Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Enig, den uttalelsen vitner jo om at de legger litt ambisjoner i en avtale med AZ. Dette er jo Pcib sin store mulighet til å få finansiering til å sette i gang en bred pipeline innenfor alle 3 plattformene.

Alt over 1 indikasjon er bra, men det ligger en forventning om Minimum 20 musd upfront i luften

1 Like

Registrerte at PW i Radium 128 fremhevet Amir Snapirs erfaringer med å kjøre kliniske studier i samarbeid med eksterne selskaper under lisensieringsavtaler. Følger dette opp med at han er akkurat riktig mann til riktig tid å få inn i selskapet :wink:
Det er mye som pågår nå, og jeg tror det lurer mer enn bare AZ-avklaringen rundt hjørnet når vi bikker inn i Q3 :slight_smile:

12 Likes

Anser AZ som en opsjon. Behandler PCIB deretter. Men er ikke ute. Helt uvesentlig forøvrig.

AZ er en opsjon, men den er priset til ca 1 milliard.

Så hvis du tror på bear case, da er jo du ute. Fair det altså, kan slå begge veier.

Så no deal skal da sende kursen ned mot 45 ±(hvis jeg har rett)

3 Likes

Ja, nettopp.
Av alt vi vet p.t. så er den kommuniserte strategien til selskapet å få inn cash via diverse deals, bygge pipeline, kommersialisere og inngå partnerskap for salg og distribusjon etterhvert som ting får grønt lys fra FDA/EMA. At det vil generere en helt latterlig ROI for oss er det liten tvil om. Jeg håper og tror at det skjer.

Det er langt bedre for meg at et case jeg kjenner godt, fortsetter å utvikle seg positivt over tid, heller en at jeg får en beskjeden sum fra et oppkjøp, og så må jeg sette meg inn i nye selskaper. Jeg har brukt hundrevis av timer på selskapet, om ikke mer. Jo mer jeg får igjen for de, jo bedre slik jeg ser det. Tidlig inn, sent ut er min strategi. Og jo større den differansen blir, desto bedre. Det er lov å ta gevinst underveis, selskapet må ikke kjøpes opp for at man skal få realisert.

16 Likes

Om det ikke er meldt avtale innen 1. juli mener jeg at sjansen for avtale øker. Da sitter de på overtid og er dypt nede i materien og sannsynligvis flikker på detaljene.

Mener at Pcib er nødt til å børsmelde forsinkelse innen 30 juni.

5 Likes

“Everyday is a lottery”
– ukjent PCIB aksjonær

1 Like

Kanskje vi får en slik melding. PW antyder at alt går bra men de har ikke landet enda deal.

Så langt pressen (eller publikum) ikke få vite detajler holder PW alt hos seg selv. PCIB kan det, det har de overbist oss om i 5år.

1 Like

Her er jeg uenig. Det ville vel bare være dumt fra AZ sin side å ikke benytte all den tiden de har til rådighet på å fatte en avgjørelse. En slik avtale er som en kjøpsopsjon der muligheten til å vente har en stor verdi i seg selv. Uansett om AZ ikke skulle ha tro på fimaNac så er det fortsatt mulig at PCIB kommer opp med noe stort innen andre felter i løpet av denne perioden, og så lenge AZ har en slik eksklusivitet åpner det kanskje for muligheten til å gå inn i slike tilfeller.

Dessuten tror jeg ingen selskaper i denne bransjen er interessert i å dele noe som helst med konkurrentene sine før de er absolutt nødt til det. Om en slik forhandling betyr at AZ kan vente med å publisere resultatene fra studien inntil juli så vil de vel gjøre det uavhengig av interesse for videre samarbeid.

7 Likes

Alle forhandlinger har en tendens til å havne på overtid. Det ligger liksom i korta.

Jepp, men innen 30.06 får du vite om det blir deal eller ikke.

Men ikke sikkert du får vite den endelige dealen med en gang

1 Like

Kan ikke forstaa annet enn at full fimaNac eksklusivitet maa koste flesk. For det betyr at PCIB sier fra seg retten til og selge fimaNac, med tiden kanskje til saa mange som 30-40 andre selskaper.

Og eksklusivitet for en inidkasjon, og spesiellt hvis den er mainstream, kan og bety at man maa sin nei til mange andre som vil proeve det samme. Avvisning av disse mulige inntektene, maa i saafall AZ betale en del for.

For naar PW sier at han forventer at fimaNac kan bli gullstandarden paa flere omraader, burde det ikke vaere tvil om potensialet.

2 Likes

Hvordan skal de kunne gi full eksklusivitet til AZ når det er flere andre selskaper tilknyttet Nac ?

1 Like

Det er jeg ikke sikker på. Jeg har 50% sjanse på at de forlenger perioden. Og da brukes gjerne Covid19 som brekkstang for at man ønsker å bruke tiden frem til en ny dato.

PW har jo nylig sagt at det blir en avklaring i Juni, vel vitende om Covid-19.

7 Likes

De maa i saafall avsluttes. Det er jo ikke akkurat snakk om at disse har betalt oss penger for og ta i bruk fimaNac, saa hvis noen andre legger store penger paa bordet for eksklusivitet, er det de som sitter i sjefsstolen. Alternativt, er at AZ fortsetter samarbeidet med disse.

3 Likes

Altså en mulighet for budkamp mot BioNTech som har Roche i ryggen :slight_smile:

6 Likes

;-)))) Ja det hadde vaert noe;-)) Det er lov og droemme. Hvem vet, kanskje Roche gjennom Biontech, godt vet om hva PCIB har oppnaadd, og…;-)))

5 Likes

Det stemmer og etter 30juni tilfaller alle NAc resultatene PCIB…! tenker det er andre som oxo blir intressert når disse eventuellt slippes… tror ikke AZ er det minste interessert i at noen andre skal få kloa i de indiaksjoenene vi vet de har gode resultater… for det VET vi de har.!

Så til fimaVACC publikasjonen i en high level tidskrift som oxo er guidet skal komme denne mnd. Kan de tenkes at Ultimovacs VACC resultatene oxo kommer i denne…!?

Edit:
sier som Pål Falck, sannsynligheten for en avtale er 51% og at den vil være omfattende + at i slike situasjoner er det helt vanlig at AZ da går inn og kjøper 10% av PCIB til premium kurs.

Dette kommer altså fra en mann som har jobbet for AZ.

lykke til folkens og God Sankthans :wink: (23.juni) eller som de sier på AZ sitt forsknings- og utviklingshovedkontor i Södertälje: god midtsommarafton :sweden:

11 Likes

Budkamp mot AZ som har myggen PCIB på ryggen. :rofl:

2 Likes