Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Da kan det oppdateres om at sannsynligheten for en avklaring under denne dagen er 6,25%

3 Likes

Arve ga dere chills i går?:wink:

Lavt volum i dag og, robotene styrer :slight_smile: Synd jeg ikke har mer å fylle på med!

Hvordan vil en avtale annonseres? Er det en pressemelding til fa.no/DN.no etc. som gjelder ( i så fall hvem vil skrive om det først?), får aksjonærene et brev i posten eller er det en kryptisk post på TI som er måten vi får vite det på?

1 Like

Blir nok en uventet børsmelding uten pausing sånn ca 12.30 på en torsdag :stuck_out_tongue:

De som tilfeldigvis sitter foran pcen rekker å skaffe seg noen flere aksjer

Evt så har @Investor krøsskleppet Ronny sin Linkedin og FlightRadar24 og sett at han driver og flyr fra Malmø til london.

11 Likes

@Investor er Echelon
" ECHELON , originally a secret government code name, is a surveillance program (signals intelligence/SIGINT collection and analysis network) operated by the United States with the aid of four other signatory states to the UKUSA Security Agreement:[1] Australia, Canada, New Zealand, and the United Kingdom, also known as the Five Eyes.[2][3][4]"

2 Likes

Jeg anser også bear caset her som veldig nært maks av hva jeg tror på.

Like ærlig:

Jeg tror ikke det var en hedge han la ut for å redusere impact ved en no deal. Dette forholdet baserer seg på en enighet som ble hakket ut antagelig i 2015, og av alt han har å tenke på, har dette helt sikker ligget et stykke bak i hukommelsen. Min opplevelse er at han svarte/utbroderte litt rammene for samtalene de har ved å forklare noe han faktisk hadde anledning til å si noe om. Simple as that.

7 Likes

Base case: AZ inngår lisensavtaler på minst 2 indikasjoner, upfront <20mill USD

Hvis vi tar bort superoptimistene og pessimistene kan en anta at dette base caset er konsensus i markedet. Kanskje noe over. Jeg vil uansett påstå at hvis base caset slår inn skal aksjen reprises på et vesentlig høyere nivå. Dette basert på først og fremst validering av teknologien.

5 Likes

Vi får håpe fasiten kommer i juni. :wink: Hvis ikke kommer vi til å begynne å miste hud.

Helt enig i det på sikt. Klart, på oslo biotechbørs kommer det vel først en massiv sell the news fordi det ikke ble oppkjøp på direkten.

Hadde det ikke vært for at vi har gallegangsstudien og asia i bånn hadde risikoen vært skyhøy nå. Men vi har den. :wink:

1 Like

Selskapet melder det til børsen via en børsmelding, gjerne i kombinasjon med en pressemelding. Men ingen får denne informasjonen før Oslo Børs.

4 Likes

Da er du ute antar jeg?

4 Likes

Syntes mange her har for mye fokus på denne avtalen som kan komme med AZ i løpet av juni. Om det blir 2 indikasjoner så er det lissom en dårlig avtale osv. For meg så betyr det en fantastisk start, som kan bli så mye større etter hvert med flere indikasjoner og kanskje oppkjøp av hele selskapet. Så en avtala på 1 indikasjon kan for bli til 20 om en bare er tolmodig.

10 Likes

Ja, om det glir over i juli så flerres det av store beløp daglig.
Men om det blir sell on news, når CEO (som handler på vegne av styret) for knapt et halvt år siden har forklart markedet at han ønsker å bygge et middels stort selskap, så får folk skylde seg selv når jeg sitter der med Genmab-money og geiter meg :ram:

Man får anta at det ikke var noe han sa bare fordi han hadde lyst til å prate litt: https://no.wikipedia.org/wiki/Strategi

15 Likes

Så i følge din base så er det markeds konsensus med 20milUSD som upfront for 2 indikasjoner. Altså 10milUSD per indikasjon?

Kan godt være, men en slik antakelse gir ikke noen mening hvis man ikke snakker om milestones da disse kan variere noe voldsomt. Royalties er så langt frem i tiden så de trenger man igjentligen ikke å tenke så mye over.

1 Like

Enig, den uttalelsen vitner jo om at de legger litt ambisjoner i en avtale med AZ. Dette er jo Pcib sin store mulighet til å få finansiering til å sette i gang en bred pipeline innenfor alle 3 plattformene.

Alt over 1 indikasjon er bra, men det ligger en forventning om Minimum 20 musd upfront i luften

1 Like

Registrerte at PW i Radium 128 fremhevet Amir Snapirs erfaringer med å kjøre kliniske studier i samarbeid med eksterne selskaper under lisensieringsavtaler. Følger dette opp med at han er akkurat riktig mann til riktig tid å få inn i selskapet :wink:
Det er mye som pågår nå, og jeg tror det lurer mer enn bare AZ-avklaringen rundt hjørnet når vi bikker inn i Q3 :slight_smile:

12 Likes

Anser AZ som en opsjon. Behandler PCIB deretter. Men er ikke ute. Helt uvesentlig forøvrig.

AZ er en opsjon, men den er priset til ca 1 milliard.

Så hvis du tror på bear case, da er jo du ute. Fair det altså, kan slå begge veier.

Så no deal skal da sende kursen ned mot 45 ±(hvis jeg har rett)

3 Likes

Ja, nettopp.
Av alt vi vet p.t. så er den kommuniserte strategien til selskapet å få inn cash via diverse deals, bygge pipeline, kommersialisere og inngå partnerskap for salg og distribusjon etterhvert som ting får grønt lys fra FDA/EMA. At det vil generere en helt latterlig ROI for oss er det liten tvil om. Jeg håper og tror at det skjer.

Det er langt bedre for meg at et case jeg kjenner godt, fortsetter å utvikle seg positivt over tid, heller en at jeg får en beskjeden sum fra et oppkjøp, og så må jeg sette meg inn i nye selskaper. Jeg har brukt hundrevis av timer på selskapet, om ikke mer. Jo mer jeg får igjen for de, jo bedre slik jeg ser det. Tidlig inn, sent ut er min strategi. Og jo større den differansen blir, desto bedre. Det er lov å ta gevinst underveis, selskapet må ikke kjøpes opp for at man skal få realisert.

16 Likes