Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Får håpe AZ ikke vil vurdere PCIB som styggen på ryggen hvor vi ender med ikke oppkjøp eller videre avtale.

1 Like

Savepig.

Det er mye foelelser i sving, fordi en AZ avtale, gjoer at mange har sjansen til og lykkes i aksjemarkedet. Og mange for foerste gang, noe blant jeg er en del av. Det og kunne slaa boersen en gang for alle, er en stor maalsetting for alle som boerser. Og naa har vi endelig en god mulighet. For statistisk gaar 85% av de som satser penger paa boers i minus. (selv er jeg i papirpluss om dagen)

Slik at frem til AZ eventyret faar sin forloesning, foreslaar jeg at du og andre moderatoer er litt mindre modererende. For det er snart overstaatt, hvor man kan gaa tilbake til litt stivere regler.

1 Like

Tenk om… de har fått alfaceller til å produsere insulin…

8 Likes

Om det ikke blir noe avtale her, dvs at AZ ikke er interessert. ville antagligvis dette vært avklart allerede. Her pågår det forhandlinger, hvor begge selskaper prøver å komme best mulig ut av det. Det er iallefall min tangengang. Håper Pcib er knallharde i forhandlingene.

10 Likes

Om Einarson sine fabler var vedlegg til aftenbønn tror jeg alle PCIB-aksjonærer ville sovet meget godt med ville drømmer om gull og grønne skoger.

3 Likes

ja det hadde vært Fantastisk for alle med diabetes, og man kan jo bare tenke seg hvilken verdi dette ville kunne ha for AZ og PCIB -

sitter PCIB med 3 Ess og en :black_joker:

7 Likes

Hvis det kommer en slik melding i slutten av juni, hvordan vil du tolke det? Hvis jeg kan snakke for min egen del vil jeg tenke at det er utelukkende positivt.

Om jeg husker rett i fra en av dem siste podcastene så sa Einarson at viruset IKKE påvirket aktiviteten og forhandlingene med BP så det tror jeg vi kan glemme . Om det virkelig var aktuell problemstilling så burde dette være varslet for lenge siden ( flere uker minimum) og ikke vente til " fristen" er ute. Vi får avtale i juni - det har jeg bestemt!!

6 Likes

Selv om man er “100%” sikker på avtale, vil ikke det av den grunn være lurt å være “100%” i PCIB.

En ting som har lært meg de siste 2-3 månedene er at børs markedet ikke er rasjonelt og fornuftig. Fortellingen om “markedet har alltid rett” får stadig nye bekreftelser på at det ikke stemmer (og man trenger ikke å lete langt for å få det bekreftet).

Jeg har i alle fall satt på nød-bremsen, og porteføljen min bærer preg av det, sett i forhold til pre-Covid time…

Skulle ønsket jeg har vært mer makro og risiko orientert, men vært blind av grådighet og for lite opptatt av makro (kun fokus på mikro og bio-tech). Med et slikt perspektiv har jeg vært total uviten for de store linjene og hvor “fucked up” økonomien faktisk er, og at det ikke handler om COVID-19 i det hele tatt.

Man kan selvsagt tro på “don’t fight the FED” narrativet… Men tror de som gjør det, vil før eller siden få oppleve idenes “blå mandag”. Personlig tar jeg høyde for en ny “sell-off” med kjøp av aktiva og nok cash for å være posisjonert for det. Derfor er jeg ikke “100%” i PCIB i dag.

Lykke til med investeringene deres.

4 Likes

Markedet har alltid rett, i øyeblikket.

Men kursen i øyeblikket vil jo ikke alltid nødvendigvis reflektere potensial, nedside etc 1 time, 1 uke, 1 mnd, 6 mnd osv frem i tid.

Så uttrykket vil alltid være gjeldene, men man må forså hva som ligger i det.

Men mange snur gjerne på det også og sier at markdet alltid tar feil. Som jo i og for seg kan være en sannhet det også :slight_smile:

6 Likes

Man må i alle fall se flere forhold en bare aksjekursen og (historien).

Bare det å anerkjenne at USA har store økonomiske problemer (største markedet til bio-tech sektoren), bør få folk til å ta en liten pause og reflektere over potensielle konsekvenser… (hint : Kjøpekraft).

Kanskje mye av den samme presentasjonen som de hadde på Life Science Summit i Stockholm el med noen nye oppdateringer og formuleringer?

• ABGSC Oncology Seminar , Oslo Norway, virtual conference, company presentation, June 10, 2020, timing TBC
4 Likes

"Markedet, mark-e-det"
Har alltid rett! Alltid rett!
Leste det i en bok
på Cayman Islands :bowl_with_spoon:

Nei, markedet er et høyst farlig og upålitelig sted der ulvene spiser de svake til frokost. Kun de toldmodige og kunnskapsrike greier seg i en verden av manipulering.

