Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

3 Likes

Slik jeg ser det er 30 base case prising for PCIB uten AZ avtale. I alle fall der vi lå og handlet på før den ble kjent…

Arctic sec har kursmål på 84-86kr. Tilnærmet all verdi er tillagt RELEASE studiet!

I RELEASE studiet og Arctic sin analyse er det heller ikke per nu hensyntatt mulig Asia sites!

Base case hva er nu det :muscle:

5 Likes

Da er 30 et godt sted å begynne på dersom det ikke blir avtale med AZ… Med sell-off kanskje helt ned til 20 kr. (Lenge til interim GGK data + emisjonsspøkelse om 1,5 år?!?)

Det mener ikke jeg eller Arctic sec :partying_face:. Se analysen og verdier tillagt the gold in the vault : RELEASE.

Vacc og Nac er tillagt tilnærmet null i verdi og per nu en fantastisk opsjon som KAN bli svært verdifull.

1 Like

Gå inn og se på alle analysene og log den opp mot “dagens kurs”… Hvor mange ligger på kursmål, hvor mange ligger langt under kurs mål (typisk 50% under) ? (statistisk over tid og bruk flere selskaper for å få utvidet sammenlignings grunnlaget). Tipper min tilnærming er mer riktig, uten at jeg kommer til å få rett av den grunn.

Jeg har ingen peiling på om det er imorgen noe skjer, men det er ihvertfall presentasjon kl 10.45:

Her er link

EDIT: En titt på siden til neste konferanse selskapet har på listen over “where to meet us” viser at PCI Biotech IKKE er registrert på listen med deltagende selskaper (den 25. juni). Men om dette egentlig betyr så mye er umulig å si på forhånd.

Ref: https://troutaccess.com/investor.php/participatingcompanies/index/hash/14d6cc9d72b8c8f78d1d0f6d18096630

6 Likes

Det viktigste for meg er at det blir en avtale med AZ.
Uansett uppfront, så vil den bli Gull på sikt.
Både i penger fra AZ .
Og snøball effekten dette vil få med avtaleinngåelser…
Hvis den tøffeste gutten,eller den peneste jenta vil leke.
Vil helt sikkert andre også :+1:

7 Likes

Det ville vært en ræva opplevelse å måtte vandre inn i juli uten at partene er kommet til enighet.
21 dager gjenstår :thinking::face_with_hand_over_mouth::shushing_face:

Hvis jeg hadde forulykket nå hadde det første jeg spurte st Peter vært “åssen gikk det med pcib og astra?”

5 Likes

Hvordan i allverden kan du være så sikker på at det er St Peter du møter, og ikke Hin Mannen :imp:

Veldig så dyster lesning det var her inne i dag da… Skulle nesten tro at folk har mista troen. Det var jo mer tro i desember på en avtale nå når vi faktiskt er på målstreken.

Jeg synes at finnes gode argumenter til for og emot om det blir en avtale. Men et stort argument er jo at AZ ganske nylig blei ferdig med at analysere resultatene til testingen. Det for min del betyr at det blir en avtale, fordi at vi nå vet at analysen er ferdig og dersom disse resultatene var dårlige så hadde et svar kommet på direkten. Mens nå så har AZ sikkert diskutert intenst for å komme opp med en avtale som gjør begge parterne nøjde.

Jeg er ikke redd for at ikke skulle bli en avtale, men jeg er redd for at avtalen blir helt diktert av AZ og at dette lille mygget rett å slett må finne seg i at dette er hva dem får… Håper selvsagt ikke på dette, men det er det eneste som jeg ser som kan bli en skikkelig nedtur her

5 Likes

PW påstår at de har nøkkelen til en 20-30 års leverings problem. Kan ikke forstår annerledes enn at PCIB har faktisk overvekt som light-vekt :joy:

4 Likes

Men man må og innse at at teamet bak i AZ er nok veldig mye større, både juridiskt og på salgs avdelingen. Finnes jo en grunn til at dem er svære og det er ikke fordi at dem betalt for mye for ting.

Nåværende avtale med AZ gir jo pcib eierrettigheter til all data, så tviler sterkt på AZ kan diktere hva de vil, om de ikke kommer til enighet så blir det i det lange løp AZ som har gjort en dårlig deal.
Med slike resultat har pcib mange potensielle samarbeidspartnere, bare å gå videre til neste

4 Likes

De betaler ikke for mye danron, men det er PCIB som sitter på teknologien og patentene. Ut fra hva vi har sett av andre avtaler AZ har inngått synes jeg de har betalt fair pris.

5 Likes

Helt enig med deg og graving rørende tidligere avtaler i andre selskaper. Som sagt så er jeg all-in og tror dermed selvsagt på en avtale. Det jeg nå tok opp var den eneste bekymringen jeg har kring dette. Alle vet hvor vanskelig det kan være som liten og forhandle med de store, men det betyr selvsagt ikke at det ikke går uten det finnes prosesser, såsom uavhengige parter som kan analysere alt dette som vi har snakket om og dermed gi et godt bilde for begge parter hva dette avtale bør inneholde. Man ønsker jo ikke å inngå en avtale som uvenner, spesielt ikke dersom det er snakk om “bare” lisensering.

6 Likes

Oensker de eksklusivitet, maa de betale mye. Ved en vanlig avtale som gjoer at PCIB kan tilby det samme til alle, blir det standard. Saafremt ikke den nye muligheten med ultralyd, trekker alt til himmels?, alternativt trigger ett bud?

1 Like

Hei,
jeg syns det er vanskelig å si noe spesifikt om det fordi det er så mange ukjente i prosessen. Man kan ikke kun forholde seg til fakta, altså hvor godt noe virker osv. Vi må i tillegg faktorer inn hvordan disse resultatene de (les AZ og PCIB) har fått, som vi vel ikke har sett i detalj(?), vil passe inn i AZ sin strategi, applikasjon, dose for sine medikamenter. Et bra eksempel er Ultimovacs hvor resultatene var bra nok i seg selv, men hvor det ikke var hensiktsmessig i forhold til hva Ultimovacs ville oppnå.

For å kunne spå noe her så må man altså sitte på innsidekunnskap fra AZ som omfatter alt fra dose, applikasjon, og strategi for AZ sine medikamenter med PCIB, men også hvordan de står seg opp mot alt annet AZ også prøver ut.

Det er bra at PCIB eier rettighetene til resultatene og det gir litt ekstra press på AZ, men det forutsetter at AZ syns de ferdig resultatene ser veldig bra ut. Hvis de ikke syns det er spennende så bryr de seg nok lite om hvem som eier rettighetene.

Jeg føler status per nå er at PCIB jobber med å legge sten på sten. Avtalen med AZ kan ta flere former enn jeg kan forutse, og jeg kan umulig spå hvordan det vil se ut til slutt. Jeg har selv aksjer i PCIB og håpet er jo en avtale med AZ hvor man får penger up-front, milepæler og at AZ kjøper en andel av PCIB askjer (5-20%) over markedspris. Det er håpet, men avtalen kan ta alle former fra at AZ sier “Takk for oss” og går sin vei til at de svelger hele dritten.

Tiden vil vise! Lykke til!

37 Likes

Takk for at du delte dine synspunkter. Mange gode innspill der. Men siden du har “skin in the game” har du vel en base case eller gjort deg opp en mening om utfall, eller så hadde du vel ikke vært investert?

Edit

PW har uttalt at de beste resultatene de har oppnådd i NAc er i samarbeid med de med mest betydning (tar det på husken). Men jeg ser argumentasjonen din!

3 Likes