Tenk så «kvalmende» denne tråden blir for utenforstående om (når) kursen bikker 1000 som mange her drømmer om. «Hvor mye tjente du? 10mill, 20mill, 100mill osv»
Bli rik pga avtale med AZ? Nei, mine aksjer har jeg kjøpt fordi jeg tror at plattformen til PCIB har noe for seg.
Hva er rik?
Man kan være langsiktig m kursmål både på kr 1000 og 1500,-
Men samtidig kose seg underveis…
Har en eks 15k aksjer og velger å selge 5k på eks kr 200 på AZ melding, har mann mye å kose seg med frem til en selger de resterende på kr 1500 om 3 år… Da sitter mann med kr 15 mill…
Bare et eks på langsiktighet på et Bull case og samtidig gevinstsikre noe
Heller nå til 50/50 for utsettelse/avtale.
Kansellering er vel nærmest usannsynlig ??
Kursen ville høyst sannsynlig vært himmelhøy nu hvis alle mente det var 100% garanti for avtale. Flere kommenterer 50/50 sjanse. Flip a coin. Lurt å være forsiktig og det ser en på dagens kurs hvor en biotekmygg kan få avtale med big pharma og kursen er ned 5% i år og ikke engang i all time high. HVIS fasit viser avtale blir det sannsynligvis og et rotterace for å skaffe solide poster i PCIB fra større aktører i finansmarkeder. Aksjonærstrukturen blir nok fort endret i de de neste måneder da.
Pcib finnes ikke om 3 år Chilli. Det er egentlig synd at foretnings planen for EXIT er at Målet er å selge hele greia til utlandet og BP.
En slik teknologi som «virker på alt» på noe som nesten ikke virker på noen ting som helst.
Når alt er kommersialisert, hadde det betydd mye for Norge å forvaltet noe slikt nasjonalt. Særlig med tanke på fremtiden uten å regne med Oljen så mye som vi gjør i dag.
Og hvor har du dette fra?
At forretningsplanen er å selge alt til BP?
Jeg trenger litt hjelp her da jeg ikke har sett på PCIB men er inne i Bgbio og PHO. Det samarbeidet som ble startet i 2015 har det gitt konkrete resultater? Avtalen ble utvidet til ut 2019 for å se om teknologien også kunne brukes på andre kreft former. Har ikke sett at det står noen plass at det skal gjøres en avtale nå, bare en evaluering av det utvidet samarbeidet. Er det riktig, eller fins det annen tilgjengelig informasjon om dette?
The collaboration was initiated in September 2015 to determine whether PCI Biotech’s fimaNAc technology has the potential to enhance the delivery of AstraZeneca’s nucleic acid therapeutic compounds. The aim of today’s expansion is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas. The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.
Jeg har lest det inne her for lenge siden, mener og å huske det ble snakket om i RAD-forsk podcast.
Gir jo mening det, at selskapet ønsker og selge teknologien for høyest mulig pris, da vil jo den gå til høyeste pris til BP i utlandet. Vi i Norge har jo ingen BP, men jeg mener PCIB kunne vært starten på et nytt norsk eventyr.
Sikkert noen her inne som kan si noe om dette med mer sikkerhet en meg.
Eg skulle ønske dette kunne bli til et norsk medium BF , men vi får se. Kjappe gevinster frister nok mange.
Selv har eg kjøpt for release studie.
Ja, det er bare tull du kommer med.
De ønsker å lisensiere ut teknologien, i tillegg kjøre noe selv.
Hør på Radium sin podcast, episode 90 fra ca 18:50 og hele episode 103. Også verdt å høre slutten av episode 104 hvor Jonas Einarsson sier hva han mener om utvidelsen av forskningsområdet.
Tusen takk
Mye som tyder på at nervene til flere her begynner å gi varselsignaler, noe som ikke er så veldig rart ettersom hele caset hittil virker «for godt til å være sant». Men nå er det slik, at i ny og ne dukker det opp innovasjoner som er med på å prege hele markedet. PCIB og fimaporfin passer svært godt med begrepet «Technological Innovation».
Jeg føler utsagn uten begrunnelser begynner å gå meg litt på nervene her, ettersom de ikke bidrar til konstruktiv kritikk eller saklig argumentasjon. Samtidig er det like irriterende med ubegrunnet hausing som stadig gjentar seg. Å komme med bastante påstander om det ene eller andre om fremtiden til PCIB blir for dumt, med mindre man selv identifiserer seg som Lilli Bendriss sin ukjente tvillingbror. Formuleringer som «jeg tror at…» og «kanskje…?» er bedre enn «PCIB kommer til å nå 1500kr aksjen om et år år» og «blir nok ikke avtale».