Slipp ikke frukten når noen rister i PCIB-treet ditt!

Heldigvis har PCI Biotech noen av de mest toldmodighet og langsiktige aksjonærene jeg har møtt. :+1:

Og ikke nok med det - bakom det kjente synger Sono Chemical Internalization (SCI) inne i skogen!
(Må slutte nå før jeg blir høystemt, euforisk og sippete…)

9 Likes

Det skal sies, menigheten i Pcib er noe for selv!:+1:

6 Likes

Tre uker igjen av måneden! Avklaringen på AstraZeneca eventyret nærmer seg! Får Espen Askeladd prinsessa og halve kongeriket, eller roter Per og Pål Ronny bort hele rikdommen i innspurten? Jammen ikke godt å si, så her må hver enkelt ta ansvar for egne avgjørelser. Mitt valg er enkelt – og det er å beholde kinderegget gjennom hele denne «stormen». Jeg stoler på teknologien, resultatene til nå snakker for seg selv, og vi har flere strenger å spille på (fimaCHEM, fimaVACC, fimaNAc).

PCIB Surprise

Jeg har “snirklet” rundt dette byttet (PCIB) i lang tid og tar ingen sjanser på å være på sidelinjen på noe som helst tidspunkt. Sover bedre med selskapet i porteføljen. Krysser fingrene for et positivt utfall og håper jeg ikke får hjerteinfarkt når Tekbot varsler nyheter fra selskapet! Nervene er i helspenn :sweat_smile:

45 Likes

“Mitt valg er enkelt – og det er å beholde kinderegget gjennom hele denne «stormen». Jeg stoler på teknologien, resultatene til nå snakker for seg selv, og vi har flere strenger å spille på (fimaCHEM, fimaVACC, fimaNAc).”

Copy that, @Gunnersaurus.

Jeg er utrolig lite flink til å tolke handelsmønstre, men har likevel en sterk mistanke om at noen nå jobber hardt for å riste billige aksjer ut av lommene på engstelige småaksjonærer.

Fra februar 2016 har jeg møysommelig skrapa sammen de aksjene jeg nå sitter med - alt mens jeg ut fra egne forutsetninger har gjort det jeg kan for å forstå selskapet.

I den fasen vi nå befinner oss i, legger jeg særlig vekt på at en stor, hard kjerne - både blant topp-20 og topp-50 - sitter dørgende i ro. Her finner jeg blant selskaper, og særlig privatpersoner, flere med langt større innsikt i PCIB enn min egen.

Siden børsmeldingen den 26. november i fjor har jeg hatt sterk tro på at samarbeidet med AstraZeneca vil munne ut i en omfattende lisensavtale før denne måneden er omme. De siste månedene er ikke forventningene blitt mindre.

Av erfaring utelukker jeg likevel ikke fullstendig et annet utfall og er derfor posisjonert deretter.

17 Likes

Det er mange som har “synset” om avtalestørrelse de siste ukene.

geiran har altså en upfront på under 20 mill kroner som sitt best case.

Sørlendingen har tidligere anslått 10-20 milliarder i upfront.

Det er en hel galakse mellom disse beløpene. Jeg har tidligere kastet frem et intervall på mellom 200 og 500 mill kroner i upfront, regner da med avtale for mellom 2 og 5 indikasjoner. Blir heller ikke deppa om det blir 100, men under det har jeg ikke tro på.

Like viktig som upfront er selvsagt resten av avtalen, med milestones, evt royalties og egenkapitalinnskudd. Som en joker har vi også muligheten for at AZ vil kjøpe noe og ikke bare ha lisens. Det nærmer seg en avgjørelse nå, jeg selger ikke en eneste aksje før dette er avgjort iallefall.

7 Likes

Jaja folkens, vi trenger ikke noe mer enn at trenden holder seg, så er kursen 100 22.juli

(on a serious note, lange ukentlige glidende snitt som bare går høyere og høyere er selvsagt det nydeligste man ser, spesielt når vi vet at det har kommet masse nye emisjonsaksjer til underveis.)

12 Likes

Jammen godt du har bestemt det Arve. Da lar jeg champagnen ligge klar til meldingen kommer :grin:

1 Like

Uansett avtale så er det mest sannsynlig som et “minimum” case at PCIB vil kreve up-front for å finansiere GGK studiet og samtidig ha “penger i banken”.

Selv om PCIB har penger i dag og 2 år fremover, vil nok utgiftene øke i takt med studien… (samt forsinkelses kostnader grunnet Covid-19). Dette “hullet” vil en avtale som minimum dekke…

1 Like