Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

6-7% opp tirsdag, onsdag og torsdag, så er vi brått oppe og «snuser« på hundrelappen.
Og det KAN skje raskere enn det, med riktige nivåer av FOMO! :crossed_fingers: (eller vi kan få en pullback i morgen, med 5% nedgang :sweat_smile:).

Så avslutter vi med melding torsdag kveld, etter børsslutt, hvor det annonseres stor avtale/høyt bud. :crossed_fingers:

4 Likes

Tror du ikke ett bud ville kommet allerede hvis det var aktuelt? Det hadde jo ikke vært mye å forhandle om, da?

1 Like

Nå er det dags å dra frem bildet jeg skal ha på kontoret mitt igjen - OM dette skal gå hele veien hjem! :sunglasses: :grin:

12 Likes

La oss nå ta en dag av gangen Durable.

Vil se fasit, før jeg begir meg til Dream On.

Med ny topp over 80, er en ny milepel nådd teknisk

3 Likes

Er det egentlig så viktig hvordan kursen går i disse dager, dersom man uansett venter på avtale?

3 Likes

Bare av nysgjerrighet, hvor tar du dette antallet fra? :slightly_smiling_face:
Er det ren synsing, eller har du f.eks. sett på andre avtaler?

Hvorfor skal det ikke bli 2-3 indikasjoner, eller 4?

Ellers, takk for gode innlegg og fine bidrag til PCIB-diskusjonen.

2 Likes

Krisskross: Hvis det ikke var aktuelt med avtale, ville vi fått beskjed, som PW har nevnt… Så det er fortsatt aktuelt at det blir avtale, selv om det går mot «deadline»…:+1:t3: Tvitvi!

2 Likes

Når er neste Radium podcast? Det må bli noe om PCIB tror jeg!

1 Like

24/6 og en eventuell 1/7

3 Likes

Onsdag, og har det ikke skjedd noe før det blir det ekstrautgave neste onsdag…

4 Likes

Jeg mener oppkjøp. Avtale tror også jeg att kommer.

2 Likes

Det vil være naturlig at AZ og PCIB har utviklet en gjensidig respekt for hverandre etter så mange år i samarbeid. Da vil det være mer enn rart om AZ velger å sitte på en negativ avgjørelse helt til siste frist før de annonserer sin beslutning. Derfor tror jeg på en positiv ending!!

4 Likes

Nei, ikke nødvendigvis, og spesielt ikke hvis budet er på FimaNac og ikke hele selskapet.

Ellers er jeg ganske enig med @Ebitor og @rockpus.
Det er både fornuftig å ta en dag om gangen, spesielt nå som det nærmer seg deadline, og det er heller i utgangspunktet egentlig ikke så viktig hvordan kursen går de neste dagene -bortsett fra dette; jeg tror det dessverre er mye lettere for hvermannsen å ønske aksept for et «idiotbud» på 350kr dersom kursen står i 70kr enn dersom den står i 100kr-ish.

100kr er en psykologisk viktig milepæl. :slightly_smiling_face:

7 Likes

Det kan jo hende at respekten AZ har for PCIB ble svekket da de “truet” AZ opp i et hjørne å ga de 6 mnd for å bringe frem en avtale…

2 Likes

Jeg tror, som det også virker som du tenker, at det er langt større sjanse for at partene inngår en avtale nå, enn at det kommer et bud på selskapet.

Jeg tror også at grunnen til at de bruker hele tiden de har gitt seg selv, er at de forsøkene de gjorde utenfor onkologi har vist seg å være suksessfulle, derfor trenger de all den tid de kan få for å fremforhandle en bred avtale over flere indikasjoner utenfor og innenfor onkologi med eksklusivitet.

Hadde de siste forsøkene vært mislykket eller «meh», så hadde de nok droppet alt utenfor onkologi, og inngått avtalene på indikasjoner innen onkologi , som jeg tror de allerede hadde skissert i fjor høst, tidligere i vår.

14 Likes

Jeg har ingen tro på at PCIB “truet” AZ opp i hjørne! Dette var nok noe de ble enig om i gjensidig forståelse!

12 Likes

Samtidig så har de fått holde på i 5 år uten å betale en krone. Sånn sett så er det kanskje på tide. Men hva som skjer bak kulissene vet vi ikke. Ikke så lenge igjen nå, så svaret om veien videre kommer snart :slight_smile:

2 Likes

Jeg har ikke vært i aksjen i så lang tid for å selge selskapet for 350kr. Det er der jeg skal begynne å gevinstsikre.

6 Likes

Ser bl.a. på HO at noen mener at PCIB er en svak part i disse forhandlinger. Det kan vi være enig i dersom kun størrelsen på selskapene teller.
Men dersom det ikke skulle bli en avtale, så mister AZ resultatet av over 5 år med forskning på dette! Da er det vel slik at disse resultater tilfaller PCIB?

6 Likes

Eksklusivitet er ett nøkkelord med tanke på verdi og tid det tar å komme i havn vil jeg tro.

En annen ting kan jo være at AstraZeneca ønsker å investere i PCIB ved i første omgang å kjøpe 10% av PCIB som en bedriftsplassering og legger samtidig inn en opsjon i avtalen der AZ har som intensjon/førsterett til å kjøpe PCIB innen ett gitt tidsrom f.eks.3 år.

Slike avtaler kan med andre ord ta mange former. :sweat_smile:

Og JA @rockpus ved en No Deal så tilfaller ALLE opparbeidede NAc resultater PCIB, som da fritt kan publisere disse for resten av verden

6 Likes