Har noen en logisk forklaring på den satsingen AZ nå gjør i forbindelse med flere nyansettelser mot bl. a “delivey science”.
De vet jo at andre Big pharma selskap kan overby deler av PCIB teknologien de selv er interessert i og dermed muligheter til å tape på målstreken. Hvorfor den satsningen før evt. bud foreligger?
Har ikke han hatt sine 10.09% lenge? Burde ikke han ha øket dette tallet forlengst dersom en utvanning kunne pushe han ut av denne “makt” posisjonen via en rettet emisjon?
hva får deg til å tro at Erik Must er innsider? Han har vel ikke gjort annet enn et stort flertall gjorde ved generalforsamlingen i mai; stemme for en fullmakt til styret om å kunne gjøre en emisjon inntil 10 % av utestående aksjer.
Har dere ikke lest Myrlid sine kommentarer om dette tidligere fredag?
Veldig godt innspill av Roblar.
Det virker usannsynlig at de såpass sent i prosessen, tett opptil deadline, er uenige på helt avgjørende punkter og sitter og vurderer «skal, skal ikke…»
Det er mer naturlig å anta at det finpusses på detaljer og det juridiske.
Enig at det er litt sprikende kanskje, men det er noe som passer og noe ikke.
For å oppnå a gamechange trenger man et multidisiplint team
Han oppgir headhuntet: mRNA og ASO (antisense oligonucleotide )
Photoredox: får jeg ikke koble opp mot ordene mRNA og ASO.
Derimot så vil en person som har jobbet med Photoredox ha erfaring med:
Photoredox catalysis is still developing, with many researchers now focused the use of novel photosensitizers to catalyze photochemical reactions in visible light
Om vi ser i patentene til PCIB så finner vi igjen nøkkelordene:
The DNA or RNA can be or encode a plasmid, which can encode a therapeutic or marker protein (e.g. green fluorescent protein), a ribozyme (e.g. a synthetic ribozyme designed against mRNA of the metastasis associated protein capl), an antisense oligonucleotide, an aptamer, a triplex forming RNA or oligonucleotide, a peptide …
Foreløpig min beste kanditat hos AZ
Fra en skribent på ett annet forum
PCIB kan meget godt bli noe av det minst hotte i løpet av de neste 7 arbeidsdagene, som er igjen av juni. At det ikke er kommet noen avtale til nå tyder på at det ikke blir noe av, eller det kommer en utsettelse.
Slik PCIB nå er hausset er det stor kortsiktig fallhøyde om AZ-avtalen ikke slår inn.
Jeg blir forbauset om det skjer noe som helst i forhold til AZ i denne omgang.
Når det gjelder MRNA har Moderna opplyst at de har gode resultater for å få ført mrna inn i cellene. Men de bruker ikke PCI, derimot nanolipider. Avfeid selvfølgelig av panegyriske PCIB-aksjonærer, der kun PCIBs prosedyre teller.
Har az tilgang på denne leveringsmetoden slik at det ville stoppet az fra å utvikle kjøpe sin egen?
Er virkelig bivirkningene så store ved lipo metoden?
Det finnes vel rom for pcib selv om moderna har sin egen?
Greit om man har en saklig debatt på også nedsiden av Caset. Lett å se seg blind på dette.
En som snur kappen etter vinden. Veldig tydelig når han er ute eller inne i en aksje. Enten hodeløs haussing eller baissing
Er dette vår siste helg som vanlig vell-holdne med et normalt nøkternt forbruk?
Neste helg kan vi være på den virkelig grønne gren med en AZ avtale i boks?
Vi er jo ikke sikre på avtale i løpet av uka da det fremdeles er noen dager igjen til oppstart Q3 men vi kan da håpe/drømme.
Holder ikke med 2 kilo reker om alt går til himmels. Må vel kjøpe hele båten med besetning og hele pakka og muligens konkurrere med Røkke sitt flaggskip i Oslofjorden?
God helg til alle i fanklubben.
