Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

ja det hadde vært Fantastisk for alle med diabetes, og man kan jo bare tenke seg hvilken verdi dette ville kunne ha for AZ og PCIB -

sitter PCIB med 3 Ess og en :black_joker:

7 Likes

Hvis det kommer en slik melding i slutten av juni, hvordan vil du tolke det? Hvis jeg kan snakke for min egen del vil jeg tenke at det er utelukkende positivt.

Om jeg husker rett i fra en av dem siste podcastene så sa Einarson at viruset IKKE påvirket aktiviteten og forhandlingene med BP så det tror jeg vi kan glemme . Om det virkelig var aktuell problemstilling så burde dette være varslet for lenge siden ( flere uker minimum) og ikke vente til " fristen" er ute. Vi får avtale i juni - det har jeg bestemt!!

6 Likes

Selv om man er “100%” sikker på avtale, vil ikke det av den grunn være lurt å være “100%” i PCIB.

En ting som har lært meg de siste 2-3 månedene er at børs markedet ikke er rasjonelt og fornuftig. Fortellingen om “markedet har alltid rett” får stadig nye bekreftelser på at det ikke stemmer (og man trenger ikke å lete langt for å få det bekreftet).

Jeg har i alle fall satt på nød-bremsen, og porteføljen min bærer preg av det, sett i forhold til pre-Covid time…

Skulle ønsket jeg har vært mer makro og risiko orientert, men vært blind av grådighet og for lite opptatt av makro (kun fokus på mikro og bio-tech). Med et slikt perspektiv har jeg vært total uviten for de store linjene og hvor “fucked up” økonomien faktisk er, og at det ikke handler om COVID-19 i det hele tatt.

Man kan selvsagt tro på “don’t fight the FED” narrativet… Men tror de som gjør det, vil før eller siden få oppleve idenes “blå mandag”. Personlig tar jeg høyde for en ny “sell-off” med kjøp av aktiva og nok cash for å være posisjonert for det. Derfor er jeg ikke “100%” i PCIB i dag.

Lykke til med investeringene deres.

4 Likes

Markedet har alltid rett, i øyeblikket.

Men kursen i øyeblikket vil jo ikke alltid nødvendigvis reflektere potensial, nedside etc 1 time, 1 uke, 1 mnd, 6 mnd osv frem i tid.

Så uttrykket vil alltid være gjeldene, men man må forså hva som ligger i det.

Men mange snur gjerne på det også og sier at markdet alltid tar feil. Som jo i og for seg kan være en sannhet det også :slight_smile:

6 Likes

Man må i alle fall se flere forhold en bare aksjekursen og (historien).

Bare det å anerkjenne at USA har store økonomiske problemer (største markedet til bio-tech sektoren), bør få folk til å ta en liten pause og reflektere over potensielle konsekvenser… (hint : Kjøpekraft).

Kanskje mye av den samme presentasjonen som de hadde på Life Science Summit i Stockholm el med noen nye oppdateringer og formuleringer?

• ABGSC Oncology Seminar , Oslo Norway, virtual conference, company presentation, June 10, 2020, timing TBC
4 Likes

"Markedet, mark-e-det"
Har alltid rett! Alltid rett!
Leste det i en bok
på Cayman Islands :bowl_with_spoon:

Nei, markedet er et høyst farlig og upålitelig sted der ulvene spiser de svake til frokost. Kun de toldmodige og kunnskapsrike greier seg i en verden av manipulering.

Slipp ikke frukten når noen rister i PCIB-treet ditt!

Heldigvis har PCI Biotech noen av de mest toldmodighet og langsiktige aksjonærene jeg har møtt. :+1:

Og ikke nok med det - bakom det kjente synger Sono Chemical Internalization (SCI) inne i skogen!
(Må slutte nå før jeg blir høystemt, euforisk og sippete…)

9 Likes

Det skal sies, menigheten i Pcib er noe for selv!:+1:

6 Likes

Tre uker igjen av måneden! Avklaringen på AstraZeneca eventyret nærmer seg! Får Espen Askeladd prinsessa og halve kongeriket, eller roter Per og Pål Ronny bort hele rikdommen i innspurten? Jammen ikke godt å si, så her må hver enkelt ta ansvar for egne avgjørelser. Mitt valg er enkelt – og det er å beholde kinderegget gjennom hele denne «stormen». Jeg stoler på teknologien, resultatene til nå snakker for seg selv, og vi har flere strenger å spille på (fimaCHEM, fimaVACC, fimaNAc).

