Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Husker du ikke snøffels 12000kr opp mot keytruda tror eg det var :wink::champagne:

Når vi først tar i litt :joy:

3 Likes

Per har lovet å gi beskjed straks hvis det ikke blir noen avtale. Det har han ikke gjort. Altså forhandler de ennå, etter 6 måneder.
Noen som tror AZ gidder å investere såpass hvis PCI ikke har verdi for dem ?
Skulle det mot formodning ikke ende opp i avtale er det fordi PCIB forlanger for mye på nåværende tidspunkt. (Dere vil vel at PCIB skal selge seg dyrt ?). Da er det bare å fortsette som før, med Chem (GGK), Vacc og Nac.
Tradere vil trolig stikke, de fleste med tap. Topp50, de fleste med gevinst, vil kanskje benytte muligheten til å akkumulere. Nobody knows.

Jeg tror sjansen for en avtale/bud er 90% og at sjansen for at PCI har verdi er 100%.
Derfor er det hovedsakelig kortsiktig risiko (for tradere). «Børs er en institusjon som overfører verdier fra utålmodige til tålmodige.» Ref W.Buffett

22 Likes

"Nac står for nucleid acids. Det er medisiner som brukes for å plassere arvemateriale eller kopier av arvemateriale inn i celler eller påvirker hvordan arvemateriale uttrykkes i de forskjellige cellene. Ett felles begrep er at de er nukleid syrer.

Da kan de enten gis for å stoppe uttrykket som gir sykdom (kreft?)eller for å produsere noe som kroppen ikke har i den sykdommen det gjelder(diabetes insulin??).Det er ett svært stort bruksområde for denne terapien. Det er alle veldig store molekyler, som ikke kommer inn i cellen av seg selv. Men vi kan ved hjelp av vår teknologi Får vi dem effektiv inn i cellen der hvor vi lyser. "

Podcast 103. Pw.

Forsøkte å skrive så likt som det han sa.

Det kan virke som de likte oncologi godt men ville teste på diabetes. Samme som Jonas Einarsson spekulerte i for ett par podcaster siden.

Kan de klare å få bukspyttkjertelen til å produsere insulin igjen? Så betyr det vel ett aldri så lite gjennombrudd for diabetes pasienter. At det er pre klinisk er rett og slett det eneste jeg syntes gir usikkerhet ift størrelsen på avtalen. 5 år med forskning er lenge…

11 Likes

For min egen del så står det nærmeste ikke mellom avtale eller ikke uten mer om det har vært diabetes som AZ har prøvd med og hva resultatene har blitt, sammen med om AZ er interessert i fimaVACC grunna deres posisjon innom vaksineteknologi.

3 Likes

Beste avtale når begge partene er litt misfornøyd. Ikkje dersom begge er superfornøyd, da har ein part blitt lurt. Der for meg mange tilbud frem og tilbake. Behov for verifisering høgare oppe i AZ systemet his ledere som ikkje er på saken. Sannsynlig at dei bruker all tiden.

1 Like

Snart bare ei uke igjen å diskutere avtale eller ikke så blir vel neste fase å diskutere selve avtale? En ting er jeg temmelig sikker på og det er at vi ikke snakker om noen få hundre mill men at beløpet er milliarder . Min enkle begrunnelse er at dette er årsaken til tidsforbruket. Hadde AZ slengt frem forslag om noen få hundre mill så ville ledelsen gitt grønt lys for lenge siden og PCIB ville takket nei uten å blunke.
Vi snakker STORE beløp og mitt lille hode sier min. 2 x Algeta eller med tall 35-40 milliarder. Verre er det ikke. Gratulere gutter og jenter.

17 Likes

"Elisabeth: Vi kjører en podcast til, gjør vi ikke det?

Jonas: Det har jeg hørt rykter om.
(latter i studio)"

Jonas vet selvfølgelig ikke noe…
Men vi er vell ikke dumme? :joy:

Jonas kjenner selvfølgelig stemningen på kroppen… :smiling_face_with_three_hearts::grin:

5 Likes

Vi holder oss til selskap og ikke diskusjon om debattanter :sun_with_face:

4 Likes

Kunne du svart ut denne @TyrionIV

1 Like

Har selv hørt uttalelsen…
Kan ikke være ifra intervjuet mellom Pål Falck og PW?

