Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det er mye optimisme her nå, og trolig mange som kan bli skuffet om man ikke får en tydelig avtale. Det er vel strengt tatt muligheter for at det kan bli en halvveis avklaring der AZ skal kjøpe seg mer tid. Da er jeg redd kursen daler fort.

1 Like

Størrelsen og dybden på avtale bestemmer… Gevinst sikring kommer, spørsmålet er hvor mange nye kommer til.

4 Likes

Er veldig spent ja, men overraskende rolig, men vil helst ikke ned i dalen igjen nei :wink:

2 Likes

Mange vil nok gevinstsikre noe i det området Knirkefritt, men jeg tror effekten av at PCIB kommer på radaren til større investorer både innen- og utenlands vil mer enn oppveie det.
En lisensavtale med AZ vil åpne øynene til både fond og andre større investorer.

12 Likes

PCIB kursen i år er nu +10%. Kan forstå at det prates om gevinstsikring. Alltid respekt for hver enkelt sine vurderinger. Men det blir altfor enkelt å si at det VIL skje på disse nivåer i særlig grad. Tross alt lurte jeg på det i Algeta hele veien fra 30kr til 360kr. Når skulle det rally liksom stoppe :rocket:? Det er faktisk mulig å skape milliardverdier også fra og i Norge! Hva fasiten her blir tør jeg ikke si noe sikkert om. Forrige gang internasjonale pharma selskap så mot Norge var vel i Algeta og det ble verdier på 18-20 milliarder?

Som eksempel til norsk leveringsteknologi ved Vaccibody som har mcap på 8.2 milliarder har PCIB per nu ca 3,3 milliarder.

8 Likes

PCI Biotech er 10. mest omsatte aksje på Oslo Børs i dag.
Definitivt mye volum i aksjen nå, og det ser ut til at flere er redde for å sitte på gjerdet.

Er så mange faktorer som vil bli spennende å få svar på etter avklaring, som jeg håper vil bli kommunisert og tilføre ytterligere sikkerhet rundt selskapet.

Dersom avtale med solid upfront + milepæl:

• Hva blir strategi videre? Fullfinansiert vacc-studie?

• Vil vi høre om det er andre aktører som PCIB forhandler med, og da tenker jeg på hvordan form for førsterett AZ har hatt innen NAc?

• Hvordan vil markedet tolke dette over tid? Jeg ser for meg en helt ny reprisning, med flere utenlandske kjøpere, samt fond (Passe seg så ikke disse tar aksjene deres til en billig penge).

• Hvordan ser resultatene ut på forskningen og hva har de testet?

• Hvordan har AZ og PCIB prissatt teknologien? Kan dette gi oss ivrige aksjonærer en pekepinn på hva faktisk FimaNAc er verdt?

Nå er det snart bare 5 børsdager igjen!

17 Likes

Avtalens innhold og størrelse vil jo være sentral for den videre utviklingen.
Nå må vi ikke glemme at vi kanskje står overfor “payback time”.
Altså , høyrisiko som skal ende ut i profitt når alle tap etc er trukket fra.

Å hoppe av karusellen i “tilløpet” vil jo resultere i at risiko ikke belønnes og at en utsetter seg for dette uten å få betalt.

Salg av aksjer er jo det vanskeligeste men dette emnet bør tilpasses filosofien en har lagt seg på.
Å endre denne filosofien når festen begynner ( gå fra langsktig til trader ) , ja ,er det så lurt da???

Men personlig , det viktigste for meg blir ved gode avtaler med AZ at det kringkastes for hele den store verden at DELIVERY for mange sykdomsområder er løst.

Hvor ofte er en med på noe slikt?
Historisk dersom dette klinker til :slight_smile:

FYFASAN.

12 Likes

Hvis det blir avtale med AZ (som jeg anser som svært sannsynlig) så vil kursen øke til den gjenspeiler verdien i avtalen. Videre vil PCIB begynne/fortsette forhandlinger med andre selskap om avtale på fimaNac.
I tillegg vil indeksfond måtte kjøpe mer PCIB pga stigning i aksjekurs, og aktive fond som f.eks. DNB Biotek vil anse avtalen som en validering av teknologi og derfor en risikoreduksjon, som vil medføre kjøp. På lengre sikt kommer selvsagt triggere for de andre plattformene ved suksess.