PCIB Surprise

Jeg har “snirklet” rundt dette byttet (PCIB) i lang tid og tar ingen sjanser på å være på sidelinjen på noe som helst tidspunkt. Sover bedre med selskapet i porteføljen. Krysser fingrene for et positivt utfall og håper jeg ikke får hjerteinfarkt når Tekbot varsler nyheter fra selskapet! Nervene er i helspenn :sweat_smile:

45 Likes

“Mitt valg er enkelt – og det er å beholde kinderegget gjennom hele denne «stormen». Jeg stoler på teknologien, resultatene til nå snakker for seg selv, og vi har flere strenger å spille på (fimaCHEM, fimaVACC, fimaNAc).”

Copy that, @Gunnersaurus.

Jeg er utrolig lite flink til å tolke handelsmønstre, men har likevel en sterk mistanke om at noen nå jobber hardt for å riste billige aksjer ut av lommene på engstelige småaksjonærer.

Fra februar 2016 har jeg møysommelig skrapa sammen de aksjene jeg nå sitter med - alt mens jeg ut fra egne forutsetninger har gjort det jeg kan for å forstå selskapet.

I den fasen vi nå befinner oss i, legger jeg særlig vekt på at en stor, hard kjerne - både blant topp-20 og topp-50 - sitter dørgende i ro. Her finner jeg blant selskaper, og særlig privatpersoner, flere med langt større innsikt i PCIB enn min egen.

Siden børsmeldingen den 26. november i fjor har jeg hatt sterk tro på at samarbeidet med AstraZeneca vil munne ut i en omfattende lisensavtale før denne måneden er omme. De siste månedene er ikke forventningene blitt mindre.

Av erfaring utelukker jeg likevel ikke fullstendig et annet utfall og er derfor posisjonert deretter.

17 Likes

Det er mange som har “synset” om avtalestørrelse de siste ukene.

geiran har altså en upfront på under 20 mill kroner som sitt best case.

Sørlendingen har tidligere anslått 10-20 milliarder i upfront.

Det er en hel galakse mellom disse beløpene. Jeg har tidligere kastet frem et intervall på mellom 200 og 500 mill kroner i upfront, regner da med avtale for mellom 2 og 5 indikasjoner. Blir heller ikke deppa om det blir 100, men under det har jeg ikke tro på.

Like viktig som upfront er selvsagt resten av avtalen, med milestones, evt royalties og egenkapitalinnskudd. Som en joker har vi også muligheten for at AZ vil kjøpe noe og ikke bare ha lisens. Det nærmer seg en avgjørelse nå, jeg selger ikke en eneste aksje før dette er avgjort iallefall.

7 Likes

Jaja folkens, vi trenger ikke noe mer enn at trenden holder seg, så er kursen 100 22.juli

(on a serious note, lange ukentlige glidende snitt som bare går høyere og høyere er selvsagt det nydeligste man ser, spesielt når vi vet at det har kommet masse nye emisjonsaksjer til underveis.)

12 Likes

Jammen godt du har bestemt det Arve. Da lar jeg champagnen ligge klar til meldingen kommer :grin:

1 Like

Uansett avtale så er det mest sannsynlig som et “minimum” case at PCIB vil kreve up-front for å finansiere GGK studiet og samtidig ha “penger i banken”.

Selv om PCIB har penger i dag og 2 år fremover, vil nok utgiftene øke i takt med studien… (samt forsinkelses kostnader grunnet Covid-19). Dette “hullet” vil en avtale som minimum dekke…

1 Like

Totaloversikt på radforsk’s podcaster.

https://soundcloud.com/user-972208711

Hvor mange sykdommer og behandlingsløsninger har AZ og PCIB vært gjennom mon tro?
Det kan være mye de har vært gjennom da de har styrt og ståka i ca 5 år nå.

