Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Nå har jeg ikke lest meldingene etter kommentaren jeg svarer på, men det er ett veldig tungtveiende moment jeg føler ikke har blitt nevnt tydelig av noen her (med forbehold om at det kan ha stått i noen av kommentarene jeg bare har skumlest gjennom):

Å utarbeide alle smådetaljer rundt en eventuell avtale og ikke minst det å fikse det juridiske tar åpenbart lang tid. Om man da har kommentaren «vi vil melde fra så straks det blir bestemt at samarbeidet avsluttes» fra PW i bakhodet er det i utgangspunktet svært vanskelig for meg å tro at det ikke allerede foreligger en avtale da det vil være veldig vanskelig å ferdigstille en avtale på bare 10-11 dager gitt at de enda ikke er enige om hvilken vei som skal tas.

Enkelte har garantert touchet innom poenget mitt på et eller annet tidspunkt, men nå vil jeg nesten gå så langt som å si det er svært usannsynlig at partene fortsatt sitter og diskuterer momenter som er så kritiske for selve avtalen at det kan «velte alt». Det er hvertfall mine tanker rundt avtalen og definitivt ingen anbefaling som skal få folk til å gå all in. Jeg er fortsatt veldig bevisst på at uventede ting kan skje og har tatt hensyn til dette ved å ikke satse penger jeg ikke har råd til å tape

Edit: Etter å ha lest litt lenger nedover ser jeg at tankene mine har blitt nevnt, men jeg lar den fortsatt stå. Tror ikke det her kan nevnes nok ganger til de som er veldig skeptiske til avtale.

37 Likes

Ofte kan en sang forklare ossen aksjonærene i PCIB har det.
God helg

4 Likes

Kan godt være at jeg har ikke har fått med meg poenget her, men dersom Must hadde blitt utvannet til under 10% ved en rettet emisjon til AZ og dette er noe som han hadde vetskap til så har han vel uansett ikke lov til å handle fordi dette faller under insider handel? For jeg regner med at du henviser til at han skulle øke sin beholding via dagens kurs fordi at han har noe form av kunnskap om hva som komme skal. Dermed så er han nødt til å handle over børs etter at noe slikt har skjett, altså til en langt høgre pris (hvis man skal tro på slike ting).

3 Likes

Jeg har ikke tenkt på det slik tidligere. Godt resonert og virker veldig logisk. Takk for deling. Det gir meg ikke mindre tro på at det blir et annet utfall enn “no deal” her.!

2 Likes

@danron10, hva får deg til å tro at Erik Must er innsider? Han har vel ikke gjort annet enn et stort flertall gjorde ved generalforsamlingen i mai; stemme for en fullmakt til styret om å kunne gjøre en emisjon inntil 10 % av utestående aksjer.

2 Likes

Har noen en logisk forklaring på den satsingen AZ nå gjør i forbindelse med flere nyansettelser mot bl. a “delivey science”.
De vet jo at andre Big pharma selskap kan overby deler av PCIB teknologien de selv er interessert i og dermed muligheter til å tape på målstreken. Hvorfor den satsningen før evt. bud foreligger?

1 Like

Har ikke han hatt sine 10.09% lenge? Burde ikke han ha øket dette tallet forlengst dersom en utvanning kunne pushe han ut av denne “makt” posisjonen via en rettet emisjon?

1 Like

hva får deg til å tro at Erik Must er innsider? Han har vel ikke gjort annet enn et stort flertall gjorde ved generalforsamlingen i mai; stemme for en fullmakt til styret om å kunne gjøre en emisjon inntil 10 % av utestående aksjer.

Har dere ikke lest Myrlid sine kommentarer om dette tidligere fredag?

1 Like

Veldig godt innspill av Roblar.

Det virker usannsynlig at de såpass sent i prosessen, tett opptil deadline, er uenige på helt avgjørende punkter og sitter og vurderer «skal, skal ikke…»

Det er mer naturlig å anta at det finpusses på detaljer og det juridiske.

18 Likes

Enig at det er litt sprikende kanskje, men det er noe som passer og noe ikke.
For å oppnå a gamechange trenger man et multidisiplint team

Han oppgir headhuntet: mRNA og ASO (antisense oligonucleotide )
Photoredox: får jeg ikke koble opp mot ordene mRNA og ASO.

