaper abscopal effekt edit: vaksinerende effekt, men tror det har noe med det blå lyset å gjøre. Kristian Berg snakket da om Photocure, og at det var mindre tilbakefall med cysview, men samma greia gjelder vel for Pcib.(?)

Edit: Endrer denne fra abscopal til vaksinerende. Jeg husket feil. Er fra 11 min og 10 sek i radpod 104.

2 Likes

Ja, mikrobobler er voldsomme greier og gjør sikkert like vondt som mye annet: lipo og nano (LNP)! Alle bør ta en titt på illustrasjonene til bloggen jeg linket til laaang oppe i dag:

Blogg fra CIUS/NTNU (konkurrerende nanoteknologi, men meget leseverdig ):
https://blogg.forskning.no/blogg-alt-om-ultralyd-cellegift-kreft/mer-medisin-til-kreftsvulsten-ved-hjelp-av-ultralyd-og-mikrobobler/1577140

“En spekulerer også i at ultralyd og de vibrerene mikroboblene danner væskestrømmer i ekstracellulær matrix som bidrar til at nanopartikler og cellegift mer effektivt transporteres ut til alle cellene i svulsten.”

1 Like

Kan disse microboblene kombineres med . fimaporfin
Vil ikke dette være en slagkraftig kombinasjon??:boom:

1 Like

Blir vel å gå over bekken etter vann. Rødlyset virker… Andre synspunkter?

Tenkte boblene som settes i svingninger av ultralyd lager åpninger i blodårene, deretter kommer fimaporfin fullastet med cellegift og bombarderer svulstene som ligger utenfor blodåreveggene?
Bare en tanke…

Kveldens poll

Bør PCIB melde forskningsresultatene som det er linket til som viser at fimaporfin kan aktiveres av ultralyd?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Kommer det melding om dette i morgen?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Gjett sluttkurs i morgen

• Under 70
  • 70-70.9
  • 71-71.9
  • 72-72.9
  • 73-73.9
  • 74-74.9
  • 75-75.9
  • 76-76.9
  • 77-77.9
  • 78-78.9
  • 79-79.9
  • Over 80

0 stemmegivere

10 Likes

Haha det er de beste pollene.

Bør dette skje?

Skjer det?

3 Likes

PCIB har ingen hast.

Utrolig interessant og kunnskapsrikt innlegg av Bra-Britt på fundamentaltråden :clap:

2 Likes

I og med at PCIB benytter rødt lys, 650nm om jeg husker korrekt, så kan nok den abscopale effekten potensielt komme delvis av laseren. Laserterapi er en undergren innen fotomedisin og systemiske effekter er velkjent innen denne verden.

Håper denne linken fungerer, foreleser er Mary Dyson. Omhandler systemiske effekter innen laserterapi. Fra og med slutten av 2020 blir laserterapi, eller offisielle MeSH termen Photobiomodulation, universitetsstudium i Frankrike forbeholdt leger og tannleger i første omgang.

Link:

11 Likes

Det er veldig tidlig fase i forhold til denne teknologien så mulig de ønsker å ha lav profil mens de bygger opp patent sikring på teknologien. Blir spennende å høre etterhvert Jonas kommentere dette når han er blitt oppdatert.

11 Likes

Jeg var aksjonær da H&N blitt lagt på is. Tapte 90%.

Problem med H&N var ikke bare tilgjengelig patienter som flyttet over til studier med Keytruda, men også i studien blitt sett at godt vev blitt borte med de lysdose som de behandlet med. Coamen viste seg til å være for effektivt med godt vev ´´brennt´´borte.

Med dagens lyd har vi kommet i ett ny tidsperiode. At Berg tipper at H&N ikke ligger helt på is og at de det per idag hadde gjort helt annerledes kan vi plutslig forstå.

I studien viser det seg at lys og lyd kan støtte hverandre.

I H&N praktisk: hvor alt er tynn og sensitivt: mindre lys, mer lyd.
I hvor man ikke kan kommer frem nok med lys, i tillegg lyd.

Å det er særlig triest å se at 80% av lesere her mener at PCIB skulle børsmelding publikasjon og 90% allerede antar at PCIB ikke kom til å gjøre slik. (dere vet hva jeg synes om informasjon fra selskapet, skal ikke gjenta det her)

I biotek TTT. De som ser dette, kommer til å ha god tid til å ordne sine middler for å bli med i den nye tidsperiode med lyd&lys, det blir en fantastisk konsert.

PCIB er lik ´´Take on me´´fra Norske AHA. It´s worth the bet.

6 Likes