Dette er IKKE greit! Dustemikkel!
Er børsen åpen?
Åpen eller ikke. Du fortjener buksevann.
Du startet ikke å lese fra toppen da NBNB FAKE NEWS
Det blir nok ingen avtale i juni. Det blir etter hvert forlengelse av forskningssamarbeid med noe mer konkret ift indikasjoner/områder.
Det blir ikke noe vacc-publikasjon i H1 som Walday fastholdt senest midt i mai. Da bør man ha en plan for når det skal publiseres. Ellers er det svada man babler om for aksjonærene sine.
Igangsetting i USA i første halvår skjærer seg. Selv om dette var guidet å skulle være i mål i 2019 i sin tid.
Asia ligger dødt.
Forsinkelser må snart meldes.
Per Walday er en flink nerdete forsker som kan leke seg bra på laben.
Vi trenger en CEO som kan få forskningsresultatene til å materialisere seg i verdier asap! Nå råtner det bare på rot. Det skjer ikke noe samme hvor mange ganger det gjentas hvor fantastisk mye bedre pci sin teknologi er kontra det som finnes i dag. Ikke en eneste avtale. Er ikke det veldig alarmerende?
Vi trenger noen som kan hente penger og få fart på selskapet og teknologien. Så kan Per få fortsette å konsentrere seg om forskning på laben, der han er i sitt ess.
Dette er svært begredelig å være deleier og tilskuer til. Noen må ta grep om det blir miss nok en gang på guiding og avtale. Da er det vel snart bevist nok ganger at vi trenger en ny sterk markedsorientert og handlekraftig CEO istedenfor forskningsorientert nerde-CEO.
Vi har kastet bort alt for mye tid og penger til nå. På tide vi og styret våkner og at det blir nye koster og schwung over selskapet som hevder å ha revolusjonerende teknologi, som resten av farmaverden bare gjesper av. Ufattelig. Per du lyver?!
Og dette skriver du altså to børsdager før fristen utløper. Spesielt.
Åhoi… Hvor skal man begynne…???
Får håpe du har solgt aksjene dine hvis dette er oppfatningen du har av selskapet. Det er heldigvis frivillig å være investor i PCIB, så ikke føl deg presset til å eie noe du ikke har tro på…
Men jeg synes du kan spare deg for den type karakteristikker av ledelsen før du har et minste bevis på at de ikke får en avtale… det du kommer med er jo 100% oppgulp!
Den kommentaren din kan komme til å se så utrolig morsom ut, når Per og Ronny «brings home the bacon» fra svenskegrensa til uka…
Det er jo bare å selge seg ut, vi er så og si på ATH. Sikkert et bra tidspunkt å gå ut på, gitt ditt kritiske syn på selskapet.
Det har vært guidet H2 siden Q1, sikkert lurt å følge med på kvartalspresentasjone, slik at man ikke blir tatt på senga. Sikkert lurt å ikke forholde seg til foreldet guiding også.
Det er vel guidet oppstart i H2, ikke noe nytt der? Det kan vel ikke være dødt før det har vært i livet heller.
Stemmer (to børsdager igjen), det burde de ha fått til, evt bare guidet 2020.
Når det kommer til hva som skjer med AZ er det jo bare å vente et par dager så vet man mer.
Nyt godværet og ha en strålende dag!
Har man ein vinnar er big Pharma villige til å betale nærmast kva som helst. Sannsynlegheita for at vi har ein vinnar med PCIB er “once in life opportunity”.
Det er heile poenget her. Farmasia er high risk, men skal man nokon gong i livet kjøpe eit lodd, er dette den store vinnarsjansen.
Så får vi sjå, men bedre odds får vi aldri!
Litt av verdiane veit vi alt neste veke, greit å få første runde overstått.
Har kritisert PCIB for dette i mange aar. Vi sitter paa verdens beste leveringsteknologi for meidisiner, uten at PCIB har maktet og selge dette til noen av BP kandidatene(hvor det foelger penger med).
