Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

billede

Kun ment som et apropos til evnt “høydeskrekk”. Tror ihvertfall det kan være verdt å meditere over i god tid i forveien.

2 Likes

Jeg har en lav prosentandel lån på egen bolig. Derfor vil jeg ikke selge en eneste aksje før en langt høyere kurs, men heller låne opp litt ekstra på rammelånet, som kan gå til andre investeringer og et generelt bedre liv. Som nevnt tidligere har jeg jo nå lykketallet mitt ganger 1000 i antall PCIB-aksjer, og siden jeg rundet opp til det har kursen ikke vært under det jeg kjøpte de siste aksjene for. Kan jo ikke jinxe oss alle ved å gå bort fra det antallet nå!

9 Likes

Hvem tror dere i hovedsak utgjør kjøpere og selgere på de siste dagers enorme omsetning? Volumet synes for stort til at det dreier seg om småspekulanter, samtidig som store tunge investorgrupper vanligvis ikke spekulerer på lottogrunnlag.
Bortsett fra her på TI, er jo PCIB en lite omtalt og fokusert aksje.
Alle aksjer som kjøpes blir også solgt, så hvem er det som bytter posisjoner her nå?
Hadde det f.eks. vært samme type investorer som kjøper NAS aksjer, så hadde nok HO hatt langt flere PCIB tråder enn det de har nå.

3 Likes

Er du inne nå? Høy omsetning til høyere kurs er et positivt signal
Edit; husker du var like skuffet som meg i forbindelse med den siste fattigmannsemisjonen hvor publikum forventet en partneravtale

2 Likes

Kommer det ikke nyheter i morgen så er det ned.

Tålmodighet er et must.

6 Likes

Ja, nå har jeg tatt en mindre post igjen. Tror de fleste av de som skriver her har meget lav gjennomsnittskurs. Så heldig er ikke jeg denne gangen…

3 Likes

Mye trading, veldig mye.

2 Likes

Vi som betaler for aksjelister får nok en pekepinn i morgen tidlig :+1:
Helt klart at noen har kjøpt mye. De som ligger med salg vil jeg tippe er MP Pensjon samt Nordnet Samlekonto

Edit
Mulig Storebrand er ute av lista
Hadde surrebukkene bare sittet rolig, så hadde de hatt ca 1.300% :smile:

7 Likes

Så oppkjøpsprisen vil bli ca. 85,- ? :laughing:

Om prisen blir 100,- ( utenkelig lavt) , så snakker vi altså om en garantert prosentvis fortjeneste på 20% på en uke.
Hvilke andre aksjer på Ob har denne muligheten?
( Med mulig for 10-20-gangeren som et ikke utenkelig scenario.)

7 Likes

Kommer mandagens handel i listene allerede imorgen? Jeg trodde det ikke kom før torsdag. Noen som kan avklare hvilken dag det er? :+1:

1 Like

Kommer det ikke nyheter/melding innen 1. juli så er det ned (fra whatever kursen er på det tidspunktet)!
Det garanterer jeg (kanskje)!

1 Like

Tja… kan jo like godt gå opp, vel? Sånn ellers er det jo fint med en liten begrunnelse for slike påstander :slight_smile:

1 Like

PW lovte i q4 2017 å melde ifra om utfallet fra samtalene mellom FDA og EMA ifm RELEASE. En børsmelding kom helt på tampen av q4 og bar preg av riktig og god informasjon. Det spekuleres i hytt og vær om hvorfor ikke melding har kommet og kommer på tampen. Jeg får en sterkere følelse av at det kommer en melding om at det er enighet om å ta dette til klinikken i flere indikasjoner, men at detaljene kommer siden.

6 Likes

Skal være 3 dagers forskyvning på listene. Så torsdag skal være korrekt.

2 Likes

Får vi melding en kveld etter kl 22 (etter NYSE har stengt) eller tidlig en morgen før OSE og Londonbørsen åpner? Ikke mange dagene igjen nå, jeg har tippet i morgen kveld / torsdag morgen men det er flere muligheter :wink:

5 Likes

Han sa senest 6.mai at det kommer en melding i juni av hva som blir fortsettelsen av dette (samarbeidet). Da tror jeg det er vanskelig å unngå detaljene. Så jeg tror fortsatt på melding om avtale før børsåpning 1. juli.

@danron10: Takk! :ok_hand:

10 Likes

Han sa senest 10.juni på ABG Sundal Colliers videokonferanse det samme…

12 Likes

Utrolig spennende tider. Vi vil trolig en av de nærmeste dagene få den største milepælen så langt i selskapets historie. Det viktigste er selvfølgelig markedsadgang for fimaChem i løpet av 2022 (kanskje før), men ventetiden krydres med mulighet for en av tidenes norske avtaler innen biotek. Det vil skape trygghet, og muligheter for ny spennende utvikling, f.eks et eget studie med fimaVacc…

17 Likes

Nå har de oppdatert partnering siden ( http://pcibiotech.no/partnering ) slik at vi kun står igjen med følgende:

Where to meet us:
List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

• CCA Foundation Annual Meeting 2020, US based virtual conference, maple level sponsor, poster presentation, July 22-24 2020
  • PARETO Securities’ 11th annual healthcare conference , Stockholm Sweden, company presentation, timing and format TBC, September 3, 2020
27 Likes