Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Kanskje kommer melding etter børsslutt i dag? Få børsdager igjen, 7 mulig dager!

4 Likes

Jeg tipper det kommer enten i dag eller neste fredag. Så kan forhandlerne ta seg en velfortjent fredagspils når avtalen er i boks :wink:

5 Likes

skal nå ta med en pils selv når vente måneden er over , neste gang kan Per holde korta tett til brystet :wink:

Hei,

folk må prøve å være presise om hva de uttaler seg nå når de sier de har info fra Radforsk.

Info som på noen måte kan oppfattes som kursdrivende må nesten kildehenvises.

11 Likes

Helt enig konstabel pig :sunglasses:

Oppdatering om veien videre kommer i løpet av juni. Det at de har podkast rundt hva oppdateringen blir ser jeg ikke som noen bekreftelse på at det blir avtale.

1 Like

Skjønner ikke hva du refererer til @laplagam :wink:

1 Like

Fra Radium #135 17.06.2020, timestamp 48:57:

Elisabeth: Vi kjører en podcast til, gjør vi ikke det?

Jonas: Det har jeg hørt rykter om.

(latter)

Elisabeth: Du har hørt rykter om det. Vet ikke enda hva vi skal prate om neste uke som blir den siste for dette halvåret, men finner vel på noe.

Jonas (tørt): Vi får se, det skjer sikkert noe.

Elisabeth: Ja, ikke sant. Så bra. Men da sier vi takk for i dag.

25 Likes

:rofl: :rofl: :rofl: ja den var god !!
23 juni :fire: :beach_umbrella: 24.juni Radium :partying_face: or :face_with_head_bandage:

4 Likes

Å noen tror ikke at det blir avtale! :rofl: Risk reward her er helt latterlig.

2 Likes

De skal jo prate om avtalen som ikke ble noe av. Det hadde vært et antiklimaks av en podcast! :crazy_face:

1 Like

Hva mener du med ny utsettelse fra AZ sin side? Har de hatt noen utsettelser tidligere? Nei. De fikk ut 2019 av PCIB, og så fikk de ikke lenger bruke teknologien deres. Videre fikk de ett halvt år på seg til å finne en vei videre hvis de fortsatt er interesserte.

11 Likes

Jeg tenker motsatt. Når initiativet var PCIB sitt, ville det vært både redelig og enkelt for AZ å tilbakemelde at forhandlinger om avtale var uten interesse.
Det ville i så fall vært gjort forlengst, og PCIB ville omgående børsmeldt dette.

Jeg konkluderer med at det fortsatt forhandles.
Ingen forhandler så lenge uten at begge parter er interessert i en avtale.

16 Likes

Denne støttes. Jeg tenker som deg.
Hadde forhandlingene brutt, ville dette blitt børsmeldt. Ingen forhandler i 6 mnd med noen som ikke er interesssert.

7 Likes

Ang risk reward. Har scrollet en del her uten hell, men er det snakk om dobling av kursen ved avtale. Eller 50%+ ? Forstår at det er flere utfall, oppkjøp :rocket:eller delvis lisens som gir rom for andre til å kjøpe seg inn for bruk av «metoden». Beklager hvis dette dere har skrevet ihjel potensialet flere ganger før. Stor tråd :flushed:

Helt umulig å si noe sikkert om. Generelt i biotek er oppside for en biotekmygg som gjør avtale med et big pharma enorm. Betinges selvsagt av en rekke faktorer. Eks innen mRNA er beløpene enorme. Upfront, milestones, ant indikasjoner, kjøp av teknologi, oppkjøpsmuligheter, eksklusivitet teknologi, royalties, pipeline for å nevne noen.
Et selskap som er norsk og har leveringsteknologi ( Vaccibody) har markedsverdi på 8,2 milliarder. PCIB har markedsverdi på 2,8 milliarder.

Potensialet er her i aller høyeste grad når en titter mot verdier også i norsk biotek innen leveringsteknologi.

Men det finnes ingen gratis lunch. Med enorm mulig oppside er det stort sett alltid høy risiko.

Validering av PCIB teknologi fra kanskje den mest innovative BP i verden er verdt a whole lot of money!
Og per nu har PCIB tre teknologiben. Og det fables om Bac teknologi osv. Med andre ord svært viktig også sett bort fra rene mulig pengesummer som upfront osv.

Ved mulig avtale og innen mRNA og da ville
en validering av PCIB teknologi kunne gi en enorm boost til Vacc, Chem og Nac!

5 Likes

Noen som dumper småposter, nå sist har det vært på 48, 23, 11 aksjer nå 20 øre under siste kurs for å holde den nede, vil de fortsette med dette :-)?

1 Like

det er da virkelig snakk om en avtale inne mRNA levering som er det hotteste innen biotek med tanke på fremtidens medisiner og det med en top10 BF,… !

Enorm oppside uten tvil!!!

7 Likes

Tipper folk kommer til og bli overrasket over hvor hoeyt kursen kommer til og gaa. For hvis det ikke kommer ett bud, vil dette vaere den foerste av mange avtaler.

4 Likes

På chatten diskuterte vi akkurat podcast 90 hvor Ronny Skuggedal kom det de legendariske ordene “Du er jo ikke dum” på Jonas sine spekulasjoner rundt top 10 big pharma…

Hører man nøye etter rundt 20 min så sier PW noe interessant:

"Da er det ofte sånn at en part gjør forskning, og så vil man reprodusere det på andre siden for å se at det er reproduserbart. "

Synes dette er interessant, det må jo bety at PCIB har fått tilgang på AZ (Moderna?) sine mrNA makromolekyler og testet det pre-klinisk?

Det tyder på at samarbeidet er mye dypere enn kanskje mange har fått forståelse av. Tenker også at det ligge en del forpliktelse i det fra AZ sin side!

25 Likes