Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

AZ kommer heller aldri si det før det er en evt «avtale» på plass.
Som Einarsson sier, det er strategisk.
AZ hadde aldri gått med på å få sitt navn publisert hvis ikke de hadde vært «on board»

PW, i min mening, er meget proff i sine uttalelser ang AZ og en evt avtale, slik alle CEO borde være.

8 Likes

Det er mulig jeg ordla meg for dårlig i det forrige innlegget mitt. :sweat_smile:
Jeg fikk i alle fall ikke tydelig nok frem det jeg mener.

Jeg har full tillit til Per Walday, og når han uttaler at resultatene fra samarbeidet med AstraZeneca har vært gode, så stoler jeg på at det han sier medfører riktighet.

Likevel, det finnes jo en risiko innbakt her. PCIB/Walday og AZ kan jo f.eks. ha forskjellig definisjon og oppfattelse av hva som er bra og ikke.
Jeg tror ikke det! Men, det finnes likefullt en risiko her, om enn aldri så liten.

Og selv om jeg har absolutt full tillit til Per Walday, så endrer ikke det på det faktum at vi kun har denne informasjonen fra ham.
AstraZeneca har jo ikke kommet med noe statement her, kun PCIB.

Det samme gjelder forøvrig «external partners share this view».
Jeg har ingen grunn til å mistro dette, men det er jo likefullt kun PCIB vi har denne informasjonen fra.
Ingen av samarbeidspartnerne har uttalt noe direkte til markedet.

10 Likes

Kommer det melding kommer denne før helgen:)

1 Like

Med 7 børsdager igjen til vi er i juli passer det fint med en siste måling for å lodde stemningen.

1. Når kommer AZ avklaring?
  • 21/6
  • 22/6
  • 23/6
  • 24/6
  • 25/6
  • 26/6
  • 27/6
  • 28/6
  • 29/6
  • 30/6
  • 1/7
  • Senere

0 stemmegivere

2 Likes

To til

1. Deal or no deal
  • Deal
  • No deal

0 stemmegivere

1. Hva slags deal?
  • Intensjonsavtale, “forhandler videre, ingen upfront avtalt så langt”
  • Lisensavtale, 0.1-50 mnok upfront
  • Lisensavtale, 51-199 mnok upfront
  • Lisensavtale, over 200 mnok upfront
  • Eksklusiv nac avtale
  • Oppkjøp

0 stemmegivere

2 Likes

"Hvorfor inngikk ikke PCIB og AstraZeneca en økonomisk forpliktende samarbeidsavtale, kun innenfor én eller flere onkologi-indikasjoner, høsten 2019? "

Hva var planen den gang, en enkel avtale? Eller noe større som eksklusivitet eller oppkjøp av FimaNac teknologien om videre testing ble vellykket? :thinking:

Jeg trur at de bestemte seg for hvor stort dette blir videre, etter 6 ukers testen…

Etter alle utsagn ifra Podcast, presentasjoner og div uttalelser. Ser jeg "ingen’ annet utfall enn en gigantavtale for PCIB :grin:

10 Likes

Man kan stemme over hva man vil, men faktum er at ledelsen i PCIB,mener at forskningsresultatene som er oppnaadd sammen med Astra Zeneca, er saa gode, at vaar BP partner vil oenske og inngaa en avtale med oss, samt betale oss for retten til dette.

Og etter at Astra Zeneca og PCIB ble enige om og bruke 6 maaneder paa og evaluere hvorvidt forskningsresultatene de har oppnadd sammen er gode nok til at det foreligger ett grunnlag for dette, har det tilkommet ett par meget interessante fimaVacc patenter, samt muligheter for en stor utvidelse i bruksomraadene for fimaChem ved hjelp av ultralyd.

Noe som kan ha bidratt til en utvidet interesse fra Astra Zenecas side. For jeg tror Astra Zeneca er fullstendig klar over at vaar leveringsteknologi, stadig vil innta nye omraader for behandling av sykdommer. Og spesiellt siden PCIB har benyttet Kristian Berg som informasjonsbidragsyter i forhandlingene. Noe som kan ha oekt sjansene for ett bud.

Venter i spenning. Og kommer ikke skrive flere kommentarer paa PCIB traaden, foer fasiten foreligger;-))

8 Likes

En stund siden vi har hørt noe fra Snøffelen, Sørlendingen og FiloD. Hadde vært interessant med noen tanker derfra i disse tider.

4 Likes

Får PCIB en PHO isch avtale med Asieris blir jeg svært skuffet etter alle innlegg her, men det skulle i lenger forbause meg. Ikke at Avtalen PHO -isch er dumt. Men det betyr ikke en finansielt gjennom brudd.

2 Likes

Har du en begrunnelse til hvorfor en avtale skulle bli slik?

Edit: Bare den tingen av at det er snakk om et BP og ikke et random Asiatisk selskap gjør at signal effekten tror jeg blir mye større.

3 Likes

Tror de for tiden er opptatt med boligjakt på Cayman-øyene.