Derimot så vil en person som har jobbet med Photoredox ha erfaring med:
Photoredox catalysis is still developing, with many researchers now focused the use of novel photosensitizers to catalyze photochemical reactions in visible light

Om vi ser i patentene til PCIB så finner vi igjen nøkkelordene:
The DNA or RNA can be or encode a plasmid, which can encode a therapeutic or marker protein (e.g. green fluorescent protein), a ribozyme (e.g. a synthetic ribozyme designed against mRNA of the metastasis associated protein capl), an antisense oligonucleotide, an aptamer, a triplex forming RNA or oligonucleotide, a peptide …

Foreløpig min beste kanditat hos AZ :slight_smile:

11 Likes

Fra en skribent på ett annet forum :innocent:

PCIB kan meget godt bli noe av det minst hotte i løpet av de neste 7 arbeidsdagene, som er igjen av juni. At det ikke er kommet noen avtale til nå tyder på at det ikke blir noe av, eller det kommer en utsettelse.

Slik PCIB nå er hausset er det stor kortsiktig fallhøyde om AZ-avtalen ikke slår inn.

Jeg blir forbauset om det skjer noe som helst i forhold til AZ i denne omgang.

Når det gjelder MRNA har Moderna opplyst at de har gode resultater for å få ført mrna inn i cellene. Men de bruker ikke PCI, derimot nanolipider. Avfeid selvfølgelig av panegyriske PCIB-aksjonærer, der kun PCIBs prosedyre teller.

Har az tilgang på denne leveringsmetoden slik at det ville stoppet az fra å utvikle kjøpe sin egen?

Er virkelig bivirkningene så store ved lipo metoden?

Det finnes vel rom for pcib selv om moderna har sin egen?

Greit om man har en saklig debatt på også nedsiden av Caset. Lett å se seg blind på dette.

1 Like

En som snur kappen etter vinden. Veldig tydelig når han er ute eller inne i en aksje. Enten hodeløs haussing eller baissing

10 Likes

Er dette vår siste helg som vanlig vell-holdne med et normalt nøkternt forbruk?
Neste helg kan vi være på den virkelig grønne gren med en AZ avtale i boks?
Vi er jo ikke sikre på avtale i løpet av uka da det fremdeles er noen dager igjen til oppstart Q3 men vi kan da håpe/drømme.
Holder ikke med 2 kilo reker om alt går til himmels. Må vel kjøpe hele båten med besetning og hele pakka og muligens konkurrere med Røkke sitt flaggskip i Oslofjorden?
God helg til alle i fanklubben.

6 Likes

100% enig👍

2 Likes

@arve1954 Nu, har du også væsentlig mere investeret en gennemsnittet. Så jeg regner med at du inviterer os menige pcib investorer med på en tur på båden og servere en frisk rejemad :pray::blush:

3 Likes

Hadde alle tatt for gitt at det blir avtale ville kursen allerede nu vært himmelhøy. Årsaken til at kursen selv i Juni ikke er i all time high er at de fleste er forsiktige og mao svært få tar en avtale for gitt.

6 Likes

Går ikke ann å reagere raskere når de prøver pci på flere indikasjoner, du er på et biotech forum og jeg ser for meg at du har nogenlunde erfaring fra biotech sektoren sådan. I biotech verdenen så tar ting tid hvis du ikke har fått det med deg.

Man kan ikke trylle frem resultater :man_scientist: Her må man vente til fakta foreligger med behandling/ analyser.

Din teori om AZ kun kan være ute etter å utøve en rettighet er helt banalt, hvordan klarte Pcib å tvinge AZ frem i lyset for noe sånt småtteri?

16 Likes

Så enig Jubel :blush:
Mange av oss er selvfølgelig veldig sikker på en avtale… MEN det er flere former for avtale, det er også mange av oss som har vært med i aksje karusellen i mange år. Vi vet at INGEN TING ER SIKKERT I DETTE SIRKUSET. Samtidig ser jeg de neste dagene på som en av de råeste mulighetene til å være med på en oppgang som er annonsert (i et lite lokalblad) Heldig er de som både har sett og forstått annonsen.

Jeg er “all inn” i PCIB, så det er klart jeg er spent…
Sier som Bamse, det er nå vi lever :partying_face::smiling_face_with_three_hearts:

21 Likes

Bli rik pga avtale med AZ? Nei, mine aksjer har jeg kjøpt fordi jeg tror at plattformen til PCIB har noe for seg. Håper kursen ikke reagerer negativt etter 30.6., men jeg ser helst at jeg ikke må begynne å lete etter nye selskap å investere i.

1 Like

Naar alt er lest og spist, tyder alt paa at;

1. Vi gaar mot en stor Astra Zeneca avtale som omfatter flere indikasjoner. 30%
  2. Det samme, men med eksklusivitet. 30%
  3. Astra Zeneca kjoeper fimaNac. 15%
  4. Astra Zeneca kjoeper PCIB. 15%
  5. PCIB og Astra Zeneca kanselerer samarbeidet. 10%
11 Likes