Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Heller gode eiere enn Folketrygdfondet.

4 Likes

FOMO-hoppet fikk vi på mandag. De som vil inn før melding er allerede inne. Nå er det folk som selger for trygghet.

Hvis du ringer top 10 så er jeg sikker på at du får låne aksjer av dem mot en rente, så jeg tror du må justere verdensbildet ditt litt.

PCIB er forøvrig en periodevis short favoritt. Det er short tilgjengelig her.

Er det noen som kjenner seg igjen?

Og gubben satt i kveldinga og koste seg med skjellinga,
Kroner en, kroner to, kroner tre, kroner fire, kroner fem, kroner seks, kroner syv, kroner åtte, kroner ni,
Og det er rimelig .Han kunne ha det trivelig
Når’n telte på nytt, og på nytt og på nytt en sekk med penger i.

Ja de penga, ja de penga er til bekymring for fattig og for rik.

3 Likes

Tenk noen sekunder at du er Kristian Berg!
Radium episode 104, fra 50.40:
Jonas: Dette er et samarbeid som har vart siden 2015. Kristian kan ikke si så mye om dette, men han kan nikke…
Elisabeth avbryter Jonas: Kristian kan ikke si så mye for han jobber litt med dette, så han må holde…
Kristian skyter inn: jeg ser en annen vei jeg nå
Latter i studio.

Kristian vil helt sikkert se en annen vei fordi dette ikke vil ende i noe som helst. De har forsket ilag i 5 år, og norsk bioteks gudfar (Jonas) vet heller ingenting når han spekulerer «vilt og uhemmet» (IRONI)
Jeg blir fullstendig sjokkert om dette kun ender med en liten avtale, som i utgangspunktet hadde vært stort for norsk biotek.
Jeg tror vi blir presentert et bud på selskapet. Grunnen har jeg forklart i tidligere tråder. Hold hardt på aksjene er min velmenende anbefaling!

12 Likes

Kjekt med interesse fra internasjonale investorer, men når kommer bekreftelsen på interessen fra norske investorer, f.eks Folketrygdfondet?

Så…
norsk eierskap er pyton?

Låne ut aksjer bør alle langsiktige gjøre. Det er god betaling for utlån og shorting skaper volum.

Jeg sier som John Fredriksen:
“Shorterne er de eneste kjøperne jeg kan stole på”

Langsiktige eier er gode eiere for PCIB og andre selskaper med spennede prosjekter og inntektene noen dager eller år inn i framtida.

Har du eksempler på Folketrygdfondet som inn og ut i fullfart, a.la Spetalen?

Du og jeg skal la verdensbildet ligge. Mitt poeng her er at jeg sterkt misliker at det norske folks eget trygde- og pensjonsfond praktiserer utlån av aksjer for shorteformål. Det var det hele.

12 Likes

Avtalefornyelsene hver 6te mnd har vel også blitt meldt helt i siste liten, har de ikke ?

8 Likes

Hvorfor skal ikke det norske folks eget fond tjene penger på utlån? De gjør det jo ikke for å ødelegge egen investering.

Stemmer. Det har vel også, såvidt jeg husker, blitt meldt noen dager etterpå.

4 Likes

Det har jeg ikke fått med meg. Kan du dokumentere dette?

4 Likes

Du får ta mitt ord for det. Det er jo ikke uten grunn at kursen tidvis er flyktig.

“Det kommer når det kommer”. Dette utsagnet borger vel for en liten utsettelse. Men det borger også for at det kommer en avtale. Noen dagers “forsinkelse” ut i juli spiller ingen rolle i det store bildet, her er det viktig å få i land en god avtale som begge parter kan være fornøyd med. Da er det av mindre betydning for begge selskap om de må forhandle litt på overtid.

6 Likes

Heller ikke uten grunn att du er så aktiv idag.

1 Like

Dessverre, jeg kan selvfølgelig ikke ta ordet ditt for god fisk.

Det er jo bare å dokumentere det, om så er tilfelle :wink:

14 Likes

Oplagt med aftale kommunikeres idag!!! :sun_with_face:

3 Likes

Lufta ut av ballongen og avtale kommer tirsdag?
God helg.

1 Like

Å leie ut til short i utviklingsselskap kan være ødeleggende for selskapet. FTF gjør det uten å foreta en nærmere vurdering om det er lurt.

8 Likes

Tull.

At kursen spretter i været uten at selskapet har noe å melde har ingenting med at selskapet skal leve videre.

Har du satt en short her nå Geiran? Håper for din del den er intradag.

2 Likes