Noe må vi skylde på, om det så er Corona, Arve eller Trump for Pcib sin feil er det hvertfall ikke.
Hehe😀
Men å fiske i rørt vann er jo tragisk.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=fiske+i+rørt+vann
Enten det er andre som benytter anledning, eller røreren.
Er det kun dumhet er det ikke mindre tragisk.
Satt og surret med noe og registrerte at kursen droppet mye.
Slo opp på meldingene men fant ikke noe.
Slo opp på forumet og tekstformuleringen var (sett i ettertid) genial da en fikk inntrykk av at “that var that” , kursen skal ned på 30 og bedre lykke nestegang.
Så noen er vel ute etter billige aksjer.
Det å hive en brannfakkel inn i den spente situasjonen som er nå kan fort få store virkninger.
Arve kan ikke ødelegge festen. Bare AZ. Så lengd de ikke har meldt at festen er avlyst er innbydelsen gyldig. Å bruke over 5 mnd. på ingen ting holder jeg for usansynlig. Kan da ikke være så enkelt å bli topp 10 i farma.
Må gi litt støtte til Arve her, jeg har sittet lenge i PCIB og har aldri gjort annet enn å kjøpe mer. Jeg tar det for gitt at vi ser 30 tallet intradag hvis det mot formodning skulle bli no deal. Det vil nok for min del bety at jeg igjen øker beholdning. Å gi Arve skylden for at aksjen svekkes nå er bare for dumt.
Jeg forventet en god vekst i dag men når man så hvordan det åpnet de første timene er jeg ikke det minste overasket over at vi plutselig var på minus siden.
Nøyaktig sånn hakking. Sees neste uke.
Når Arve påpeker den midlertidige nedsiden som ligger i at avtalen evt skuffer så er det ikke noen form for baissing, det er kun realitetsorientering. Er vel få her inne som kan fortelle triste krigshistorier om akkurat det som han, så er utidig å begynne sette ut tvil om hans motiver.
Nyheten om at AZ foreløpig slår fra seg initiativet om en mulig fusjon med jevnstore Gilead, kan fremstå svært positivt hva gjelder PCIB - jeg skal begrunne: Den generelle konkurransen mellom de store aktørene i legemiddelindustrien, og særlig kappløpet om corona-vaksine, gjør det essensielt å posisjonere seg godt før eventuelle forhandlinger om fusjon. Her sikter jeg til å inneha en solid portefølje med forskning, teknologi og resultater. AZ vil, etter mitt syn, være avhengig av ytterligere oppkjøp av mindre selskap med stort potensiale, for å styrke sin egen posisjon og forhandlingkort. AZ har økonomisk kapasitet til dette, og her vil naturligvis PCIB være en soleklar kandidat.
Virker som noen ser svarte skyer i horisonten?
Er det forlis på gang?
Juni er såvidt begynt, så her gjelder det å holde stø kurs!
Forlis? Nei, det er nok kun en liten utsettelse på oppskyting av raketten, slik som SpaceX måtte vente her forleden. Raketten ble skutt opp noen dager senere og den gikk rett til værs.
Skal være glad om de skrinelgger Gilead prosjektet. Nye eiere nå hadde ikke vært bra. Da skal de enes om nye strategier og veivalg skal taes sammen. Pcib trenger en avtale nå.
Folk blir ofte litt hissige når man er nervøs. Slapp av og pust godt. Eneste tabben du kan gjøre er å selge aksjer. Vanskeligere er det ikke. Trenger du ekstra krisehjelp, lytt til podcast 104, etterfulgt av Bra_Britt sitt innlegg fra gårsdagen
Sonochemical internalization’ (SCI)
Hvorfor ble denne rapporten levert markedet oppdatert nå som forhandlingene med AZ pågår?
Er det PCIB som prøver å si noe til aksjonærene?
Eller er tidspunktet helt tilfeldig.
PW har lang erfaring i å på forhånd tolke potensialet i spekulant-korpset her så kom ikke med den at “jeg trodde aldri at det skulle føre til så mye…”
HVORFOR akkurat nå?
Han er en luring han derrane
Over 200k aksjer er i dag solgt til gi vekk pris, dersom avtalen kommer i morgen. Rart at noen tar sjansen på å selge seg ut eller trade like før tidenes biotekavtale i Norge kan bli formalisert.
Det er ingen som vet om kursen skal til «30-tallet» eller «halveres« eller til «1000» eller «whatever» med mindre vi har Snåsamannen her. Men for å være brutalt ærlig,- snåsamannen vet heller ikke. Hadde han visst hadde han vært rik.
Jeg håper dere som hopper inn/ut som forskremte høns bare leker dere med ukelønna, for nesten alle vil tape.
Andre bør puste med magen. AZ forhandler ikke i 6 mnd om drit. Blir det ikke avtale er det fortsatt ikke drit. Da er det bare å vente på neste beiler eller på interim GGK. Ikke verre enn det.
Drit i daglige bevegelser. Dere klarer ikke time dem uansett.
Prates etter AZ avklaring
Jeg skulle skrive ett negativt baisseinnlegg om pcib for moro skyld, fordi en god krangel og latter forlenger livet.
Men så gikk diskujonen over til ananasøl. Livet er søtt og vakkert
Det er mulig å se flere realistiske scenarioer. Ett av dem er dekket godt i denne tråden, og handler om at de fleste som er tungt lastet blir mye rikere i løpet av neste måneden. Ett annet realistisk scenario er ingen avtale, og påfølgende kurskrasj fordi det blir utrolig trangt ut døra når drømmen om snarlig rikdom blir knust, uten at dermed denne kursreaksjonen reflekterer de langsiktige fundamentale verdiene i selskapet.
Men det er noe helt annet å sette sannsynlighetsverdier for disse scenarioene. Selvsagt KAN alle her bli styrtrike, og selvsagt KAN det bli ingen avtale. Men er ingen avtale 5% eller 30% sannsynlig? Det får alle vurdere ut fra all informasjonen som er gravd fram og delt, og så vekte seg inn i selskapet deretter.
Men man bør da kunne innrømme at det i hvert fall er mulig med ett no deal scenario og påfølgende kurskrasj - selv om man kanskje ikke anser det scenarioet som veldig sannsynlig.
Hyggelig at flere skjønner at dette ikke var tilsiktet i fra min side men bare løse tanker , må bare ta lærdom og trå mer forsiktig neste gang.
Jeg er ikke på kjøpern i dag så slike motiv blir helt feil.
Sier jo litt om hvor lettpåvirkelig markedet er men det er ikke topp 50 som selger . I hvert-fall ikke pga av så enkle tanker.
Hva med oss med 100% PCIB
Magen, hjerte, fornuften, logikken, moralen - ALT sier at dette går veien…
Jeg prøvde meg på den mer lettvinte varianten og ytret hva konsensus på chatten er ved no deal. Men det må folk tenke ut selv tydeligvis
Synes det var litt utrolig med volymen på slutten. Jeg blei satt i et samtale kl16.16 og da har jeg sett at volymen låg på ca 186k. Når samtalet var ferdig og børsen var stengt så kunne jeg registrere at tallet hadde steget til 242k!!! Dette på stigende kurs