Likte godt den avslutningen på kursen i dag.
Er det slik kurven ser ut rett før anonsering av avtalene mellom AZ og PCIB?
I kveld kanskje?
Takk for ytterligere 1000 aksjer til noe som forhåpentlig vil vise seg å være en god pris (71, 10,-)
Det blir spennende å se i løpet av dager om styret har bestemt seg for å ville selge hele denne fantastiske teknologien for en firesifret kurs nå, eller om de vil bruke mer tid og makse ut alle indikasjonene tilsvarende en femsifret kurs. Det åpnet seg en hel ny verden av indikasjoner ved funnene i helgen. Og hvilke indikasjoner! (hjertet, hjernen, nyrene, leveren, pancreas og gl. thyroidea blant annet)
Å se kursen svinge i kroner og øre er kun tidsfordriv mens lunta brenner. Hold fokus på sprengstoffet, og ikke på lunta
Den som ikke har forstått det nå, fortjener ikke det som kommer.
Kursen manipuleres og trikses med.
Oslo Børs er en røverhule. Jeg har aldri vært der (kun utenfor), jeg har lest det i en bok.
Virker som om mange aksjonærer her får ren panikk når aksjen ikke går i ønsket retning. Vi har beveget oss til 70kr aksjen ish, og jeg tror den aller største grunnen til manglende volum kommer rett og slett av uvitenhet om aksjen og unormalt mye frykt rundt AZ-avklaring.
MEN, jeg er så sikker nå at jeg tør å påstå at avtale blir det uansett, garantert innenfor indikasjonen selskapet og AZ hadde gjennombrudd med sommer’19. Tror nok dette vil tilføre cash i kassa og en kurs over dagens uansett. Men hvor sannsynlig er det at et så stort selskap som AZ tar denne risikoen, vel viten om hva PCIB besitter…(?) Prøv å ha det fundamentale på plass, og ikke la noen si noe annet uten gode begrunnelser.
I aller verste fall får man tidenes kjøpsmulighet ved kursfall og ingen avtale… CHEM er en gullgruve på sikt, ikke glem dette
De fleste teller ned til 30. juni - forståelig nok. Børsmeldingen angående hva som skjer videre med AstraZeneca er jo ekstremt spennende. Men, vi har så mye mer enn dette samarbeidet å slå i bordet med, så jeg velger å summere opp litt mer angående utviklingen av RELEASE studien. Man må tross alt ikke glemme de banebrytende resultatene som er blitt vist i Fase I. Dette skal bli medisin
Jeg har prøvd å sammenfatte litt (kortfattet) hva som er blitt meldt så langt (og når):
Vi som følger Tekinvestor er stort sett et hestehode foran alle andre siden vi har Sherlock Holmes, Harry Hole og Hercule Poirot i rekkene våre! Derfor er vi allerede kjent med at Sør Korea har fått regulatorisk klarsignal. Dette blir nok offisielt meldt ved den halvårlige rapporten til PCI Biotech i slutten av august?
Hvis vi sammenligner tidslinjen til PCI Biotech med clinical trials oppdateringer så ser vi hvordan dette har utviklet seg der:
Siden dette forumet elsker å gjette så spår jeg at det er aktive klinikker i 12 av 14 land ved den halvårlige rapporteringen (26. august). Da er jeg litt pessimistisk i forhold til Sør Korea og UK. Er vel egentlig ikke utenkelig at Sør Korea også har aktive klinikker på dette tidspunkt, men la oss ikke legge listen for høyt og heller bli positivt overrasket. Skal vi tippe på 40 aktive klinikker og at disse er spredd i 12 land når man gjør opp kalkulasjonen ved utløpet av august?
Dette er vel strengt tatt avhengig av resultatet av eller om det i det hele tatt blir noe av avtalen med AstraZeneca
Jeg vet godt at alle pipelines her er svært lovende, de fleste er naturligvis mest opptatt av FimaNAc i disse tider. Men jeg får et lite intrykk av at de som har vært aksjonærer lenge verdsetter FimaChem høyere og at FimaNAc er en slags bonus. Jeg personlig er mest imponert over FimaNAc teknologien. Kanskje jeg er uviten:)
Så spørsmålet er; Hvilken pipeline ser du størst potensiale i?
- FimaChem
- FimaVacc
- FimaNAc
0 stemmegivere
Samme for meg om du selger aksjene dine, eller kjøper mer. Du får arrestere meg om jeg tok feil. Lykke til
Vil et oppkjøp av PCIB kreve godkjennelse av styret i AZ?
Prøvde å finne mandatet til CEO i general forsamling notat, uten hell. Noen?
Det krever godkjenning av aksjonærene.
Jeg er mer interessert fra AZ sin side. AZ hadde årlig generalforsamling 29 april 2020, og de hadde et styremøte 18 mai 2020. Hvilket vedtak ble fattet der…
Skjønner, @Ted
Hvilke fullmaktsforhold som gjelder internt i AstraZeneca for et eventuelt bud på et annet (langt mindre) selskap, vet jeg ikke. Men det virker sannsynlig at det har styret utstrakte fullmakter til.
Vil aller kjappest bare påpeke at “abscopal effect” ikke har noe med fima-leveringsteknologi å gjøre.
Abscopal effect skjer når immunforsvaret lærer seg å gjenkjenne en type kreft og dermed kan angripe den uansett sted i kroppen.
Dette gjelder alle former for kreftbehandling der man får effekt på tumor, fima inkludert.
I dagens sluttauksjon ble det omsatt nesten 33.000 aksjer fordelt på 40 poster varierende mellom 10 og 7176 aksjer.
Ingen grunn til å klandre Arve for å ødelegge festen. Sluttauksjonen forteller både at det er kjøpsinterresse og et er godt tilfang på (små)aksjonærer som er bevisst på at forholdet til AZ har to andre utfall enn denne strengens mange drømmescenarier.
“ikke har noe direkte med fima-leveringsteknologi å gjøre” er vel mer riktig? For det betyr jo noe, hvor mye man får levert.
Litt usikker på hva du mener. Jeg tenkte i utgangspunktet på noen innlegg tidligere i ettermiddag der leveringsteknologien i seg selv spekuleres i å trigge abscopal.
Gjør man en tumor mottakelig for immunforsvaret så kan det skje uansett. Men klarer å forsterke dette samt replikere det i forsøk så er saken biff.
Synes det viser at snart korkken kommer ut av.
I de aller fleste tilfeller utenom algeta har det ikke vært noen gigant avtaler. Tror det blir skuffelse uansett hva som skjer så lenge hele menigheten har så enorme forventninger. Nesten uansett hva de kommer med blir folk skuffa. Det er pre kliniske saker de forhandler om. Jeg har ikke sett noen gigant avtaler på pre klinisk noen gang. Jeg har som regel vært for positiv men har lært at det er bedre å ta ting som en bonus enn å fyre opp stemninga så enormt som her.