Kommer det ikke melding i morgen betyr det at de fortsatt har noe uavklart å snakke om! Hvis de ikke snakker sammen lenger, så kommer det melding (og den ville vi nok ikke like)
Hør på siste podkast der JE snakker litt om avtalen til Trvx.
Han sier at det kan ta inntil et år før man er enig om detaljene …
Jonas uttalte også at det var «fullt trøkk» opp imot BP for noen podcaster siden. Hva annet kan Jonas si annet enn at han er utenforstående, selv om han er norsk bioteks gudfar? Spesielt like før en deal. At han arrangerer en ekstra podcast 01.07.20 som en sørgestund for lytterne før de tar ferie er vel tvilsomt.
Jeg vil tro AZ vil presentere Vacc-resultatene, når de presenterer hva de har kjøpt. Ny vaksineteknologi skal være lettsolgt i vitenskaplige tidsskrift midt i en pandemi, men stillheten tyder mest sannsynlig hva det også forhandles om.
Det er min teori etter å målt alt hva som er sagt og skrevet om selskapet de siste to årene.
Min feeling frem mot deadline er utsettelse, men med en ordlyd som mer eller mindre bekrefter at partene er i fremadskridende positive forhandlinger.
Det kan også ha vært TRVX mot Merck…?
Jeg aner ikke … men det er lov å håpe
Det var sagt i fleirtal. Selskapene. Så det er i så fall minst to.
Det handler vell ikke om det… Les hva jeg skriver!!!
Det er jo det du antyder … kanskje litt flaut
Avatlen om og bli enige i H1, var en felles enighet, slik at AZ og PCIB vil komme med en melding senest paa tirsdag,
Men naar man tenker paa at de siste analysene ble ferdigstillt i midten av mai, er 1,5 maaned paa og sy sammen en avtale, eller bud, rimelig kort tid?
Allikevel, naar vi vet at forskningsresultatene tilfaller PCIB 1.7. hvor de kan presenteres for andre BP interessenter, tipper jeg avtalen overholdes.
Podcast 121, fra 30:39
Jonas: «Og en annen ting er at der er flere av selskapene, uten at jeg kan gå inn på hvem de er, som er inne i prosesser med Big Pharma om samarbeidsavtaler, kliniske studier, og andre ting, og der er det fullt trøkk fra Big Pharma! De ser ingen grunn til å bremse på de typer aktiviteter nå!»
At Jonas nå i siste podcast omtaler seg selv som «uvitende» kan tyde på en av to ting:
- Han har fått signal om å kanskje snakke litt mindre fordi det snart skjer noe hvor han kanskje vet mer enn han kan si? Han har i så fall spekulert lite de siste podcastene, og vært mer ordknapp.
- Han har hauset opp stemningen med å snakke om diabetes, budkamp, stor avtale osv, men det blir ingenting i denne omgang. Er det derfor Jonas har virket mindre snakkesalig de siste podcastene?
Alternativ 2 skal i følge PW børsmeldes med en gang det er brudd i samarbeid/forhandlinger, og det har det ikke blitt. Alternativ 2 utgår!
Jeg tror heller ikke Jonas er uvitende. Om han ikke vet detaljene i hva som skjer, så vet han garantert mer enn han har lov å si. Hvem går på jobb i samme lokale uke etter uke og ikke snapper opp noe som du er uhyre spent på selv, og ører og øyne jobber på høygir. Ser ikke for meg at Jonas er lett å lure, og at han er uvitende. Men han er profesjonell og dedikert i hva han driver med, og hva han uttaler.
Jeg tror alternativ 1 er riktig, og at avtalen er banebrytende stor i norsk målestokk, eller at PCIB slukes av AZ fordi de bokstavlig talt har sett lyset. Jeg tror ikke AZ vil dele dette med noen som helst. De har snart forsket med PCIB like lenge som vi gikk på barneskolen. Uansett er forhandlingene kompliserte. Det har også Jonas uttalt før: «jeg misunner ikke de som sitter å sy sammen en avtale nå»
Vel han er jo styreleder i Ultimo, så er naturlig at han visste noe der om BP…
Et alternativ at det snakkes om andre selskaper enn PCIB. Men jeg tror mer på «Jonas du lyver» enn «Per du lyver» når Jonas omtaler seg selv som uvitende. Han har vært på skikkelig på hugget rundt PCIB flere ganger i 2020.
Han leser jo også her på TI, så er jo sikkert livredd for å få råtne reker i posten hvis det ikke blir «budkrig»
Nå gjenstår tre børsdager i denne måneden. Da er det godt at avtalen er ferdig forhandla og at partene er enig om tidspunkt for signering.
Det betyr at styremøte i PCIB er beramma og at tidspunktet er synkronisert med besluttende organ i AstraZeneca.
Med andre ord sitter man ikke lenger - verken i Cambridge eller Oslo - og sliter med “farmajuridiske detaljer” og andre krevende formuleringer.
Tror jeg.
PW: “Men se nå til å kom deg inn og signer den avtalen da mann! 50M USD upfront er småpenger for dere stor gutter! Det er bare 3 dager igjen!!!”
Det tar tid å bli enige om up-front.
AZ ønsker at kjøpe 10% kurs 120,- de trenger litt mere tid på at få alt i boks…
du glemte en 0 på den prosenten