Blei litt feil sitert dette synes jeg.
Hvilke (gjentatte?) hakking? Hakking?
Realorientering, det substansielle, er jo nettopp det jeg orienterer meg etter.
Herken ( det selvoppfyllende profetiet) TA, eller dagens frykt/grådighets- kurs interesserer meg.
Det er den langsomme, årelange, vitenskaplige utviklingen, som viser det nye paradigme innen kreftbehandling som er viktig.
For folk og for et nytt B.F. i Norge, og for aksjekursen.
Virker som noen er sin egen verste fiende
Arve klarer fint å snakke kursen ned på egenhånd, da traderene lukter løse kanoner på dekk.
Hvilke “denne gangen”?
De som mener at kursen skal ned på 30-tallet , selv om de mener rett kurs er 80,- , og sier de har børserfaring, -bør vel legge aksjene sine ut til salg på 40,- .
Du må lese hva jeg skriver. Når jeg nevner kurs på 30-tallet så er dette en KORTSIKTIG reaksjon og IKKE en kurs som viser reelle verdier i selskapet. Jeg kommer til å hamstre den dagen om jeg har ledige midler.
Det virker som at du alltid har ledige midler, så det blir vell ikke noe problem
Mulig jeg tenker for langsiktig, og bærer for lite frykt i dette caset.
Men det er vel plausibelt å tenke at mange slites mellom 2 tankerekker.
Pass på magesåret !
Man må faktisk tenke seg muligheten for begge retninger. Kursen pr i dag avspeiler stor usikkerhet mht til avtale. Var 90% av dem som sitter på aksjer i PCIB SIKKER på avtale så ville kursen være på et helt annet nivå SÅ nære vi er tidsmessig.
Beklager om jeg skremmer noen ut men jeg “lufter” bare muligheten for at det ikke går som vi håper-drømmer. Jeg sitter kun i PCIB og Photocure for tida så for meg er avtale vanvittig viktig.
Jeg leser hva du skriver. Men tror du at Pcib, nå like før avgjørelse med (f.eks. ) A.Z., og de resultatene Pcib har kommet med, har en kortsiktig reaksjon ned på 30, - i vente?
Nei hjelper lite hva jeg tror for vi har sett unaturlige reaksjoner for få uker siden. Hvorfor skulle kursen ned til 26 pga koronaviruset? Var det logisk da? Markedet kan svinge vanvittig og om det er mange tradere som skal ut så kan dem gruse kurse. Vi må være beredd på det meste i denne bransjen.
Ja, dette er børsen på sitt værste. Opp voldsomt og så ned med et mageplask. Må håndfaste meldinger til får vi ser en real reprising.
16 børsdager igjen…
Er vel bare å gratulerer da. Hvis målet var å senke kursen.
Når 400stk leser (kanskje 300 av dem aksjonærer) leser at en meget stor aksjonær tror at det er en stor mulighet for at kursen skal til 30-tallet, så kan endel av dem få frykt/panikk å selge. Det er nok at 10 stk småsparere selger for å få ned kursen.
Hvis man slites med slike tanker burde man noen ganger være smart nok til å ikke lufte dem.
Kanskje en stor aksjonær kunne fremsnakke litt igjen slik at jeg slipper å få panikk?
Man får selvsagt mene hva man vil men å presantere sine tanker i skriftform som ovenfor her gir inntrykk av at noe har skjedd .
Og det har det ikke.
Jeg blåser egentlig i kursen i det korte bildet. Men akkurat nå syntes jeg det hadde vært på sin plass med litt hyggelig FOMO-effekt før nyheter. Ikke det motsatte.
Men det er alltid noen som må ødelegge festen
Lettere å holde på aksjene frem til nyheter når kursen er lav. FOMO effekt kommer tidsnok uansett.
Må bare beklage at mine løse tanker skulle vektlegges så mye . Var ikke i villeste fantasi inne på slike reaksjoner. Jeg er ikke storaksjonær ( svinger i fra 60-90k med 83k akk nå) Jeg har vært med siden 2016 så den som følger med vet at jeg har klokketro på selskapet så derfor skjønner jeg ikke denne overreaksjon.
Tror ikke vi skal skylde på Arve for at kursen går ned!
Med helgens funn så finnes dette ikke noen grunn til å mista noen som helst tro. Caset er bunnsolid, utennom kanskje mangelfull kommunikasjon kring ting som skjer (Syd Korea og SCI). At folk føler seg nervøs så anbefaler jeg fundamental tråden. Spesielt de siste innlegget fra @Bra_Britt som gav en utrolig Bull spekulasjon som gjør at selskapet i mine øyen steg ytterligere.
Jeg vil påpeke at før dette mini-rallyet opp til 75 på morgonen så er det flere som har varslet kursseiling langs 68-74 rangen av forskjellige grunner.
Mine aksjer får ingen!