Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det viktigste etter å sikre gevinst er å spre emisjonsfrykt :joy:

18 Likes

Innbakt i kursen? FimaChem er ikke engang innbakt i kursen.

Hvorfor frykter du emisjon dersom du tror på gode nyheter? Henger jo ikke på greip. Om det kommer emisjon som en del av avtalen er det AZ som ønsker en eierandel i selskapet, og det er langt fra negativt. Emisjonen vil da også bli satt på høyere nivå enn dagens.

12 Likes

PCIB, PW og Thomas-toget: Klar til avgang!

Mens vi venter kan litt lokalhistorie og anekdoter være passende tidtrøyte. Kolsåsbanen og Montebello stasjon ligger ca. 400 meter fra Radiumhospitalet (kilde: Wikipedia).

Kolsåsbanens passasjerer forbandt Montebello stasjon med et spesielt teknisk ritual i årene 1995-2006 som alle tog måtte gjennomføre her, ved at det under oppholdet ble skiftet om fra kjøreledningsstrøm via taket til strømsko mot strømskinne slik T-banen har. Den 18. august 2008 ble stasjonen gjenåpnet etter oppgradering av banen til metrostandard. Det går ikke lenger an å gå over sporene på stasjonen: det er anlagt en undergang og en bro som tillater planfri kryssing. (kilde: Wikipedia).

image

Det må være her, på Montebello stasjon, at PWs togplan tok form.

-Sånn vil jeg ha det! Sa PW til seg selv mens han ventet på perrongen en sen kveldstime for mer enn fem år siden.

-PCIB er Thomas-toget som skal ut i verden på nye skinner. Da må ikke sporet hindres av kryssende trafikk av personell og materiell som kun har kortsiktige, lokale interesser. Tenkte vår svenske venn mens han klødde seg i det grånende håret sitt.

-Vi må alliere oss med en BP; en stor en med finansielle muskler til å lage planfri kryssing for naked delivery!

Resten er snart historie.

5 Likes

Nei jeg tar ikke buss så det stemmer. Avtale etter børs fredag gir meg frysninger på ryggen da det pleier være skrale saker og da blir helgen dårlig mht. hvor vi starter mandag morgen så nei da er det bedre med meld mand-tirsdag.
Har akk ligget 3 timer på stranda og ca 23 g i sjøen er ikke hverdagskost på nordvestlandet.
Skål og god helg.

2 Likes

Lover dere det blir deal? Kjøpte nå mer enn jeg har godt av. :slightly_smiling_face:

7 Likes

Du kan uansett trøste deg med at dette ikke er en lottokupong som blir verdiløs etter “trekningen”. Denne raketten har flere motorer.

15 Likes

Mye jokking fra han der 400 traderen i dag. Ligger på både kjøp og salg med 400 aksjer. Prøver vel å kontrollere kursen nedover for å få billigere aksjer.

3 Likes

Fremdeles en binær sak men jeg har vært medeier i PCIB i så mange år at nå får det briste eller bære. God helg til mine halvgærne medeiere og vi krysser fingrene for en eksplosiv melding!

21 Likes

Trist å se på at små aksjonærer kaster ut aksjene sine for en slikk og ingenting…
Det er jo helt tydelig at noen er klare og ikke minst ønsker å plukke de opp, og når man ser slike signaler, så BØR man være oppegående nok til å stoppe eget nedsalg på så få aksjer…
Se bare på tidsrommet mellom klokken 15:44 - 15:49 - én eller flere som plukket opp rett i overkant av 36K aksjer på kurs 79,90…
#Oppgitt

5 Likes

Siste fredag før avklaring med AstraZeneca. En del aksjonærer tåler åpenbart ikke varmen og spenningen…

4 Likes

Bare å sørge for at alt under 80 blir kjøpt, så slipper vi sluttkurs under 80 :wink:

For øyeblikket virker det ikke som superoptimistene er på kjøpern :wink:

Er jo greit og få kjøpt litt før helga og den “store” begivenheten som “kanskje” kommer, og da til en “billig” penge…(feriepengene kom for tidlig… :blush: :blush:), ja da blir det terasse ferie i år. :joy: :joy:

1 Like

Skulle vell heller ikke si at du er noen superoptimist, eller optimist i det hele tatt. Har du lettet deg selv i dag med tanke på din holdning til mulig avtale?

Vel, da er det 2 børsdager igjen! Denne dagen var seig, krysser fingrene for melding etter stengetid :).

6 Likes

Black Friday, ikke mer å si :face_with_symbols_over_mouth:

2 Likes

Daron

Du vet jeg liker å plage superoptimistene.

Hvilken motivasjon skulle jeg ha til å selge?

Tror ikke Ebitor har solgt. Man må jo ha aksjer for å kunne selge :sweat_smile:

2 Likes

Slapp av, etter den ville oppturen på mandag til onsdag formiddag, er dette innenfor hva man bør forvente.

Uansett, så er det melding som gjelder. Om kursen er 75 eller 85 betyr egentlig veldig lite når meldingen først kommer…

7 Likes

Svart dag uansett om en sitter på PCIB, PHO, NEL eller Equinor

2 Likes

Tiden vil vise hvem som blir genierklært, kjøperne eller selgerne. Enn så lenge så er jeg fornøyd med selgernes valg som ga meg anledning til å handle flere PCIB aksjer.

7 Likes