Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Ingen vet noe, men noen tar et bet. Har tatt et tungt bet selv, men må finne en utgang for noe av det før en mld.

Eller AZ fik Kanskje blankt nei på deleierskap og har besluttet at kjøpe seg opp i forkant av avtale, for at få del i raketten før Upfront Avtale med royalties blir annonsert.

AZ blir avslørt den dagen de passerer 5%. Det scenarioet kan du glemme.

2 Likes

Det er ikke i tråd med internasjonale corporate governance regler å kjøpe seg opp i andre børsnoterte selskaper man forhandler med. Sjekk London Stock Exchange hvor AZ også er notert. Ville vært svært spesielt, i tillegg har selskapet selv mulighet for å be om innsyn i hvilke aksjonærer som står bak internasjonale nominee konti.

12 Likes

Helt enig Boms, det er nok andre fisker i dammen som er på hugget nå.

3 Likes

Jeg tror ikke drug delivery of pcib dna mRNA delivery er det samme?

Dette er ikke stedet for tro - men for håp!!!

1 Like

Nå er vi så nære at jeg kan røpe min fasit: 4 mulige utfall:
Utsettelse ? ca 5% ( maks) da det burde vært meldt nå
Ingen avtale ? ca 5% ( burde også være meldt nå)
Avtale uten så mange kr ? Maks 10% da dette også burde vært meldt for en stund siden da det ikke krever så mye i fra AZ ( noen hundre mill er smuler der i gården)
Avtale med store beløp 80% sjanse da PCIB betyr mye/alt for måten cellegiften skal helbrede fremtidige pasienter.
Enkelt å greit.
Finn frem bunad eller flosshatt og feiringa kan starte i løpet av uka.

10 Likes

Hvorfor burde en utsettelse som følger av at forhandlinger fortsatt pågår bli meldt før fristen? Vi får en avklaring innen 30.06, men denne avklaringen kan også være av foreløpig art.

2 Likes

Ikke ofte i livet man sitter i en slik posisjon. Mulig «once in a Lifetime»

Vi har nå en mulig, gjentar mulig, 3-4-5 trinnsrakett. I tillegg har kursen kommet opp på brukbare nivåer før avfyring.
Chem (Asia, FPD US) - Vacc (full lansering og samarbeid) - NAc (say no more) - Ultralyd - Bacc

14 Likes

Jeg våknet kl.03 i natt fordi jeg lå og drømte om PCIB. En stemme sa jeg burde ta noe gevinst. Jeg har ganske store verdier der nå, og mesteparten er gevinst.
Men fornuften sier meg at jeg aldri får denne muligheten igjen noen gang i livet.
Jeg må ta sjansen. Man blir ikke rik uten noen form for risiko.
Heldigvis er jeg ikke plaget av slike “selg-tanker” når jeg er våken :slight_smile:

Verdien er bare 3mrd. Det er absolutt ingenting hvis PCI virker, og det gjør den.
Inngangsverdien spiller ingen rolle. Aksjer har ikke hukommelse.

25 Likes

Årsaken til at jeg mener en ev utsettelse burde være meldt er at da er det /kan være “betydelig” avstand mellom partene ( og da snakker vi nok STORE beløp)
man skyver ikke slike avgjørelser pga bagateller og det er jo viktig at ting kommer på skinner igjen for full musikk så snart som mulig. Tid er penger i dem fleste bransjer.
Stoler 100% på Per og at avtalen er i boks SENEST neste tirsdag.

4 Likes

Tenker og Arve, etter 5 års tett samarbeid, kjenner de hverandre godt, å er folka i AZ like hyggelig som i PCIB, da tenker jeg de har hatt ting klart lenge. Bare at det formelle skal formaliseres.

Det lukter gullfugl dette, på alle mulig vis…

4 Likes

Har alltid ment at sjansen for avtale er 50 %. Enten blir det avtale eller så blir det ikke avtale.

1 Like

Utfallet er binært, ja. Sannsynlighet må du jobbe litt med :smiley:

5 Likes

Brukte vel litt store bokstaver i går da jeg tippa sluttkurs 90++ i dag men det var en periode jeg trodde det ville gå. IMPONERT over volum/interesse for aksjen og det tror jeg bare vil eskalere utover uka.
Var å sjekka blodtrykket i dag og det var nesten normalt for første gang på lange tider så nå takler jeg “børspause med milliarder” så bra at det vil bli starta feiring allerede i dag. ( mitt-sommer med øl og spekemat )

12 Likes

ja, med alle turer opp og ned i år, så skal det mer enn 85 for å få opp pulsen :joy:

7 Likes

Hmmm, litt pulsøkning fikk vel du også, @Longtrader :blush:

Sjekk seksmånedersgrafen. Den ser ut som silhuetten av et trangt, djupt dalføre. Husker at det var svært lite trivelig der nede i skyggenes dal, men heldigvis kom vi oss opp til en enda høyere topp på bare tre måneder.

5 Likes

Vi alle har forholdt oss til datoen 30.juni, ink AZ og PCIB. Tror ikke vi skal legge noe mer tanker på dette verken på den ene eller annen måte. Dagen er satt, punktum.

Ang utsettelse: Trenger ikke å være negativt… Komplekse avtaler kan ta tid, da er det håpløst med “dead line day” som fremtvinge ultimatum (sjeldent bra for noen parter).

Overbevist at en utsettelse eventuelt kommer med med en sabla god forklaring og forpliktelse som beroliger oss alle… Men det er bare vist de begge er enige om at de vil samarbeide (gjøre avtale)…

Tvi tvi folkens…

8 Likes

La oss si vi lykkes denne uken, og får en god+ avtale med AZ med noen hundre millioner up front. Kursen stiger til 140, og alle er happy.

Ser dere for dere at mange hopper av og gevinstsikrer, og at kursen følgelig siger sakte men sikkert nedover mot 100 etter nyheten er sluppet? Jeg sitter med en følelse av at mange ser på denne avklaringen som endestoppet, og er klare til å ta gevinst umiddelbart etter en eventuell positiv avklaring, og at dette fører til et press nedover på kursen.

Eller tenker dere at institusjonelle investorer står med sjekkheftet klar til å kjøpe på høyere kurser da avtalen er en validering av teknologien og at det motvirker et slikt potensielt nedsalg?

2 Likes