Tilbake til teknologien PCIB besitter. Det fundamentale i denne aksjen begynner for meg å bli ganske tydelig, samt omfattende. Mange ulike kilder av informasjon har gjort at det hittil ser ut til at teknologien fungerer, og det svært bra. Ettersom selskapet sine produkter er leveringsteknologi og ikke medisin, har det gitt meg en svært god følelse av trygghet, ettersom jeg ser det som mindre sannsynlig at både nye konkurrenter kommer på banen, samt at det ikke skjer noe uforventet der tidligere forskning ikke er til å stole på, da spesielt innen safety.
Hittil ser det ut til at «det fungerer fungerer på alt» innen kreftmedisin (ikke mitt utsagn ) , vaksine og mRNA er etter min mening en stor faktor i seg selv, å lede celler i kroppen biologisk gjennom lys ( og nå muligens et nytt spekter innen lyd) er et gjennombrudd for dagens marked innen leveringsteknologi.
Så kommer det store spørsmålet? Hva slags faktorer spiller inn for at et Top10 BP selskap skal si nei til en avtale de har hatt 6 måneder på seg å analysere. Der det ene selskapet er verdsatt til under 3mrd NOK og har en teknologi som ser ut til å fungere mye bedre enn «lipo» på flere områder, samt kan levere store cellemolekyler inn i kroppen? Vil også tilføye at det i tillegg kan brukes sammen med dagens leveringsteknologi for å forsterke effekten.
For meg er det et par viktige sentrale faktorer:
- Pris
- Resultater
- Samarbeidsvillighet
- Profesjonell ledelse
Fra det vi aksjonærer har slukt av informasjon fra markedet er det bare én stor faktor for min del, somdette vil falle på, som vi ikke vet, nemlig resultater utenfor onkologisk indikasjoner da PW&Co kan vise til både profesjonell kommunikasjon uten å hause egne resultater slik at forventninger blir for tøffe å møte (holde kursen oppe med utsagn f.eks), gode resultater fra tidligere ved blant annet gjennombrudd og testing av teknologi utenfor andre indikasjoner, samt tilsynelatende godt samarbeid med AZ. Hva resultatene viser til i testing av disse såkalte ukjente indikasjonene, som kan tyde på diabetes og AZD8601, det vet vi ikke. Det er her det ligger risiko, i form av det store ukjente, men jeg har en god følelse.
Så har vi pris. Som jeg henvise til i tidligere innlegg, og som en kan se av tidligere avtaler med små Biotechselskap og BP, så er det ikke små summer det er snakk om. Dette vet de profesjonelle som bidrar til å snekre sammen avtalen for PCIB og dette vet AZ. Men for PCIB skal det ikke mye til for å løfte selskapet ut av emisjonsrisiko (dog om 2 år ish) og gjøre det om til er mellomstort og utviklende Biotechselskap selv. Dersom AZ vil ha flere indikasjoner, vil det koste deretter. Dersom de vil ha eksklusivitet, vil det koste deretter. Dersom de vil ha NAc, ja da vil det VIRKELIG koste deretter.
AZ er heldige, de har førsterett til 30. Juni. De har muligheten til å bli med på en liten revolusjon innen mRNA og Advanced Drug Delivery, noe bransjen virkelig er sugen på. Så kommer det endelige spørsmålet, tror dere virkelig ikke AZ vil slå til for å vokse til noe som kan sette dem i posisjon til å blir mye større enn de er pr. Dags dato pga prisen? For å si det mildt, de har pengene.
• Mitt bear scenario er avtale med én indikasjon, fra det vi vet fungerer og som selskapene har samarbeidet med i lang tid. Forventer i dette tilfellet god upfront og en solid økning kurs pga. Avtale, nyheter og frigitte resultater. Dette vil komme ettersom resultatene ikke er sikre nok til å gå for, som ble gjort på kun seks uker. Dette er det eneste jeg kan sette fingeren på, men som nødvendigvis likevel ikke skal føre til et avsluttende kapittel for PCIB og AZ.
