Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jeg vet ikke om jeg ville brukt ordet stolt. Han ville nok ha blitt skuffet.

Samtidig så er det jo nå en gang slik at han ikke kan gjøre noe med resultatene som er oppnådd sammen med AZ. Han kan heller ikke gjøre noe med AZ sine strategiske valg. Når det kommer til det strategiske om å at det nå blir et veiskille, tror jeg de fleste er fornøyde med det.

Han har vært med på å starte samarbeidet som har ført oss til dette veiskillet, det er han sikkert stolt av.

5 Likes

Ville dog vært en skandale at det ikke har blitt gjennomført en emisjon på disse nivåene dersom PW burde ha visst at en avtale hadde potensial til å ryke.

4 Likes

Rent hypotetisk, mener du? Verden er full av mer eller mindre hypotetiske problemstillinger!

1 Like

Rent hypotetisk burde en emisjon vært gjennomført dersom PCIB pdd vet at utsiktene til en avtale er heller dårlig. En kurs som er gruset midt i brokete økonomiske tider er virkelig ikke klimaet for å skaffe penger på en investorvennlig måte. Utfordringen kan selvsagt være å få tilsagn til en slik emi på tilsvarende dagens kurs når alle og enhver skjønner at grunnen vil være en mer eller mindre havarert avtale.

4 Likes

Vil du sende meg en kopi av det regnearket?:joy:

1 Like

Delvis enig.

En avtale har jo alltid potensiale til å ryke, så man på se på sannsynligheten for en avtale. Det kan jo være stor selvom utfallet blir uheldig.

Når du og jeg klarer å komme fram til at de kunne kjørt en emisjon i desember dersom det var liten sannsynlighet for en avtale, er nok styret og PW klar over det også. (Behovet for cash har jo også sannsynligvis endret seg siden desember, og de så selvfølgelig heller ikke konsekvensene av Covid19 da)

Og hva sier det oss? Jo det taler jo for at det er god sannsynlighet for en avtale.

10 Likes

100% enig :+1:

5 Likes

det nærmer seg helg! fredags-FOMO?

Tør du stå uten aksjer i helga?

• Nei, er fullastet
  • Nei, men er ikke ferdig lastet
  • Selvsagt ikke
  • Ja
  • Fimaporfin : “Det virker på alt”

0 stemmegivere

2 Likes

Vel, dette minner meg litt om siste emisjonen i BergenBio…
Det hevdes at i denne bransjen kjøres emisjon når man kan og ikke bare når man må.
Men nå tenker kanskje ledelsen i PCIB at kapitalbehovet ikke blir prekært før en mulig havarert forhandling med AZ er glemt og annet fokus har fått kursen opp igjen?
Men i prinsippet er jeg enig i at det faktum at selskapet ikke har benyttet sjansen til å hente inn ekstra kapital på disse relativt høye kurser, er et godt tegn og svekker i alle fall ikke min tro på en avtale!

4 Likes

Håper den eneste emisjon vi ser er en rettet mot AZ, på kurs vesentlig høyere enn dagens.

7 Likes

Mener du da at han fremsto slik fordi han ikke hadde noe behov for å reklamere for sitt selskap, siden han visste at det snart kom en forløsende melding?
Kan jo også tenkes at noen ville ha tolket slik framferd som et tegn på skuffelse og resignasjon? Psykologi er ikke alltid like enkelt…

3 Likes

Noen som har en link til presentasjonen med stammingen?

Vil bare for ordens skyld gjøre oppmerksom på at en emi kan settes på eksempelvis 200% over dagens kurs.
Vet ikke hvordan de vil dele opp en kombinert blå- /jordbærkake slik at det blir mest mulig av de AZ liker best på stykket.

Edit. Ser @yrune har nevnt kursproblematikken allerede.

3 Likes

Hvis det bliver idag at PW the tiger annoncerer en ggggggreat deal. Hvad tid lander den så? Om 15 min. Eller 20.00 i aften?

1 Like

Ferdigkjøpt, nu er det bare at læne sig tilbake, regner ikke med at jeg når at handle for ferie og skattepenger, på dette niveau… god helg, og lykke til :grinning:

5 Likes

Vart nått fel med andra delen av låten. Får kika på det :joy:

4 Likes

Registrerte at NEL ved børsslutt var verdsatt ti ganger mer enn PCIB.

Nå er det opp til PW å sørge for en utligning.

Han har 16 dager på seg :wink::thinking:

8 Likes

Er det flere som har tenkt at det kan bli en utsettelse? Kanskje fristen for å ta samarbeidet videre blir forskjøvet 3 eller 6 mnd? Selvfølgelig bare spekulasjoner i en lite forutsigbar biotekverden.

Vet ikke hva AZ liker best. Men jeg er klar til å gå i harde forhandlinger med @Ubuntu med tanke på å donnere deg dekoren hans - hvis og bare hvis- dealen med AZ går i boks. Såpass vil jeg spandere på en hederskar fra Vågan kirke (kona er fra Vesterålen). :grin:

Google Photos

2 Likes

Det har vært diskutert tidligere, ja. Men etter PW sin uttalelse 6.mai om at «det kommer en melding i juni om hva som blir fortsettelsen av dette», så vurderer jeg sjansen for en utsettelse til å være liten.

5 Likes