Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det går mot helg og sansynligheten for melding fra AZ og PCIB stiger markant.
Kanskje delvis derfor at kursen stiger.

Begynner å bli farlig å stå utafor nå :slight_smile:

3 Likes

Er det fortsatt noen som tror at Moderna ikke er involvert i PCIB/AZ diskusjonene?

Gjorde et patentsøk her om dagen og søker man på Moderna som “asignee” og “LNP” får man nærmere 60 treff…Samme søk for AZ gir 0 treff…på patentsøknader.

Moderna ER AZs nucleic asset satsning.

Kan også forklare hvorfor dette trekker ut i tid.

Kan også anbefale podcasten som @busk1 linket til i går, svært interessant å høre hvordan prosessen var da Moderna fikk “tidenes” avtale med AZ. AZ sendte en komitee med 30 personer eller hva det var! AZ tar ikke lett på ting når man skal inngå avtaler! Igjen - at ting trekker ut er et godt signal!

36 Likes

Saa hva du sier, er at AZ har hyret Moderna til og utvikle en fungerende mRNA, og PCIB til og levere det?;-)) Hoeres veldig sannsynelig ut. Noe som styrker sjansen for at AZ vil kjoepe hele fimaNac, slik at konkurentene ikke kan gjoere det samme

5 Likes

Har snust på samme problematikken. Nano (LNP) virker, men har mange smertefulle ulemper vis a vis fima-teknologi. Skrinlegge noe som virker, er vanskelig. :worried:

1 Like

Samme utvikling som i går, stiger markant for så å falle tilbake mot dagens start kurs, veldig lavt volum! Noen som aner hvorfor?

1 Like

160 000 aksjer omsatt er ikke spesielt lav omsetning.
Ser ut til at om noen vil ha solide poster må de langt opp i kurs. Naked delivery er selvsagt hot mRNA!

Og er det lov å si at det er tullete å snakke om TA nu? Bryte motstand på 74kr eller 75kr. Er det virkelig interessant nu?

Blir det avtale med BP er det høyst sannsynlig lommerusk detaljer og i prinsippet null motstand?

4 Likes

Noen som vil se hva som skjer i USA, går det opp kjøper de tilbake?

2 Likes

Omsetningen er grei, fra topp på 74,90 til nå på 72.20 er det solgt ca 16000 aksjer var det jeg tenkte på :slight_smile:

3 Likes

Radforsk gir penger til hele 7 forskere innen PDT og PCI, spennende!

http://radforsk.no/radforsk-tildeler-syv-prosjekter-innen-pdt-pci-midler/?fbclid=IwAR1FF4nC91rqVBOk39C1VPmZrDTiMgoSqBnwLvRWXfeOJw6g6AfN42z8ADc

13 Likes

Why is this published now?

2 Likes

Promising! :bomb:

Radforsk has been focusing and given grants to this technology several times.

Happy weekend and may AZ surprise all stakeholders in PCI Biotech with a deal. This will validate PCI Biotech platform technology. Fingers crossed!

Even BioNTech could be interested in PCIB technology. BioNTech and PCI Biotech has been cooperating for years. This coop could soon be transfered to another «level».

Is this the weekend where magic is set to take place (we are already in mid June)?

A feeling of a rally at the end of the weekend and PCIB closing price 77,7kr?

3 Likes

Det er nok en form for balanse mellom slike nye som meg, som tar sjansen på å kjøpe på denne relativt høye kurs, og en del aksjonærer som har vært med lenge og som har lav inngangskurs som nå sikrer seg mot mulig kursfall ved å selge ut en del med god gevinst.
Vil nok se en del volatilitet de neste ukene basert på kampen mellom nevrose og grådighet…

2 Likes

Tolker det som PCIB reiser videre på egen kjøl. Dvs. avspiser AZ med emi på 10%.

Helt klart risiko! Spørsmålet er hvis top 20 ikke har solgt en aksje, hvordan få volatilitet? Det er faktisk veldig stabilt.

For det andre, hvis noen HAR hatt tro på teknologien over tid og når big pharma og biotekmyggen skal bestemme seg for en MULIG avtale innen Juni tror jeg det er svært få som selger!

Tror top 20 og noen flere antagelig ser på dette som en once in a lifetime opportunity og er villig til å ta risikoen ved å sitte til fasit er her om timer, dager eller innen to uker. Det ser helt umulig ut å få kjøpe solide poster i PCIB nu uten å kjøre kursen over all time high.

4 Likes

Uansett hva som skjer, gaar det mange PCIB tog fremover. For dette staar ikke og faller med AZ. Derfor tipper jeg de fleste i topp 20 blir sittende, selv om det ikke skulle bli noen avtale, eller bud i denne omgang. (P.S. noe jeg er ganske sikker paa at det blir) For vaar eminente leveringseknologi er helt i startfasen i sin markeds utvikling.

7 Likes

Relatert til mulig BP deal er det etter min mening umulig å tolke noe som helst utfra tildeling. Det er årlige tildelinger. Men klart positivt med tildelinger og karakteristikk FREMRAGENDE FORSKNINGSPROSJEKTER.

1,25 millioner kr til videreutvikling versus mulig BP deal har NULL OG NIKS mening å tolke mot mulig deal eller ei.

June 12, 2020

I år tildeler Radforsk totalt 1, 25 millioner kroner for videre utvikling av syv fremragende forskningsprosjekter innen fotodynamisk terapi og fotokjemisk internalisering

3 Likes

Vanskelig å holde unna kjøps knappen i disse tider… Er mett og god, men kjenner grådigheten sniker seg på (Har penger til mer om jeg vil)…

Klarer man å holde seg til sine prinsipper? :thinking:

1 Like

9 Likes

Har vært hard på mine prinsipper selv om det ser utrolig bra ut.Men det kan komme forsinkelser el andre hindringer, og da er det kjedelig og sitte stukk og ikke ha midler og handle på dippen som sikkert vil komme.

2 Likes

To fredager igjen pluss 29. og 30.
Undres på om Einarson begynner å bli utålmodig på PW?
Det er lov å holde kortene tett til brystet, men dersom avtale uteblir, må en vel innrømme at PW ikke akkurat har noen grunn til å være stolt.
(Skjønner at noen av de mest religiøse i menigheten vil være uenige her)

1 Like