Det var ikke noe nytt…
Da skal han garantert ha flere aksjer.
Rart å tenke tilbake i de tidlige Nano tider hvor høy stjerne han da hadde…
Her er det siste innlegget hans i tråden på HO, og viser nivået hans nå:
“Ja hvor har partnershipforståelsen dukket opp? Det virker som om det kun er snakk om mulig utvidelse av forsøkene avsluttet i 2019 til andre områder. Det blir det ikke penger av for PCIB-aksjonærene i denne omgang uansett.”
Til og med pafo, «spøkelset» fra PHO -trådene, har forvillet seg inn i PCIB-diskusjonen for å spre negativitet der.
Det er til å bli svett av.
https://www.astrazeneca.in/investor-relations.html
Notice of Board Meeting - 18 May 2020.
I og med AZ hadde styremøte 18 mai.
Da har i så fall styret gitt fullmakter til administrasjon for en måned siden dersom det skal bli noe håndfast som en kommersiell avtale mellom AstraZeneca og PCI Biotech.
Det synes jeg er svært positivt. En skulle tro at styret i AZ ville avslått en mulig avtale allerede 18 mai om AZ ikke var interessert og det ikke var gode funn eller resultater. Og dermed børsmeldt kort tid etter. Så har ikke skjedd!
Som flere har vært inne på, da er det kanskje kun detaljer og hvilke rammer og betingelser som nå finpusses? Og for all del, selvsagt er avtaler ikke verdt noe før de er signert. Men dette var etter min mening et godt tegn. Krysser fingrene for en fin og klok avgjørelse fra begge parter og melding til uken
Nå ser det ut til å gjelde AZ India! Antar da at døtre gjennomfører styremøter en uke eller to før morselskapet AZ plc?
Er det ikke greit med litt motvekt mot røkla?
Tenk om PW ikke leverer, hva vi ønsker?
Gjett om det blir jammer og gråt
RELEASE er gold in the vault. Ønsker du virkelig avtale Ebitor . Doubt it
Les Arctic sec analysen til Pål Franck. Tilnærmet hele kursmål 84-86kr er kun tillagt verdi ved RELEASE.
Jammerdalen klarer du fint å ta deg av selv
Det jeg har fokus på er RELEASE. Forstod at Vacc og Nac kunne bli stort, men at big pharma var på PCIB sin Nac eller mRNA teknologi -ballen så tidlig så jeg ikke komme. I så fall bonus. AZ kan selvsagt bli stort, hvis ikke tar jeg det med knusende ro og ser mot det jeg vurderte som enorm oppside opprinnelig ved PCIB, nemlig i RELEASE. Jeg er jublende glad uansett utfall AZ skjønner du Ebitor . Men du må ikke bli altfor trist OM det blir AZ avtale. Glede seg på vegne av alle stakeholders er en god egenskap. Ebitor du må huske på at det er flere og også viktige målstreker ved PCIB. Har aldri sett at du har vært positiv til PCIB skjønner du. Men da har du tydeligvis blitt jublende glad i PCIB uten å skrive det . Og hvis røkla som du sier du er motvekt til hadde vært en røkla ville kursen vært himmelhøy og over all time high i dag. Antar de fleste er usikre og har posisjonert seg forsiktig etter egen vurdering av riskreward. Egentlig sunn tilnærming når det tross alt er usikkerhet. No free lunch!
Tenkte mest på deg Jubel
Selv hadde jeg blitt skikkelig småsur, dersom dette skulle skjære seg nå like før målstreken
At på HO dårlige utfall på Pcib-AZ blir kommentert er vel fordi her på Tekinvestor trenger man bevis og link til evt. negative påstanden for å ikke bli blokkert, mens positive bestander blir uansett heiet på, om meldinger blir gjentatt, ingen link eller rer uten å ha fundamentelt informasjon.
Det er synd. På Tekinvestor finnes de beste skribenter og de forsvinner out of sight pga alle tillatt hausing.
En mer balansert takhøyde innenfor PCIB sine tråd hadde jeg likt. Vi bør unngå en Bionor og Clavis og trenger fornuftige diskusjoner at dette er biotek og riskvurderinger bør gjøres.
Noe som har blitt sagt tidligere som blir repetert er at dersom du blir Insider så er det balanserte diskusjoner som pågår i chatten
Nå har selskapet kommunisert at de ønsker å bygge et medium stort selskap. Altså er ikke planen å selge det om få år. Når Per kan si det, er det fordi det bygger oppunder en strategi satt av styret, som igjen er valgt av aksjonærene.
En viktig påminning,@Gautosaur. Denne strategien samsvarer med den uttrykte strategien om utlisensiering “on a non- og semi-exclusive basis” som gjelder både for fimaNAc og fimaVACC.
Det er all grunn til å tro at dette er en strategisk linje som har brei støtte blant store aksjonærer, men ikke minst; styret ser et kommersielt potensial som nettopp gjør det realistisk å kunne bygge opp et mellomstort biotekselskap. Noe slikt selskap har ikke Norge idag - på langt nær.
Du har helt rett. Men ikke alle skjønner den langsiktige verdien av å være del av en klynge (les: OCC). Det gjør PW og styret (topp 10 -50 aksjonærene). Thomas-toget til PW er ikke en barnslig drøm!
Nå drar det seg ordentlig til. Så før fasiten ligger på bordet, legger jeg hodet på blokka og deler hva jeg tror utfallet blir.
-
Før denne måneden er omme blir det meldt at det er inngått en lisensavtale mellom PCIB og AstraZeneca. Avtalen vil omfatte 5 - 8 indikasjoner. De fleste av indikasjonene (av de fem - åtte) ligger innenfor onkologi. Eventuelle indikasjoner utenfor onkologi, fortsetter trolig på preklinisk nivå, men da på kommersielle vilkår.
-
Total avtaleverdi minst 5 mrd. NOK. Upfront i størrelsesorden 300 -500 mill. kroner. Royaltysats blir neppe kunngjort (utover f.eks. “double- digit”).
-
AstraZeneca kjøper aksjer i PCIB tilsvarende 8 - 10 % av utestående aksjer, jf. styrets emisjonsfullmakt. For disse aksjene betaler AstraZeneca 300 - 500 mill. NOK.
-
Lisensavtalen avklarer hvorvidt AstraZeneca vil få adgang til sublisensiering til andre samarbeidende selskap. I så fall vil omfang, begrensninger og øvrige vilkår framgå av avtalen.
Medium stort biotek selskap 10-20 000 ansatte er vel å rekne som et middels stort, men i nedre. Sjikt.
Det begynner å dra seg til nå,for de som sitter på gjerdet!!!
Snart sprettes:champagne:
Ja, slår noe av dette til blir du en holden mann. Da blir dette i så fall raskt den største og mest omfattende biotek dealen i Norge noensinne?!
Kan umulig være nødvendig å ha så mange ansatte såfremt man kan bli verdsatt som middels stor ved å utlisensiere patentrettigheter.
FOMO
FOMO slår virkelig inn nå folkens, RT 75.30