Men det var tidligere, for Rasp, naa faar vi gi PW en sjanse foer kritikken tar av. For I denne AZ runden, synes jeg PW har spillt sine kort godt. Noe som kan vise seg og gi fremragende resulater i loepet av de neste 4 dagene. . Og skulle det ikke gjoere det, fortjener det ikke kritikk, siden PW har spillt med kortene han hadde… I tillegg maa du huske paa at PW har innroemmet at de har vaert svake paa salgs siden tidligere. Noe han har gjort noe med gjennom nyansettelser den siste tiden. Naa maa vi gi disse en sjanse foer man eventuellt kommer med kritikk.
Syns det er greit å lese beskrivelsen til Rasp. Da forstår man hvordan de fleste som er på børs tenker, og hvorfor PCIB fortsatt prises som et skipsverft på Sunnmøre. Men beskrivelsen til Rasp kan vise seg å være fullstendig feil allerede til uken.
Jeg tror Rasp kjeder seg og hadde lyst til å provosere.
Eller så har det raspet for ham, i denne førjulstida.
Vi har vært en hemmelig samarbeidspart til AZ i mange år. AZ oppgir gjerne sine partnere, men ikke et eneste ord om oss…
Per mente tiden var inne for avklaring . I tillegg så ville AZ teste enda mer…
Jeg synes dette er en ryddig måte for begge parter, om kunde / selger kommer til enighet så blir dette veldig bra. Hvis ikke så tar vi data videre til neste kunde og historisk sett så er det kanskje mer å hente når markedet får innsyn i effekten (nå forhandles det uten reell konkurranse )
Om det ikke kommer en avklaring i løpet av Juni men det blir kommunisert at det er behov for mer tid, vel da eier PCIB alle rettighetene til resultatene oppnådd som fritt kan brukes mot andre aktører. Er dette det AZ ønsker, at pcib har denne muligheten mens de videre forhandler? Tviler meget stekt på det, men nå styrer ikke pcib hele showet i forhandlingene men rammen er satt og forventer at det kommer noe saftig her innen noen dager.
Jeg kjenner ikke selskapet og historien godt nok til å utale meg bastant, men etter hva jeg har forstått så kom melding om forlengelse med AZ på “utløpsdato” forrige gang.
Mange her tror at det nå finpusses på avtale, det tror ikke jeg. Jeg er rimelig sikker på at avtalen er ferdig utarbeidet, signeres siste dag og meldes da.
Hva gjelder avtalens innhold har jeg ingen formening, men et samarbeid over så lang tid gjør at dem lite sannsynlig flikker detaljer nå, nærmest på overtid.
Avtalens innhold har nok blitt til underveis siste 6mnd, begge parter har med stor sannsynlighet visst hva og hvordan dette skal se ut.
Mangel på avtale ville vært meldt ihht Per sine uttalelser såvidt jeg har skjønt, tidspunkt for slikt er passert mener jeg naturlig nok med ovenstående tanker.
Det blir særdeles spennende å se hva partene har blitt enige om.
Siste gang du skrev her så var dette i forbindelse med Q1. Der fikk du ønsken din med et kursfall fra ca 56 til 51. Men den gikk i været tett etterpå til 68.
At det er klart at du ønsker at prisen skal falle slik at du kan få en billigere inngang, den er ekstremt enkel å se. Du har inte gitt et ord fra deg under denne voldsomme oppgangen, heller ikke noe fra deg kring verken Taiwan eller Syd Korea som er positive nyheter.
Agendan din er enkel og alle må selvsagt få ha sin egen plan, men jeg håper at alle kan lese med godt polerte briller.
Må si meg 100% enig med deg, @Rodjer.
Som noen nevnte tidligere, så må vi huske at IR og kommunikasjonsavdelingen også skal ha litt tid før alt er helt på stell. Det er ikke akkurat sånn at Per og Pascal sitter og krangler om dollars de siste dagene, og når de er enige så skriver de en pressemelding. Ting tar tid.