100% enig👍
@arve1954 Nu, har du også væsentlig mere investeret en gennemsnittet. Så jeg regner med at du inviterer os menige pcib investorer med på en tur på båden og servere en frisk rejemad
Hadde alle tatt for gitt at det blir avtale ville kursen allerede nu vært himmelhøy. Årsaken til at kursen selv i Juni ikke er i all time high er at de fleste er forsiktige og mao svært få tar en avtale for gitt.
Går ikke ann å reagere raskere når de prøver pci på flere indikasjoner, du er på et biotech forum og jeg ser for meg at du har nogenlunde erfaring fra biotech sektoren sådan. I biotech verdenen så tar ting tid hvis du ikke har fått det med deg.
Man kan ikke trylle frem resultater Her må man vente til fakta foreligger med behandling/ analyser.
Din teori om AZ kun kan være ute etter å utøve en rettighet er helt banalt, hvordan klarte Pcib å tvinge AZ frem i lyset for noe sånt småtteri?
Så enig Jubel
Mange av oss er selvfølgelig veldig sikker på en avtale… MEN det er flere former for avtale, det er også mange av oss som har vært med i aksje karusellen i mange år. Vi vet at INGEN TING ER SIKKERT I DETTE SIRKUSET. Samtidig ser jeg de neste dagene på som en av de råeste mulighetene til å være med på en oppgang som er annonsert (i et lite lokalblad) Heldig er de som både har sett og forstått annonsen.
Jeg er “all inn” i PCIB, så det er klart jeg er spent…
Sier som Bamse, det er nå vi lever
Bli rik pga avtale med AZ? Nei, mine aksjer har jeg kjøpt fordi jeg tror at plattformen til PCIB har noe for seg. Håper kursen ikke reagerer negativt etter 30.6., men jeg ser helst at jeg ikke må begynne å lete etter nye selskap å investere i.
Naar alt er lest og spist, tyder alt paa at;
- Vi gaar mot en stor Astra Zeneca avtale som omfatter flere indikasjoner. 30%
- Det samme, men med eksklusivitet. 30%
- Astra Zeneca kjoeper fimaNac. 15%
- Astra Zeneca kjoeper PCIB. 15%
- PCIB og Astra Zeneca kanselerer samarbeidet. 10%
Tenk så «kvalmende» denne tråden blir for utenforstående om (når) kursen bikker 1000 som mange her drømmer om. «Hvor mye tjente du? 10mill, 20mill, 100mill osv»
Bli rik pga avtale med AZ? Nei, mine aksjer har jeg kjøpt fordi jeg tror at plattformen til PCIB har noe for seg.
Hva er rik?
Man kan være langsiktig m kursmål både på kr 1000 og 1500,-
Men samtidig kose seg underveis…
Har en eks 15k aksjer og velger å selge 5k på eks kr 200 på AZ melding, har mann mye å kose seg med frem til en selger de resterende på kr 1500 om 3 år… Da sitter mann med kr 15 mill…
Bare et eks på langsiktighet på et Bull case og samtidig gevinstsikre noe
Heller nå til 50/50 for utsettelse/avtale.
Kansellering er vel nærmest usannsynlig ??
Kursen ville høyst sannsynlig vært himmelhøy nu hvis alle mente det var 100% garanti for avtale. Flere kommenterer 50/50 sjanse. Flip a coin. Lurt å være forsiktig og det ser en på dagens kurs hvor en biotekmygg kan få avtale med big pharma og kursen er ned 5% i år og ikke engang i all time high. HVIS fasit viser avtale blir det sannsynligvis
og et rotterace for å skaffe solide poster i PCIB fra større aktører i finansmarkeder. Aksjonærstrukturen blir nok fort endret i de de neste måneder da.
Pcib finnes ikke om 3 år Chilli. Det er egentlig synd at foretnings planen for EXIT er at Målet er å selge hele greia til utlandet og BP.
En slik teknologi som «virker på alt» på noe som nesten ikke virker på noen ting som helst.
Når alt er kommersialisert, hadde det betydd mye for Norge å forvaltet noe slikt nasjonalt. Særlig med tanke på fremtiden uten å regne med Oljen så mye som vi gjør i dag.