• bull scenario: 2-3 indikasjoner og mulig solide rammer rundt eksklusivitet. Her er ikke jeg kompatibelt disponent til å sette pris, men at det blir starten på et aksje-eventyret PCIB, det tror jeg det er stor sjanse for.
Alt over bullscenario er jo gøy såklart, men ingen vits å forvente mer. Jeg tror det er stor sjanse for at vi blir solgt ila 3 år, men håper ikke dette for Norge og PCIB sin del. Så vil jeg gjerne meddele igjen at det hadde vært fint med konstruktiv kritikk. Bastante utsagn uten begrunnelser gjør forumet trøttenes og kjipt.
Etter en relativt stressende uke og nerver knyttet til tungt investering i selskapet ønsker jeg alle en riktig god helg, nyt sommeren og prøv å koble av til neste uke. Blir trolig den mest spennende uken som aksjeinvestor i mitt tilfelle!
Jeg er tålmodig og beskjeden. I tillegg så jeg helst at Norge ikke forblir et råvareproduserende land.
Med inngang under 30 kommer jeg til å ha rikelig tid til gevinstsikring.
Så lenge to av tre bein er verdsatt til null er jeg nysgjerrig på hva fremtiden vil bringe av forskningsresultater. Innenfra.
Hvis man er nervøs og i tvil om PCIB har noe som kan ha verdi for AZ og andre så kan man jo spandere 10 minutter på denne artikkelen som ble skrevet 31 august 2019, altså mot slutten av perioden AZ var så heldige å få forske gratis for PCIB. (De fleste her inne kan den sikkert utenat, men den kan roe nervene
Spesielt dette avsnittet :
« Noen ganger ønsker man å endre måten gener uttrykkes i DNA og det kan også teknologien brukes til.
– Når vi bruker denne mekanismen så modifiserer vi ikke cellenes DNA, men vi kan tilføre stoffer som endrer måten genene uttrykkes på, eller tilføre nye gener som kan produsere stoffer som kroppen mangler, sier Walday.
Dette har forskere jobbet med i tre tiår eller mer, men PCIs måte å gjøre det på kan være den teknikken som får fart på utviklingen. Den nye terapien testes nå ut i såkalt preklinisk fase sammen med selskaper som driver med forskjellige typer genterapi, og de håper at dette vil resultere i samarbeids- eller lisensavtaler med store farmasøytiske selskaper.«
Takk for grundig oppsummering av status pt, og konklusjoner jeg ikke ser svakheter med.
Jeg gjentar nok en gang at sannsynligheten er liten - nærmest fraværende - for salg av selskapet.
Mitt hovedargument er at den største aksjonæren (Erik Must) ikke eier 10,09 % ved en tilfeldighet.
EM har en blokkerende aksjepost for innløsning av minoritetsaksjonærer, og denne posten er - slik jeg oppfatter det - en selvfølge basert på EM sin strategi for eierskap, slik den er uttrykt overfor media.
PCI Biotech Holding ASA har slik jeg oppfatter det meget dyktig ledelsen med en gjennomtenkt strategi for utvikling av selskapet. Jeg legger derfor stor vekt på selskapets uttalte strategi om lisensiering på “ingen eller delvis eksklusiv basis”, og regner det som overveiende sannsynlig at dette er grunnlaget for de pågående samtalene/forhandlingene med AZ.
“Holding” i selskapsnavnet er neppe en tilfeldighet. Dette gir muligheter for spekulasjoner om fisjon av plattformer/produktområder til deleide (børsnoterte) aksjeselskaper, men jeg anser det lite sannsynlig at dette er tema nå.
Hvis AZ legger mellom 50 og 100 milliarder kr. paa bordet, sier nok Mr. Must ja takk ogsaa. Venter de ett par aar, kan det bli meget dyrere.
Selv om noen av oss “drømmer” om bud etc, er nok det noe en ikke bør “forvente”… Sjansen er der men liten…
Uansett, har vi forhåpentlig en helt rååå fantastisk uke i vente
Veldig fint innlegg, @Tacobaguette.
Vil bare bemerke én ting. De 1500kr som @Chilli nevnte litt tidligere i tråden tror jeg kun var ment som et eksempel på hvordan man kan gevinstsikre med noe av beholdningen på vei oppover.
Takk for det @Durable.
Åja, nei. Det skjønte jeg godt! Var ment på generell basis. Litt stor frustrasjon over at påstander og sikkerhet rundt egne meninger blir uttalt som fasit i hytt og pine!
God helg