Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Geiran, helt ok å være bear til Pcib. Da tar man posisjon deretter antar jeg.

Men Pcib-småprat er kanskje ikke riktig plass å forfekte det synet?

2 Likes

Mine betraktninger:

• 5% sannsynlighet for “no deal” , aksjekursen faller til ca 40kr i det korte bildet, men vil øke når release studien nærmer seg slutten
  • 55% sannsynlighet for lisensavtale, aksjekursen stiger til 200-700kr avhengig av størrelsen på avtalen
  • 40% sannsynlighet for oppkjøp, aksjekurs stiger til 500-1500kr
18 Likes

Men kan godt påpeke at det finnes oppside og nedside.

Men å bare forfekte et bearcase er ikke veldig fruktbart

5 Likes

Psykologisk set, er det interessant at påberåbe bear-case ikke kræver nogen argumentation. Det er bare at sige: “det kan også blive en dårlig deal”. Rigtigt, det kan det… Men… Hvis man bare bruger 1 time på fundamentaltråden, så vil man nok udtale sig mere kvalificeret. Kom nu ind i kampen og kom med argumenter med substans, så vi rent faktisk forholder os til forskellige sider af casen!

14 Likes

Neida, treffer man bearcaset sitt sånn kan man jo ta inngang seinere igjen.

Fair det.

Men nå er det en gang sånn at lykkejegere kjører kursen opp, ikke bamsen.

Så poenget står seg, hvis men er bear Pcib, så trenger man ikke forfekte det på småprat. Da ligger man heller unna. Eventuelt kan du bruke HO

3 Likes

nei ditt problem er at du ser ikke skogen for bare trær :evergreen_tree: :evergreen_tree: :evergreen_tree:

1 Like

Så flott for deg!:+1:

Jeg synes faktisk at de som leser her har godt av å lese alternativer og neddempa forvetninger. Evt så kan dere fortsette med å bli frontrunna på open.

Mitt case - Er bearcase for 95% av lykkejegerne her. Det er ikke mitt problem.

Jeg har tjent penger på PCIB siden 8 kroner.

Jeg har bil som jeg kunne kalla PCIB.

Alt dette er irrelevant.

Den var forøvrig til han over deg. Jeg høster godt av den skogen jeg ser.

4 Likes

Er ikke dette den beste tråden å diskutere slikt da? Det er vel ikke meningen at disse småprat-trådene skal være ekkokammer der kun positive innspill er tillatt?

6 Likes

Tja, hvis man ikke tror på AZ deal, trenger man å skrive det her da?

Så lenge man ikke kan argumentere for det mener jeg.

3 Likes

Sitter med en følelse at nervøsiteten i aksjen er økende mot slutten av juni.
Er det logisk ?
Jo mer tid de investerer, jo mer seriøse er de,.,.,.,trur eg.
Om 3 uker (eller før) har vi fasiten.
Lykke til folkens :slight_smile:

Skulle det mot formodning bli skuffelse har vi nok av andre triggere.

• 1ste pasient i Asia
  • 1ste i USA
  • Publisering av AZ data (Nac)
  • Andre beilere
  • Ikke minst RELEASE

Pluss kanskje nyheter om ultralyd ?

6 Likes

Hvis man ikke tror på deal med AZ, eventuelt tror på en elendig deal, da eier man ikke aksjer i Pcib.

Rettere sagt, da bør man ikke eier aksjer i Pcib. Fordi da kan du kjøpe langt billigere etter «no deal/bad deal».

6 Likes

For min del setter jeg pris på all informasjon rundt aksjene jeg investerer i, også negative syn. Om ikke annet så kan dette forklare hvorfor markedet reagerer som det gjør, og hvordan andre investorer tenker rundt caset. Hvis noen f.eks ikke tror på en AZ-deal vil jeg veldig gjerne vite det, og særlig hvis de kan forklare hvorfor de ikke tror på det.

Det er klart at om vedkommende ikke har noen god begrunnelse så vektlegger jeg ikke de synene like mye, men jeg ønsker uansett disse synspunktene velkommen.

6 Likes

Ber om at folk avstår fra å sitte og slenge inn uendelig med onelinere for å dominere tråden. Bruk redigeringsfunksjonen hvis man kommer på flere ting man vil ha inn i debatten.

6 Likes

Helt enig, men bør disse trådene være forbeholdt de som eier aksjer?

Edit: @Savepig jeg tar det til etteretning, skal gjenbruke innlegg fremover.

Helt enig!:+1:

Men kun hvis de kan forklare hvorfor de tror det @Inveliten

4 Likes
  • VACC publisering 1H2020
  • Asia partner, Chem
  • VACC utliseringsavtale
14 Likes

Nei for all del ikke, men forumkrigere som spammer ned tråden med onelinere kommer til å bli moderert.

Peace out

1 Like

Nei bamse det er ikke logisk. Årsaken til at vi ikke får noe FOMO er nok at dem som vil være med er lasta til ripa og har den beholdningen dem skal. Videre oppgang kommer nok ikke før enten nyheter eller avtale AZ.
Har venta LENGE på partner Asia så det kan bare komme nå før AZ avtalen synes jeg.
Tiden taler FOR oss så bare å glede seg.

8 Likes

Einarsson (som representerer en av de største eierene i PCIB) ser ihvertfall ut til å ha ståltro på avtale med AZ.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-104

Hør fra 50.00

En engasjert einarsson :slight_smile:

6 Likes