Proteksjonisme og handelskrig er heller ikke bra for børsene, særlig på lang sikt.
Om man ser på børsutviklingen under Trumps presidentperiode frem til koronapandemien ser det ikke ut til børsene og markedet har ment at USAs proteksjonisme og handelskrigen mot Kina har hatt noen negativ betydning.
Men dette blir ganske så mye på sidelinjen-
Etter generalforsamlinga i -19 kunne Per, Ronny og Hans Petter fortelle at PCIB har fult innsyn i kva alle samarbeidspartnarane nyttar PCIB-teknologien til. Dei har også innsyn i resultata i desse samarbeida.
Etter denne generalforsamlinga har det kome utelukkande positive tilbakemeldinger frå styret i PCIB. Dei fleste er enige i at styret i PCIB har høg integritet og kompetanse. Dei held ikkje aksjonærane for narr.
Kvifor skulle det da ikkje kome ein god avtale med AZ?
Alt tyder på at PCIB sit med teknologi som i framtida vil redde tusenvis av menneskeliv.
Det blir nok verdsatt, før eller seinare. Og, enig , her blir eit sal av aksjar for eit par hundrelappar for vekslepengar å rekne. PCIB -teknologien er for unik til at det vil skje,
Det er ett viktig punkt @Savepig ikke har tatt med i likningen i forhold til en potensiell nedgang på 50% innen biotek hvis demokratene inntar det hvite hus.
Verden har neppe sett en dårligere statsleder og han bidrar til både splittelse innad i landet og mot omverden. Dette er vel ikke akkurat oppskriften på å bidra til et stabilt marked?
Jeg vil også tippe så jeg tipper at hvis vi blir kvitt Donald så vil biotek gå opp 100% over natta
Vri det opp eller ned. Men til deres makro økonmiske tanker finnes en biotektråd.
Pcib´s Fimaporfin forskellige momentum er ikke uten videre bare likt alt annet. Og dere med deres all round og mye kunnskap vet det.
Lykketil.
Ingen tvil om at D. Trump har vaert bra for boersen. Virkemiddelet han har brukt , er statens penger, hvor den amerikanske statsgjelden i gaar passerte 130% av BNP!!!???
Og selv om jeg ikke tilhoerer hans politiske leir, har jeg aldri sett en amerikansk president jobbe saa hardt for og innfri valgloeftene til sine velgere. Noe som ikke respekteres av vestlig media, hvor 99% av artiklene de spytter ut om ham, er negativt vinklet. Det er rene kaffka prosessen, og en udemokratisk tilnaerming til politikken.
Uansett for boersen, og med det forPCIB, har han gjort en god jobb. For det er ikke sikkert PCIB kursen hadde vaert saa hoey, uten Mr. Trumps pengebruk.
Da har jeg notert meg at hvert fjerde år så kan man gjøre oppkjøp av biotech-selskap til spotpris grunnet frykt for at demokratene vinner, samt at største trigger i PCIB er presidentvalget 3.november.
Som Trump ville sagt det: “I will build a great, great wall on our stock holders border, and I will have AztraZeneca pay for that wall. Mark my words.”
PCIB har flere samarbeidspartnere som sikkert også kunne tenkt seg en del av kaka. Vi ( i hvert-fall har ikke jeg fått med meg noe) hører ikke noe om ev forhandlinger her. Hvorfor? Kan det være så enkelt at dem av-venter ev avtale med AZ ? Er det så tydelig at det blir avtale at resten av frierne har “reist hjem” ?
Dette må da være en tanke/problemstilling som ikke skaper panikk på forumet?
Andre som har tenkt i samme himmelretning?
Det er nok slik at AZ har en slags tidsbegrenset opsjon på avtale innenfor iallefall de delene av Nac som de har forsket på. Så får vi se når AZ-avtalen er klar om den blir bredere enn som så.
Arve, her kan det komme overraskelser. For jeg nekter og tro at resten av vaare samarbeidspartnere, og resten av BP verdenen, sitter rolig og ser paa at AZ tilegner seg ett stort forsprang innen onkologi ,ved og ta kontroll over fimaNac.;-))
Ingen vet hvem PCIB snakker med om dagen. Alt kan skje.
Dette er kommunisert. Den opsjonen utløper juni 2020. Etter det er all forskningen som ble gjort i samarbeidet Pcib sin eiendom.
Helt ærlig:
Jeg heller mot å tenke at dette er en fin hedge Per la ut for å kunne fungere som en airbag hvis det nå ikke skulle bli en avtale. Trøstepremien bak speilet. I mitt syn er sjansen mye større for no deal enn det som er konsensus i denne tråden.
Og, at PCIB leverte på Taiwan og Sør-Korea i gallegangstudiet gjør at jeg er komfortabel med å sitte i PCIB posisjonen uansett.
Hva tenker DU om sannsynligheten for en avtale og evnt sum i up front? Takk for svar
Heller mot at det er minst 50% sjanse for en eller annen form for avtale. Men langt mindre sikker på hva slags avtale det evnt blir enn det flertallet her er.
AstraZeneca blir altså holdt frem i bransjen som et av de mest fremadstormende og suksessfylte big pharma de siste par år, og så sitter folk her og fabler om at fremtiden til dette selskapet er styrt ene og alene av om de får FimaNac-avtalen.
Har posisjonert meg sånn ca for base caset ditt
Jeg synes ærlig talt at synet på hvilken avtale vi får er relativt spredt her på tråden Save, det er bare at noen gjentar sitt syn oftere enn andre
Det er greit nok. Men har DU et anslag på evnt up front? Her er mine anslag (stjålet fra @anon50125742)
Superbull case: AZ kjøper eksklusivitet på FimaNAc, upfront >1mrd USD
Bull case: AZ inngår lisensavtaler på minst 5 indikasjoner, upfront >100mill USD
Base case: AZ inngår lisensavtaler på minst 2 indikasjoner, upfront <20mill USD
Bear case: AZ inngår lisensavtale på 1 indikasjon, upfront <2mill USD
Superbear case: No deal
Hva er dette da? Japansk selskap som vil innlisensiere fimaporfin??? (TPCS2a)
Specific examples of the photosensitizer used in the present invention may include tetraphenylchlorin-2-sulfonic acid (TPCS2a) and a salt thereof, and disulfonated aluminum phthalocyanine (AlPcS2 and AlPcS2a) and a salt thereof.
fra Oct 3, 2019