De fleste teller ned til 30. juni - forståelig nok. Børsmeldingen angående hva som skjer videre med AstraZeneca er jo ekstremt spennende. Men, vi har så mye mer enn dette samarbeidet å slå i bordet med, så jeg velger å summere opp litt mer angående utviklingen av RELEASE studien. Man må tross alt ikke glemme de banebrytende resultatene som er blitt vist i Fase I. Dette skal bli medisin
Jeg har prøvd å sammenfatte litt (kortfattet) hva som er blitt meldt så langt (og når):
Vi som følger Tekinvestor er stort sett et hestehode foran alle andre siden vi har Sherlock Holmes, Harry Hole og Hercule Poirot i rekkene våre! Derfor er vi allerede kjent med at Sør Korea har fått regulatorisk klarsignal. Dette blir nok offisielt meldt ved den halvårlige rapporten til PCI Biotech i slutten av august?
Hvis vi sammenligner tidslinjen til PCI Biotech med clinical trials oppdateringer så ser vi hvordan dette har utviklet seg der:
Siden dette forumet elsker å gjette så spår jeg at det er aktive klinikker i 12 av 14 land ved den halvårlige rapporteringen (26. august). Da er jeg litt pessimistisk i forhold til Sør Korea og UK. Er vel egentlig ikke utenkelig at Sør Korea også har aktive klinikker på dette tidspunkt, men la oss ikke legge listen for høyt og heller bli positivt overrasket. Skal vi tippe på 40 aktive klinikker og at disse er spredd i 12 land når man gjør opp kalkulasjonen ved utløpet av august?