1 Like

på Q4 2019 mener jeg det var - vi ha bevist hva NAc er god for gjennom dette samarbeidet i 5år, og takker AZ nei takk, så går vi videre til neste mann med alle de pre-kliniske dataene som samarbeidet har generert.

tilbake til kun pre-klinisk samarbeid med AZ uten penger på bordet er ikke en opsjon, ifølge PW

9 Likes

Q4 2019 i så fall. Jeg tviler ikke altså. Kan bare ikke selv huske at det er uttalt det med økonomiske forpliktelser. Skulle gjerne hatt en kilde hvis det ble uttalt

@JAXI Hvilket tidspunkt?

Q4 & interim Full Year 2019 PRESENTATION
February 26, 2020 :+1: :sweat_smile: stemmer @Bonusfrelst

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200226_1

6 Likes

Ingen livstegn på noe innen Fimavacc, til tross for at resultatene er presentert som fantastiske. Ingen avtale, ingen partner ingen publisering i tidsskrift. Helt stille, bortsett fra nye patenter. Dette i en periode hvor verdensbefolkningen snakker og drømmer om nettopp, vaksiner. Hvis du har en eller annen nyhet innen vaksineteknologi, skulle det ikke være vanskelig å få publisitet.
Helt stille rundt alle Fimanac samarbeidene. Ingen nye kommet til, ingen avsluttet, ingen nyheter.
Ingen tegn til partner i Asia innen Fimachem, selv om dette var en uttalt målsetning siste Q i 2019. PW uttalte at de ønsket strategisk partner inn i tidlig fase. Merkelig at ingen slår til på denne, da Chem er uten konkurranse og der finst ingen annen konkurrerende behandling.
Selv om PW virker ivrigere enn noen gang, virker han ikke å ha snakket med markedsavdelingen på en stund. Dette til tross for alt over ligger i upløyd mark. En kraftig forbedret hjemmeside hadde kostet ca 10-20k, og dette burde vært prioritert om de manglet interesse. Hvor er markedsavdelingen forresten? Her er noe som skurrer. Enten har de slått av markedsavdelingen omtrent før den ble slått på, eller så har de lite å markedsføre. Å i det minste pusse litt på hjemmesiden kunne vært en prioritet når staben ble sendt på hjemmekontor i koronaisolasjon?

Jeg ser bare to alternativ:

1. PCIB sliter med å skape interesse for teknologien, enten pga teknologien ikke virker godt nok, er upraktisk, ikke blir forstått etc etc, eller rett og slett fordi markedsavdelingen gjør en elendig jobb.
  2. Teknologien er så revolusjonerende at den første som forstår, vil ha alt sammen så lenge de får lov å kjøpe, og vil ikke dele med andre før de har det i egne hender, og har full kontroll. Alt blir satt på vent under forhandlingene. Markedsavdelingen blir bedt om å leke gjemsel, og den som står skal telle til feks 22.06.20 kl 08.00.

Alternativ 2 er ikke aktuelt om man snakker om en liten avtale på et fåtalls indikasjoner, verdt noen hundre millioner.

12 Likes

Regner med at de har viktigere ting å drive med.
Kanskje den neste hjemmesiden heter astrazeneca.com eller roche.com ?

:wink:

6 Likes

Link til AZ sine infovideoer om partnere og avtaler. Ikke alt er relevant for PCIB, men det forklarer godt de ulike nivåene av avdelinger i AZ som er involvert, og kanskje hva som fikk dem til å se på andre indikasjoner (videoen om due diligence). Min feeling her er at AZ har hatt intern due diligence på prosjektet i etterkant av juni 2019 og det medførte utvidelse til andre indikasjoner på tampen.

Vidoene forteller også en del om AZs fokus på hva som kommer etter selve avtalen. Kanskje de er ferdige med selve avtalen og arbeider med “post-deal” elementer nå?

Uansett spennende uke som kommer nå.

27 Likes

Grunnen til at det tar så lang tid kan være at de er uenige om hvem som var den mest umulige parten i forhandlingene som strandet, jf fordeling av skyld i et ekteskapshavari. :sleepy::grin:

1 Like

Dette minner om David mot Goliat.

Styrken til PCIB kan være om AZ mener det er stor sannsynlighet for at et annet BP vil ta plass ved bordet om AZ ikke langt på vei kommer PCIB i møte når det gjelder betingelser.

4 Likes

Vi går in i en oerhört spännande vecka. Håll hårt i aktierna! :muscle::rocket:

21 Likes

Merlin forsøker forresten å spre pessimisme på HO… :roll_eyes:

1 Like