Tar meg den frihet å kopiere inn et innlegg jeg skrev for noen måneder siden til en annen ny bruker. En enkel og kortfattet oppsummering av PCI Biotech anno 2020. Det er masse mer å lese seg opp på, men dette kan fungere som en enkel innledning:
Takk den var moderert og fint å få delt av deg.
Lurer på om Hegnar noen ganger mener om de skal ha kvalitet på sin side?
Dagens pause: både kurs og volum er vel utenfor det dagligdagse, men greit innafor det som kan påregnes i biotek i en slik tid.
Spekulasjon: Kan den ha kommet av enkelaktør(er) som opptrer uvanlig? Noe som påkaller MW’s oppmerksomhet og vil sjekke ut?
Finansavisen følger med ja … lol
" PCI Biotech hadde også en sterk børsdag og endte opp 12,6 prosent til 80,20 kroner. Det er ingen spesielle nyheter som sørger for oppgangen.
Selskapet leverte et positivt regnskap for første kvartal etter at en valutahedge på 360 millioner kroner i euro ga avkastning på 27,4 millioner kroner. Selskapet er likevel usikre på fremtiden som følge av coronakrisen."
Godt poeng. Oslo Børs ser jo i motsetning til oss hvor kjøperne kommer fra.
Kanskje det så at et meglerhus sto for det meste av omsetningen.
Uansett dette bør vel merkes på topp 50 på onsdag,
(parantes bemerket, hvorfor skal Norge være bedre på implementering av MIFID enn Eu-landet Sverige. I Sverige ser man fortsatt megler-ID).
Tror du har rett… Jeg holder en knapp på at en eller fler større aktører fra et annet land (US) kjører en algo i PCIB hver gang det er potensiale for FOMO og selger seg ned igjen gradvis.
Denne dagen er volumet lavt på nedsalget så jeg tror disse aktørene sitter med betydelige poster de skal ha gevinst på og kommer til å kjøre kursen opp/holde den på disse nivåene så de kommer seg ut uten tap. Tipper de vil skru på full guffe ved eventuelle positive nyheter og ri aksjen oppover.
Eller rett og slett fundamentale forhold som gir solid reprising.
Ja, men det ene utelukker ikke det andre
Det var en herlig dag for oss og morgendagen kan bli like spennende.
Blir vel 90 i morgen da?
Hvordan blir det med støttenivåer framover?
Vi må snart lage nye.
Det er jo glede ved det
Skattepengene kom i dag (for min del). Årsak?
Er ikke noe støttenivå nå. Vi som må ha støttekontakt om dette fortsetter utover uka!!!
Skal til fastlegen å sjekke blodtrykk kl 09.00. i morgen. Fortsetter vi der vi slapp i dag så havner jeg vel på inntensiven???
6-7% opp tirsdag, onsdag og torsdag, så er vi brått oppe og «snuser« på hundrelappen.
Og det KAN skje raskere enn det, med riktige nivåer av FOMO! (eller vi kan få en pullback i morgen, med 5% nedgang
).
Så avslutter vi med melding torsdag kveld, etter børsslutt, hvor det annonseres stor avtale/høyt bud.
Tror du ikke ett bud ville kommet allerede hvis det var aktuelt? Det hadde jo ikke vært mye å forhandle om, da?
Nå er det dags å dra frem bildet jeg skal ha på kontoret mitt igjen - OM dette skal gå hele veien hjem!
La oss nå ta en dag av gangen Durable.
Vil se fasit, før jeg begir meg til Dream On.
Med ny topp over 80, er en ny milepel nådd teknisk
Er det egentlig så viktig hvordan kursen går i disse dager, dersom man uansett venter på avtale?