Forutsatt de har vært innom en haug med forskjellige vinklinger i forskjellige indikasjoner så er det ryddetid for AZ.
Hva skal med og hva står igjen?

For å illustrere hva potensiale PCIB har så hør på denne på tiden 20 45
“kunne ikke ta noe valg utifra det for alt virket” , hehe.
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-104

Når du er kommet opp i et anseelig antall som du vil lisensiere så kommer du kanskje til et punkt der du innser at å kjøpe hele butikken blir enklere og kanskje ikke så mye dyrere og velger AZ siste versjon så kan de ende opp med en viss kontroll på konkurrentene og kan selv utlisensiere PCI platformens utallige muligheter og tjene grovt på dette , altså utenom egen produksjon og utvikling.

Dette med PCIB er ikke som med aksjer flest slik jeg opfatter det.
Det representerer en skjelden sjanse til å plumpe uti noe som kan utvikle seg til å bli noe helt sinnsykt eller selvfølgelig uten verdi.

Muligheten som jeg personlig anser for å være meget god gjør at jeg er villig til å ta en stor sjanse og blir med.
Så får det briste eller bære :slight_smile:
Men dette kan en ikke praktisere ofte.

Det eneste en må bidra med selv på denne modellen er å ikke selge aksjene

lykke til

tillegg

10 50til 13 00 utfyllende om vaksinerende effekt / “abscopal effekt” av kristian berg.

8 Likes

Du skrev dette mm for ca 2mnd siden. Jeg mener det er viktig å belyset potensielle utfall av AZ samtalene fra flere sider og jeg synes du kom med flere gode argumenter sist. Siden den gang har det vært q1 og vi har nå fått følgende ny informasjon om AZ samarbeidet:

• “I think all the analyzes have now been done, and results are being assessed as we speak ” (data fra forsøkene utenfor onkologi)

• Videre er det uttalt følgende: “by June this year we will say something about what will happen to this collaboration”.

Fra podcasten samme dag:

• Det kommer en melding i juni om hva som er fortsettelsen (legg merke til ordet fortsettelsen )

• Alle rettigheter om resultater har PCIB slik at det kan meldes markedet. Dette for å legge press på AZ. Ordet press ble brukt flere ganger av PW.

Hva tenker du om status nå? Kan du dele dine tanker rundt mulige utfall av samtalene?

Eier du aksjer i PCIB i dag?

12 Likes

Et lite hint

Dersom alle hadde vært 100% overbevist om at AZ og PCIB ville inngå en svært innbringende avtale, hadde aksjekursen ikke ligget å skvulpet rundt 70.

Det er vel alt en kan oppsummere for øyeblikket.

Ellers takk til Investor, som bidrar med mye konstruktivt :clap:

1 Like

Du er jaggu ikke skuggredd. Nesten samme som jeg forsiktig antyda i går og følte jeg ble jaga ut av bøgda!!!

2 Likes

Tror alle ser det ikke er priset inn noen stor grad av sannsynlighet for en innbringende avtale med AZ. Kan ikke være priset inn noe mere en noen få prosent sannsynlighet.

Det er i alle fall ikke priset inn 51% sannsynlighet for en god avtale som er Pål F. sitt syn.

Samtidig er de aller fleste her overbevist om avtale og aksjonærlisten viser det er stor tro også blant de største aksjonærene.

Og her ligger da også muligheten, er det virkelig bare noen få prosent sannsynlighet for avtale??

Noen plukker dette opp, men selvsagt ikke alle. Det er en tidkrevende og vanskelig øvelse sette seg nok inn i selskapet for å forstå mulighetsrommet.

Men ingen ting er sikkert nei.

Jeg er ganske overbevist om sannsynligheten for avtale er mye større enn det som er priset inn og er porsjonert deretter. Så får vi se da, ikke mange dager igjen før vi har fasit.

Andre er sikkert like overbevist om det motsatte fra sitt ståsted, og det er greit nok.

4 Likes