Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Vi kan selvsagt ikke se på langsiktig trend i denne sammenheng.

1 Like

Tenker at kursen går ned, med lav omsetning. Det må taes i betraktningen. Det er mange som ikke leser tekinvestor også. Lykke til!

3 Likes

Vi venter tross alt fortsatt på fasit.
Den sitter PW på og ikke vi her på TI

Om det ikke blir avtale så blir nesen min så lang at jeg ikke kan snu meg på bussen.
Dem kan ikke bruke 6-7 mnd på “samtaler” og så konkludere med no deal 1-2 dager før selvpålagt frist. Det er i tilfelle tidenes dummeste i et børsnotert selskap.
Dårlig/skuffende avtale ? Ok det er en mulighet men ingen avtale det er ikke mulig.
At noen selger litt i dag da dem forventa avtal før helga er bare naturlig men ikke så lurt tror nå jeg.

16 Likes

Jeg trodde ikke du tok buss :stuck_out_tongue: Passer dårlig til ferske reker og rødvin, men grønt og fint :slight_smile:

Jeg er enig med deg om at sannsynligheten for en ikke-avtale er liten, gitt tidsperspektivet her.

Jeg har mest tro på en av 2 følgende scenarioer.

1. Børsmelding i dag etter stengetid med en form for avtale. Følgelig har man god tid til å sette seg inn i meldingen.

2. Børsmelding 30.6 med beskjed om at man trenger mer tid (pakket inn på et eller annet vis)

10 Likes

Veldig forutsigbart at noen utnytter usikkerheten hos enkelte til å presse kursen litt nedover like før avklaring. Ikke noe å bekymre seg over, da volumet er syltynt.

Kanskje det snur etter lunch, med et aldri så lite byks over 85 mot slutten av dagen?

Og så supermelding en eller annen gang etter børsslutt i kveld. :blush::crossed_fingers:

20 Likes

I løpet av den tiden jeg har fulgt denne aksjen har det alltid vært litt varierende tidspunkt for når en melding angående samarbeidet med top 10 BP partner har kommet. Som regel har meldinger om videre samarbeid kommet etter at fristen for hver periode satt i avtalen har gått ut.

Om det samme skjer nå vet jeg ikke, men da er det i så fall dumt av PW og mer eller mindre love at avklaring kommer i løpet av juni dersom de ikke skal komme med melding før i midten av juli.

Uansett så er det spennende tider vi nå er inne i, både vi som sitter fullastet og de som eventuelt måtte sitte utenfor og vente på nyheter for så å prøve å komme seg inn dersom avtalen går i boks.

Jeg er i hvert fall glad jeg er inne. Dersom vi skal holde oss til rakett-analogien vil jeg tro det kriblet adskillig mer i magen for de som faktisk reiste til månen enn for de som satt og så på raketten ta av. Sikkert kult å se på, men tenk å få gå på månen… :stuck_out_tongue:

22 Likes

Hvis det ikke blir en avtale, burde vi faatt beskjed for lengst. Naar de har ventet saa lenge, maa det bli til noe.

Tviler paa at AZ sitter og forhandler med PCIB frem til tirsdag, for deretter og kaste alle avtaleutkast i soeppelkurven, og sier morna. Blir det ikke noen avtale, maa det eventuellt vaere PCIB som sier nei takk fordi avtalen ikke er god nok.

Men jeg tror fortsatt paa storavtale, eller bud. For hvorfor skulle det ikke bli det, siden vi tilbyr markedet verdens beste leveringsteknologi for medisiner?

10 Likes

Har lurt på en sak en stund. Hvis det ikke blir en avtale mellom AZ og PCIB, så sitter slik jeg forstår det PCIB med alle rettighetene til forskningsarbeidet mellom disse fra og med 1/7. Hvis AZ hadde, f.eks. 1/5, sagt at det ikke ble noen avtale - ville da PCIB fått rettighetene til dette arbeidet med en gang det ble et brudd eller måtte de uansett ventet til 1/7 før de kunne gjort seg bruk av disse? Ser bare etter mulige grunner til at AZ kunne ha interesse av å trenere saken fram til 30/6, for deretter å si nei til en avtale.

2 Likes

Jeg jobber selv i BP, og det er ikke ofte vi ikke bruker all tiden vi har til rådighet, og helst litt til om det er mulig.

54 Likes

Har bare vært inne i biotek aksjer i ca 1 år nå, så er ganske fersk, men synes det er rart med tendensene på kursen nå. Lavt volum og kurs på rundt 81-82. Er det fordi enkelte aksjonærer blir nervøse og vil gevinstsikre noe? Hadde liksom forventa motsatt retning på kursen i dag, iom siste dag før helg…

2 Likes

Galskap å sitte uten pcib i disse tider.

7 Likes

Det er ca. 4% av aksjonaerene som sitter og trader., og ikke har mer enn en ukentlig horisont paa sine PCIB aksjer. Det er ganske mange egentlig. Derfor beveger kursen seg slik. Og som vi ser, kan ett veldig lavt volum flytte kursen flere kroner.

5 Likes

Med det volumet som har vært i dag i forhold til tidligere i uka kan det se ut til at de fleste har kjøpt det de føler seg komfortable med. At det trades litt på disse nivåene nå, får vi se på som underholdning mens vi venter :laughing:

6 Likes

Realiserte litt nå nylig for å sikre litt. Antar at gode nyheter langt på vei allerede er innbakt i kursen og frykter det kommer en emisjon like i etterkant av nyheter.

1 Like

Viktig å sikre tapet :stuck_out_tongue:

3 Likes

Da er jeg fedigkjøpt. Fikk 500 stk på 81 og er fornøyd med det. Lykke til over helgen til alle trofaste aksjonærer :smile:

Nå åpnes det snart en Petit Chablis men først en dukkert i Steinbruvannet :clinking_glasses::beach_umbrella::goggles:

23 Likes

Og ja, det var ment som en spøk. Har full forståelse for at folk velger å sikre gevinst når de føler kursen er på et bra sted… Bare så det ikke blir noe misforståelse. Jeg ønsker ikke til å bidra til noe dårlig forummiljø :slight_smile:

6 Likes

Ut av nysgjerrighet; hva begrunnes frykten i?

5 Likes

Jeg tenker at det ikke er nok innbakt i kursen med tanke på det som nevnes og indikeres av nært forestående avtale. Ser en opportunity og tar plass før helgen :blush::sunny:

6 Likes