Da må der også et 0 ekstra på kursen…
10 % emisjon på 120 har jeg tippet for et par måneder siden. Hvis den går inn må jeg prøve meg på lotto også
Er selvsagt spent på hva utfallet blir av PCI Biotech sine samtaler eller forhandlinger med AstraZeneca.
Samtidig er forskningssamarbeid med BioNTech vart i flere år og kan også snarlig gå inn i annen fase. Det er ikke smågutter på eiersiden der heller . Selskapet er verdsatt høyt. Snøffelen hadde et innlegg tidligere som sa noe som: interessen for mRNA teknologi er helt drøy!
Pfizer jobber også med BioNTech for å utvikle mRNA basert covid-19 vaksine.
BNT162 - BioNTech’s vaccine program against COVID-19, BNT162, leverages the Company’s proprietary mRNA platform. Currently there are four vaccine candidates, two of the four vaccine candidates include a nucleoside modified mRNA (modRNA), one includes a uridine containing mRNA (uRNA), and the fourth vaccine candidate utilizes self-amplifying mRNA (saRNA). Each mRNA format is combined with a lipid nanoparticle (LNP) formulation. The larger spike sequence is included in two of the vaccine candidates, and the smaller optimized receptor binding domain (RBD) from the spike protein is included in the other two candidates.
Artikkel 1 Juni 2020
Oslo, 1 September 2016 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, and BioNTech AG, a fully integrated biotechnology company developing individualized cancer immunotherapies, today announced that they are initiating a preclinical research collaboration involving the University of Zurich.
The partnership is governed by a preclinical research collaboration agreement. In brief, the preclinical research collaboration will evaluate technology compatibility and synergy based on in vivo studies performed by the University of Zurich. The companies will evaluate results achieved from this research collaboration and then explore the potential for a further partnership. PCI Biotech has already a collaboration agreement with the University of Zurich and the research is funded through the existing agreement.
Per Walday, CEO of PCI Biotech, said: “I’m very pleased to announce another research agreement in the field of nucleic acid therapeutics. We believe that the PCI technology has the potential to play a role in the realisation of several new therapeutic modalities. We look forward to explore synergies with BioNTech’s pioneering disruptive technologies.”
Utdrag av Referat fra sørlendingen etter kvartalspresentasjon personen deltok på. Ser at BioNTech nevnes også her:
« Pcib skiver i patentsøknaden for fimaNAc at in-vivo resultatene er superior i forhold til Lipofectamine, som i dag betraktes som gullstandarden for levering av mRNA inn i celler. På presentasjonen forklarte Per nærmere hva det innebar og han bekreftet også på spørsmål at det var godt mulig at fimaNAc vill bli den nye gullstandard innenfor deler av dette området. For meg var dette en fantastisk nyhet, noe som også trolig forklarer AZ interesse for Pcibs teknologi. En annen viktig ting, Lipider (som Lipofectamine) har alvorlige bi-effekter, mens fimaNAc ikke har dette.
På Q3 presentasjon i november i fjor sa Pcib at AZ også ønsket å teste ut fimaNAc teknologien utenfor onkologi området. Selv om de bare hadde 5-6 uker på seg til å gjøre dette, ønsket de dette. Hvorfor hadde ikke forskerne som drev med dette tenkt på dette før, slik at de fikk mer tid til å gjøre dette? For meg er det mest logiske svaret at noen høyt oppe i AZ systemet, kanskje helt i toppen, hadde blitt presentert resultatene fra onkologi området og spurt forskerne, hva med andre områder, vil det fungere der også? Hvis dette er riktig, betyr det trolig at også ledelsen i AZ ønsker videre samarbeid eller som jeg tror mer og mer på, et oppkjøp av Pcib.
Hvorfor oppkjøp og ikke partneravtale? Hvis resultatene så langt er svært gode med Pcib sin teknologi, er det sannsynlig at AZ vil bruke dette i mange nye medisiner, både i og utenfor onkologi (kreft) området. Alternativet til oppkjøp er da å inngå en svært omfattende avtale (som vil koste mye penger) eller en avtale for hver enkel sykdom de ønsker å behandle. Siden nuklein syrer området er ansett som fremtidens måte å behandle sykdom på, tror jeg at AZ vil velge oppkjøp for å kunne teknologien bredt, samt, og ikke minst, hindre at andre BP for tilgang til teknologien.
På spørsmål svarte Per at også andre samarbeidsprosjektet trolig ville bli ferdig i 2020. Det er derfor godt mulig at det kan bli flere partneravtaler i 2020, hvis ikke AZ kjøper hele selskapet. Et av disse selskapene er trolig BioNTech: De bruker også Pcib sin teknologi til å få mRNA inn i celler.»
https://www.avanza.se/placera/forum/forum/pci-biotech-holding.html
Mht aksjonsjonairlisten hadde jeg tenkt / håpet på flere internasjonale selskaper.
Godt å se ~ 5300 shareholders.
Med en AZ deal endres det kanskje?
Flere som fikk denne fra Nordnet i ettermiddag? Var et par timer siden jeg hadde sjekket kursen, så jeg hoppet litt i stolen:grimacing:

Må være en etternøler fra tidligere i uka tror jeg, men dårlig gjort å skremme meg sånn!
Ikke kast bort skils på lotto
PW gjentok i begynnelsen av juni, at “vi har en meget effektiv leveringsteknologi”.
Han fremstaar med dette som meget sikker i sin sak om at vi kan bli nr. 1 paa flere omraader. Hvis Astra Zeneca mener det samme…
Det går mot ei ny helg i spenning,
men…
nå er det ikke lenger spenning om det blir en avtale - bare når og hvor god!
Ser ut som noen ønsker å dra oss ned fra starten. Ligger salg på 82,5 NOK nå…
Mulig den forsvinner rett før 0900
Hvordan gjøres den utregningen? Kan jeg legge inn salg på 15 kr og så vil det bli stående?
Ikke direkte smart å legge salgsordre på 15 og nei den blir ikke stående men forsvinner maks ett sekund etter kl 09.00
Prøv heller 85.
HUSK : Et brudd vil bli meldt umiddelbart.
Det har ikke skjedd.
4 dager…
J.P. Morgan inn i Pcib. Sannsynligheten er vel stor for at de økte på tirsdag, da omsetningen var enorm.
Okey, nå ble jeg kjempemissforstått Det jeg lurte på var hvordan regner nordnet ut ordrene ved prehandel?
Er det noen som, uansett avtale, tror at Pcib ikke vil gå til 100,- ?
Dette gjøres kun for å gjøre noen redde, i håp om å sanke mest mulig.
Så dette er jo tusenlapper på gata. Bare å forsyne seg.
Husk at i 19 av 20 tilfeller er dette posisjoner på vegne av kunder, ikke JP Morgan sine egne penger.
Jo, selvsagt.
Men det vitner om interesse fra internasjonale investorer.
Frels oss fra det onde ♂
Folketrygdfondet er vel notorisk kjent for å låne ut aksjer. Her er jeg fullstendig enig med @Fleksnes.
Fire dager igjen og siste helgen = ned fordi ned?