6 Likes

Jeg mener hovedbeveggrunnen til Per Walday for å fremsnakke det som har kommet ut av samarbeidet med AZ til nå, må være at han har troa på en avtale som er fordelaktig for PCIB og aksjonærene. Hvis han ikke hadde hatt tro på en fordelaktig avtale så skaper han jo bare mer fallhøyde for seg selv og PCIB. Han kunne fremsnakket dette for å kjøre kursen fram mot en emisjon også, men hadde PCIB kjørt en emisjon dette halvåret, så hadde jo alle skjønt at det ikke ville ligge penger i en eventuell avtale med AZ med det første, så det ville rett og slett ikke vært noen gangbar vei. Nei, han må være positiv til en lukrativ avtale, men det gjenstår å se om han har rett.

Hvis noe er for godt til å være sant, så er det som regel det, men heller ingen regel uten unntak. Jeg håper og tror dette er unntaket som bekrefter regelen. At dette er for godt til å være sant, men likevel sant. Jeg er like spent som en unge som skal til å åpne julegavene.

20 Likes

Det trenger ikke være “for godt til å være sant” for å gi PCIB en solid finansiering og et kursløft.

En lisensavtale med upfront i intervallet 20-50 mill USD er en nokså liten avtale i AZ-sammenheng men stor for PCIB. Det ville gitt PCIB finansiering i mange år, en solid validering av teknologien og sannsynligvis en markant kursøkning.

9 Likes

Via en slik up-front, som mange ser på som relativt liten, gir uansett mange muligheter. Såsom oppstart av fimaVacc studie, H&N opptakelse, forgreninger innom fimaChem etc.

Man må se til den lave cash-burn som finnes og se seg lykkelig, for lite gir mye!

2 Likes

Enig, for AZ er en slik avtale liten, for PCIB er den stor :wink:

3 Likes

Jeg burde nok spesifisert at jeg mente for godt til å være sant for tilfellet lille meg. At jeg skulle kunne snuble over en slik gullgruve. Jeg kom inn i 2016, og er med en relativt beskjed investering allerede nesten en million i pluss. Det er allerede for godt til å være sant for meg, men det er nå det er make or break, i hvert fall kortsiktig. Det langsiktige potensialet har jeg like stor tro på om det ikke skulle gå den veien vi håper på nå.

15 Likes

Spekulerer rundt siste episode av Radium podcast, hvor de for første gang i historien lanserer den neste (kommende uke) UTEN å verken annonsere gjester eller tema. Stemningen er ikke akkurat dårlig, og det mer enn antydes at vi har noe i vente. Personlig tror jeg dette blir en nyhet av dimensjoner, hvor jeg tror Solo er den som kommer nærmest. Småsummene de fleste snakker om er ikke kompatibelt med en medisinsk revolusjon. Jeg tror PCIB slukes levende kommende uke, og det kan bety mye for menneskeheten. Dette er min siste advarsel: ikke selg aksjer du ikke må selge. Hvis det ikke allerede er for sent. Meldingen kan komme før børsåpning i morgen.

Fra Radium #135 17.06.2020, timestamp 02.25:

Elisabeth: Du er litt triggerhappy i dag Jonas, du kjørte rett på aktuelt siden sist.

Jonas: jada, jada - det er så mye morsomt som skjer, så det er fint.

Etterfulgt av en seanse uten noe tilsynelatende spennende, og PCIB nevnes ikke.

Fra Radium #135 17.06.2020, timestamp 48:57:

Elisabeth: Vi kjører en podcast til, gjør vi ikke det?

Jonas: Det har jeg hørt rykter om.

(latter i studio)

Elisabeth: Du har hørt rykter om det. Vet ikke enda hva vi skal prate om neste uke som blir den siste for dette halvåret, men finner vel på noe.

Jonas (kryptisk): Vi får se, det skjer sikkert noe.

Elisabeth: Ja, ikke sant. Så bra. Men da sier vi takk for i dag.

14 Likes

Det kan kanskje synes litt merkelig om partene skulle bruke nøyaktig 100 % av den avtalte makstid for å bli enig om en avtale?
Men da kan det jo innvendes at for alt vi vet kan AZ ha kommet med flere tilbud allerede som PCIB ikke har vært fornøyd med. Om tiden da går helt frem til endelig deadline, så kan det være i gjensidige forsøk på “mørning” av motparten.

6 Likes

Jeg må si at jeg blir noe skuffet dersom avtalen blir på «bare» 20 millioner USD. Det vil være i absolutt nedre sjiktet av hva jeg forventer.

Jeg håper på det dobbelte, minst. Blir samtidig overrasket dersom det blir en «dårlig» avtale (les: lav up front).

Jeg tror, som Falck uttalte, at det enten blir en stor avtale eller ingen avtale i det hele tatt.

7 Likes

Det er midt i kirketiden, og det må være lov for menigheten å spekulere litt. Hvis PCIB er en medisinsk revolusjon, som leverer medisin og vaksiner med en effekt som overgår alt annet med russiske prosenter. Noe som endrer rekkefølgen av BP. Hvis Solo er den som kommer nærmest? Hvor høyt kan bomben smelle ved et oppkjøp? Den nedre grensen vet vi. Den er 0. Hva er øvre grense? Snøffelen har vell bull-scenario på 100 milliarder før vi hadde pandemien og fikk konsekvensene av den, og før ultralyd ble gravet opp, og vi vet prosjekter som «hode/nakke» ligger i skuffen med uforløst potensiale, pga Vacc, Nac og Chem ble vurdert som enda mer spennende. Og i hode/nakke falt svulstene av foran øynene på kirurgene! Dette kan være siste dagen vi kan spekulere over noe slikt, og børsen er stengt.

22 Likes