12 Likes

Tenker selv helt motsatt og anser det som vel kunstig at så omfattende forhandlinger skal bli sluttført eksakt på deadline. Innfløkte forhandlinger og stor avstand trenger så absolutt ikke gå hånd i hånd. Ting tar tid og da ville det i mitt hode vært litt vel “tilfeldig” at signaturen på avtale signeres på siste dag av det skisserte forhandlingsrommet på et halvt år. Sier seg selv at om forhandlingene partene i mellom ikke er sluttført per i dag så kan de like gjerne trenge mer tid enn hva gitt deadline tilbyr. Tviler på at signaturene ville aktivt blitt satt på vent til 30.06 dersom alt var på plass as we speak.

4 Likes

https://en.wikipedia.org/wiki/Parkinson's_law :wink:

Parkinson’s law is the adage that “work expands so as to fill the time available for its completion”.

17 Likes

Ser den :+1: som er hvorfor man kunne forvente at partene benyttet seg av brorparten av mulighetsrommet. Men at børssensitiv informasjon settes på vent for å få signaturene på papiret eksakt 30.06 eller at de bare helt tilfeldig blir ferdig på siste mulige dato… kjøper ikke den som mest sannsynlig scenario, selv om det åpenbart er mulig.

3 Likes

Tipper det kommer melding senest mandag morgen. Hvis ikke tror jeg meldingen blir at :
«Vi er i sluttfasen og trenger bare noen siste formuleringer» eller noe i den duren.
Det betyr bare omfattende avtale, trur eg

8 Likes

Tenker det er flere som gevinstsikrer v avtale… Men samtidig er det startskuddet for flere både store og små… Så tror at et myye større volum skal inn enn ut…
Nb. Kr 140, - for aksjen tilsvarer ikke en god avtale :blush:

12 Likes

I dag er det 5 børsdager til “fristen” er “ute”. Om dem ikke har planer om å holde denne datoen så burde dette vært meldt pr. i dag. Kan ikke komme med utsagn om nødvendig tid ca 6 uker før årsskiftet og så "beklage " 3 dager før oppgitt dato at dem ikke kom i mål? Blir bare for dumt.
Ikke se bort i fra melding i kveld eller før børs i morgen - senest torsdag.
Sist Per åpna munn ( og det er ikke mange dager/uker siden)så bekreftet han at vi får avklart VIDERE samarbeide med AZ i løpet av juni. Det var jo da han stammet og “ballet” litt.
Så bare rolig gutter. Dette går veien.

13 Likes

Fra pollen tidligere i dag, 86% har mer enn 1 år som perspektiv, 60% har mer enn 3 år.
Noen selger ut, noen selger nok sikkert litt. Jeg tror som nevnt av andre her at nye aktører kommer til å ta imot med åpne hender.

3 Likes

Jeg er blant de 40% som trykket 3 år. Men ser for meg å ta noen % gevinstsikring.
Forhåpentligvis blir vi “blåst av banen” med en god avtale. Slik at en lever som “konge” de neste 2-3 åra, ved å selge noen få % :partying_face::rocket::rocket::rocket::ok_hand::blush:
Nb. Mulig jeg slipper å ta stilling til dette :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

7 Likes

Sår tvil om at undersøkelsen har blitt besvart riktig. Er nok flere som selger en del før den legges i skuffen. Funcom undersøkelsene var jo nesten bare piss😀 uansett skål! Morsom periode nå

2 Likes

Pass på så du ikke jinkser avtalen, nå :wink:

1 Like

Kan nok ikke stole på svarene her nei. Man kan også spørre seg de som svarer at de selger omgående, er det forde de tror selskapet blir kjøpt opp :partying_face: ?

En ting er også hva man svarer nå, en annen ting er hva man gjør når realiteten er der og store summer er å lese på skjermen.

3 Likes

Mye som spiller inn for meg ang hva som skjer med mine Pcib aksjer fremover.

Blir det avtale.
Hvor god/dårlig er avtalen.
Hvor høy/lavt går kursen i juli.
Hvordan blir fimaVaccen slått opp i en tidskrift.
(ikke mange dagene igjen av 1H 2020 nå) hvor bliver den av?

4 Likes