Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Totaloversikt på radforsk’s podcaster.

https://soundcloud.com/user-972208711

Hvor mange sykdommer og behandlingsløsninger har AZ og PCIB vært gjennom mon tro?
Det kan være mye de har vært gjennom da de har styrt og ståka i ca 5 år nå.

Forutsatt de har vært innom en haug med forskjellige vinklinger i forskjellige indikasjoner så er det ryddetid for AZ.
Hva skal med og hva står igjen?

For å illustrere hva potensiale PCIB har så hør på denne på tiden 20 45
“kunne ikke ta noe valg utifra det for alt virket” , hehe.
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-104

Når du er kommet opp i et anseelig antall som du vil lisensiere så kommer du kanskje til et punkt der du innser at å kjøpe hele butikken blir enklere og kanskje ikke så mye dyrere og velger AZ siste versjon så kan de ende opp med en viss kontroll på konkurrentene og kan selv utlisensiere PCI platformens utallige muligheter og tjene grovt på dette , altså utenom egen produksjon og utvikling.

Dette med PCIB er ikke som med aksjer flest slik jeg opfatter det.
Det representerer en skjelden sjanse til å plumpe uti noe som kan utvikle seg til å bli noe helt sinnsykt eller selvfølgelig uten verdi.

Muligheten som jeg personlig anser for å være meget god gjør at jeg er villig til å ta en stor sjanse og blir med.
Så får det briste eller bære :slight_smile:
Men dette kan en ikke praktisere ofte.

Det eneste en må bidra med selv på denne modellen er å ikke selge aksjene

lykke til

tillegg

10 50til 13 00 utfyllende om vaksinerende effekt / “abscopal effekt” av kristian berg.

8 Likes

Du skrev dette mm for ca 2mnd siden. Jeg mener det er viktig å belyset potensielle utfall av AZ samtalene fra flere sider og jeg synes du kom med flere gode argumenter sist. Siden den gang har det vært q1 og vi har nå fått følgende ny informasjon om AZ samarbeidet:

• “I think all the analyzes have now been done, and results are being assessed as we speak ” (data fra forsøkene utenfor onkologi)

• Videre er det uttalt følgende: “by June this year we will say something about what will happen to this collaboration”.

Fra podcasten samme dag:

• Det kommer en melding i juni om hva som er fortsettelsen (legg merke til ordet fortsettelsen )

• Alle rettigheter om resultater har PCIB slik at det kan meldes markedet. Dette for å legge press på AZ. Ordet press ble brukt flere ganger av PW.

Hva tenker du om status nå? Kan du dele dine tanker rundt mulige utfall av samtalene?

Eier du aksjer i PCIB i dag?

12 Likes

Et lite hint

Dersom alle hadde vært 100% overbevist om at AZ og PCIB ville inngå en svært innbringende avtale, hadde aksjekursen ikke ligget å skvulpet rundt 70.

Det er vel alt en kan oppsummere for øyeblikket.

Ellers takk til Investor, som bidrar med mye konstruktivt :clap:

1 Like

Du er jaggu ikke skuggredd. Nesten samme som jeg forsiktig antyda i går og følte jeg ble jaga ut av bøgda!!!

2 Likes

Tror alle ser det ikke er priset inn noen stor grad av sannsynlighet for en innbringende avtale med AZ. Kan ikke være priset inn noe mere en noen få prosent sannsynlighet.

Det er i alle fall ikke priset inn 51% sannsynlighet for en god avtale som er Pål F. sitt syn.

Samtidig er de aller fleste her overbevist om avtale og aksjonærlisten viser det er stor tro også blant de største aksjonærene.

Og her ligger da også muligheten, er det virkelig bare noen få prosent sannsynlighet for avtale??

Noen plukker dette opp, men selvsagt ikke alle. Det er en tidkrevende og vanskelig øvelse sette seg nok inn i selskapet for å forstå mulighetsrommet.

Men ingen ting er sikkert nei.

Jeg er ganske overbevist om sannsynligheten for avtale er mye større enn det som er priset inn og er porsjonert deretter. Så får vi se da, ikke mange dager igjen før vi har fasit.

Andre er sikkert like overbevist om det motsatte fra sitt ståsted, og det er greit nok.