Og de ble sammen enige om denne fristen i fjor sommer. At det har drøyd så lenge tror jeg kan være fordi de har fått positive resultater på testene utenfor onkologi, som gjør at de må bruke all tilgjengelig tid for å ferdigstille en avtale innen 30.06.
Det blir en spennende neste uke!
Man skal være ganske die-hard fan av PCIB for å ikke skjønne at mye som har blitt gjort har vært mangelfullt, tregt og til tider også amatørmessig håndtert! Vi har heldigvis en ydmyk ledelse som skjønner at de har sviktet på flere punkter og til og med poengtert at de har vært dårlige, kanskje spesielt på markedssiden. Med noen nyanskaffelser i teamet tror jeg disse problemene forsvinner som dugg for solen.
Guidingen (tidspunktene) kan kritiseres! Her har det vært mye bom. Men, det som skjer i forbindelse med Covid-19 pandemien, det bør vi la gå under force majeure. Hvis det viser seg at de trenger litt mer tid på avtalen så må det nesten være OK i slike tider. Jeg tror nok uansett fasiten foreligger 1. juli klokken 08.00 – hvilket jeg har påpekt tidligere – siden denne avtalen har et relativt solid endepunkt hvor en viss dato gir PCIB rettighetene til den felles forskningen.
FimaVACC publikasjon innen H1 begynner å se skummelt ut? Det liker jeg mindre godt! Er tross alt ikke lenge siden vi fikk denne guidingen, og selskapet må vel kunne ha såpass god kontroll på publikasjonstidspunkt for ulike tidsskrifter at dette burde være spot-on? Når man sier H1 så bør det bli H1. Punktum finale!
Men, hvis det landes en god avtale med AstraZeneca så ser jeg på dette som en pølse i slaktetiden! Skulle utfallet av fimaNAc eventyret derimot bli negativt, da er jeg redd det kommer til å bli en god del misnøye innad i menigheten. Man kan tråkke i salaten en og to ganger uten at det trenger å være en katastrofe, men å «bade» i salaten over lengre tid, det bør man unngå som et børsnotert selskap.
Det som er mitt inntrykk av Per Walday er at han er ytterst forsiktig med å gi uttrykk for positive «hendelser». Han er fullt klar over at mange agerer basert på hva han formidler. Det at han har vært såpass håpefull i sine omtalelser av samarbeidet med AstraZeneca ser jeg på som om at de virkelig har noen bunnsolide resultater. Det gir meg god tro på et positivt utfall og jeg sitter derfor musestille i båten uten å selge en eneste aksje. Håper ledelsen får den arbeidsroen som kreves inn mot sommeren så skal vi se at de langsiktige aksjonærene «parkerer» kortsiktige spekulanter og tradere som har solgt seg ut basert på det faktum at neste melding er meget binær! Mye opp eller mye ned! Jeg tror sterkt på førstnevnte og stoler på at gutta i førersetet har overbevist AstraZeneca såpass betydelig at vi går en herlig sommer i vente!
De nærmeste dagene frem mot 1. juli klokken 08.00 kommer nervene til å være i helspenn! Dette blir definitivt den mest spennende perioden i min karriere på børs og jeg krysser fingrene for et positivt utfall.
Kan det være et punkt i avtalen om at publisering i lancet, og oppdatering USA og Asia ikke skal ut til menigheten før avtale signeres og offentliggjøres? Hvilke fordeler/ ulemper vil det i såfall ha? Pcib nettsiden har vært mangelfull lenge, det har blitt bagatellisert på q1 presentasjonen. Vi vet at astra zeneca har gjort si med ansettelser relatert til pcib. 97% av kapital er i pcib. Nå må det Bære eller briste.
Isolert sett er jeg helt enig, men i og med at det potensielt blir en avtale med AZ asap, så kan det jo spekuleres i flere årsaker til at det ikke er publisert enda? Én plausibel årsak i mine øyne er at publisering vil få mye mer publisitet etter en avtale, og da er det i så fall taktisk smart å holde igjen. Så kan det også tenkes at AZ muligens er interessert i vaccen?