4 Likes

3 Likes

Slik jeg ser det er 30 base case prising for PCIB uten AZ avtale. I alle fall der vi lå og handlet på før den ble kjent…

Arctic sec har kursmål på 84-86kr. Tilnærmet all verdi er tillagt RELEASE studiet!

I RELEASE studiet og Arctic sin analyse er det heller ikke per nu hensyntatt mulig Asia sites!

Base case hva er nu det :muscle:

5 Likes

Da er 30 et godt sted å begynne på dersom det ikke blir avtale med AZ… Med sell-off kanskje helt ned til 20 kr. (Lenge til interim GGK data + emisjonsspøkelse om 1,5 år?!?)

Det mener ikke jeg eller Arctic sec :partying_face:. Se analysen og verdier tillagt the gold in the vault : RELEASE.

Vacc og Nac er tillagt tilnærmet null i verdi og per nu en fantastisk opsjon som KAN bli svært verdifull.

1 Like

Gå inn og se på alle analysene og log den opp mot “dagens kurs”… Hvor mange ligger på kursmål, hvor mange ligger langt under kurs mål (typisk 50% under) ? (statistisk over tid og bruk flere selskaper for å få utvidet sammenlignings grunnlaget). Tipper min tilnærming er mer riktig, uten at jeg kommer til å få rett av den grunn.

Jeg har ingen peiling på om det er imorgen noe skjer, men det er ihvertfall presentasjon kl 10.45:

Her er link

EDIT: En titt på siden til neste konferanse selskapet har på listen over “where to meet us” viser at PCI Biotech IKKE er registrert på listen med deltagende selskaper (den 25. juni). Men om dette egentlig betyr så mye er umulig å si på forhånd.

Ref: https://troutaccess.com/investor.php/participatingcompanies/index/hash/14d6cc9d72b8c8f78d1d0f6d18096630

6 Likes

Det viktigste for meg er at det blir en avtale med AZ.
Uansett uppfront, så vil den bli Gull på sikt.
Både i penger fra AZ .
Og snøball effekten dette vil få med avtaleinngåelser…
Hvis den tøffeste gutten,eller den peneste jenta vil leke.
Vil helt sikkert andre også :+1:

7 Likes

Det ville vært en ræva opplevelse å måtte vandre inn i juli uten at partene er kommet til enighet.
21 dager gjenstår :thinking::face_with_hand_over_mouth::shushing_face:

Hvis jeg hadde forulykket nå hadde det første jeg spurte st Peter vært “åssen gikk det med pcib og astra?”

5 Likes

Hvordan i allverden kan du være så sikker på at det er St Peter du møter, og ikke Hin Mannen :imp:

Veldig så dyster lesning det var her inne i dag da… Skulle nesten tro at folk har mista troen. Det var jo mer tro i desember på en avtale nå når vi faktiskt er på målstreken.

Jeg synes at finnes gode argumenter til for og emot om det blir en avtale. Men et stort argument er jo at AZ ganske nylig blei ferdig med at analysere resultatene til testingen. Det for min del betyr at det blir en avtale, fordi at vi nå vet at analysen er ferdig og dersom disse resultatene var dårlige så hadde et svar kommet på direkten. Mens nå så har AZ sikkert diskutert intenst for å komme opp med en avtale som gjør begge parterne nøjde.

Jeg er ikke redd for at ikke skulle bli en avtale, men jeg er redd for at avtalen blir helt diktert av AZ og at dette lille mygget rett å slett må finne seg i at dette er hva dem får… Håper selvsagt ikke på dette, men det er det eneste som jeg ser som kan bli en skikkelig nedtur her

5 Likes

PW påstår at de har nøkkelen til en 20-30 års leverings problem. Kan ikke forstår annerledes enn at PCIB har faktisk overvekt som light-vekt :joy:

4 Likes

Men man må og innse at at teamet bak i AZ er nok veldig mye større, både juridiskt og på salgs avdelingen. Finnes jo en grunn til at dem er svære og det er ikke fordi at dem betalt for mye for ting.

Nåværende avtale med AZ gir jo pcib eierrettigheter til all data, så tviler sterkt på AZ kan diktere hva de vil, om de ikke kommer til enighet så blir det i det lange løp AZ som har gjort en dårlig deal.
Med slike resultat har pcib mange potensielle samarbeidspartnere, bare å gå videre til neste

4 Likes