Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Could be interpreted that fimavacc got caught up in AZ discussions hence data publication is deliberately delayed. Bear in mind that AZ is busy with the COVID-19 vaccine for which hundred of millions of vaccine are pre-ordered … infectious diseases are hot subjects now for obvious reasons and fimavacc can enhance efficacy of vaccines. Remember that PW said they are monitoring all opportunities presented by the COVID-19 situation. Getting connected to AZ coupled with AZ efforts in COVID-19 logically dictates that fimavacc will be brought up higher up in AZ. This is a golden opportunity for pci biotech in my humble opinion.

Still have 2 days in H-1. We ll see how this plays out, but I’m sure the board and management are capable of a breakthrough.

Otherwise a great post. Thanks

23 Likes

Undres på om fredagens skrell under 80 kan henge sammen med en kombinasjon av aksjer kjøpt for lånte penger og nerver/skuffelse over at oppdatering fra ledelsen uteble?
Har selv kun handlet for egne penger, for å ha det sagt.

4 Likes

Ikke noe annet enn vanlig risikohåndtering.

2 Likes

I forhold til publisering av FimaVACC artikkelen er det mange grunner til at den kan være forsinket. Det er hvert fall ikke sånn innen mitt fagfelt (zoologi/økologi) at man selv bestemmer om når og om i det hele tatt manuskriptet man har sendt inn blir akseptert og publisert. Arbeidet skal fagfellevurderes (refereebehandles) og så skal manuskriptet revideres og etter hvert godkjennes av editor og redaksjon. Det er også sånn at fagfeller ofte ber om utsettelse på revisjoner. Jeg har fått opptil flere uker utsettelse ved et par anledninger. Fagfellevurdering innen vårt felt er også helt og holdent et dugnadsarbeid. Mange toppjournaler har svært høy refusjonsgrad, og mange svært anerkjente forskere må ofte sende inn manuskriptet til flere ulike journaler og foreta mange revisjoner før ting blir ferdig publisert. Nå vet ikke jeg eksakt hvordan ordlyden i meldingen fra selskapet var i forhold til publiseringen av FimaVACC arbeidet, men det hadde sikkert vært lurt å meldt at de hadde som målsetting å få resultatene publisert i løpet av H1. Med andre ord hadde ikke jeg lagt altfor mye i om publiseringen glir over i H2, da det avhenger av svært mange faktorer som PCIB ikke selv styrer.

Blir en svært spennende uke! Både håper og tror på en solid avtale.

32 Likes

De har guidet H1, altså er det å definere som et mål som du sier, og virkelig ikke noen krise om det sklir over i H2, så lenge de leverer en god avtale med AZ.

EDIT: Jeg ser at jeg har formulert meg litt uklart, som kan ha ført til noen misforståelser. Jeg mener her at det ikke er noen krise om publisering av FimaVacc-resultater sklir over i H2, dersom det leveres en god avtale med AZ innen 30.06. Jeg deler ditt syn @otard at det bør komme en melding i juni ang AZ-samarbeidet, når PW har uttalt dette så tydelig i senere tid. :ok_hand:

10 Likes

Capas.
Jeg er enig i at det ikke er no krise, men jeg er også kritisk til at når ting blir lovt så hardnakket så bør det holdes.
Per har sagt at det kommer en melding i Juni og da skal det ikke være stille til langt ut på høsten.
Om meldingen sier at det blir en forsinkelse i forhold til tidligere kommunisert så er det greit, men en melding må de komme med innen børsåpning 1 juli.

10 Likes

Ett kjempe poeng er dette og det har vært lite tatt opp: az ønsket å teste på andre sykdommer etter fristen løp ut i 2019. Det ble sagt at pcib var fornøyd med testingen i kreft. For å si det sånn, de kunne like godt avslutta hele samarbeidet der og da om de ikke var fornøyd med 5 års forskning. Logikken tilsier at tankegangen var: veldig bra så bra at vi ønsker å teste det på andre sykdommer. Deretter lager vi en avtale. De kunne like godt avblåst om det ikke var interessant

16 Likes

Har selv drevet med forskningsarbeid, og for 8 år siden leverte jeg inn en oppgave som guider «en hver» til å kunne produsere Solid oxide fuel cells fra scratch, for å produsere strøm. Gud bedre. Etter det prosjektet der endret jeg min oppfatning av ordet «frist», men innen forskning vel og merke. Det finnes lite respekt for frister blant forskere, og når man sitter på de fysiske slutt-resultatene, kommer det et hav av papirarbeid som skal kunne forstås av både forskere, investorer, politikere og forbrukere.

Faktumet endrer ikke realiteten av hva Pcib sitter på. Så skulle dette bli utsatt, er det en naturlig reaksjon at mange («småfisk») hopper av, men da basert på særs kortsiktige tanker. Hadde gjort meg lite med et kortsiktig ras, for å hente meg inn billigere da jeg tror på det de har rapportert over tiden. Henger man seg opp i denne fristen (som det tydes pannikk over her i tråden), så har man investert i et stort flaxlodd.

Spist vegansk/vegetar i 6 år nå, men takket være tråden her kom jeg hjem med 2kg reker og en flaske vin. Ble møtt av dama i stua: -«:shrimp::eyes:… Jakob?»

-«PCIB🤫»

31 Likes

Haha

Blir reker her idag også! :shrimp:

Hyggelig at flere har “oppdaga” reker og rødvin. Nydelig kombinasjon.
Mye tanker om tvil og tro i dag og det er vel naturlig når det nærmer seg noe fantastisk for oss alle.
Har fremdeles 100% tillit til at Per holder ord og dermed får vi avtale og den kommer innen fristen.
Det går faktisk ikke an å avblåse 2 dager før når dem har jobba siden 2016 så derfor blir det avtale og den blir SOLID. STORE tall.
Et videre samarbeide med deling av fremtidige inntekter osv ville vært publisert for lenge siden da det er en meget enkel avtale men å verdsette PCIB sine resultat og patenter er derimot meget komplisert.
Vi har mange sammenlignet med Algeta og om det stemmer ( jeg har ikke kompetanse til å vurdere) det som skrives er PCIB verd mye mye mer.
Jeg har i mitt lille hode kommet frem til 30-50 milliarder og det er lite når “det virker på alt”.
Mulig jeg bommer litt men ikke mye.

8 Likes

Nå må vi tenke klart. For det første må vi vente på fristen. For det andre (om det skjer): Er det noen som tror AZ kan takke nei etter fristen? Et ja eller nei må jo komme rimelig lenge før en frist, for at en avtale skal lande innen fristen. Jeg vil tro vi snakker om uker og ikke dager. Et nei er allerede for sent om ikke Per lyver, og ikke melder det «straks det skjer» som han omtalte sist Q og gjentok under podcast samme dag. Om vi ikke får melding innen fristen må det bety:

1. Det er enig, men avtalen er ikke ferdigstilt innen fristen
  2. Forhandlinger med flere

Et NEI er allerede for usannsynlig til at baisere kan spekulere i det. Finn på noe annet.

8 Likes

Jeg mener 2 frister er ute. Både et nei og en utsettelse burde vært publisert for min. ei uke siden. Da er det avklart.

8 Likes

Kristian Berg har bistaatt PCIB med info. til AZ under forhandlingene. Etter og ha snakket med ham, kjoeper AZ hele PCIB;-)) Det er mitt tips. Virker paa alt vi har testet det paa…

3 Likes

Er dette noe du vet @solo, eller noe du tipper på? Måten du ordlegger deg på nå får jeg både følelsen av at du sier noe som er nevnt et annet sted og tipper på en gang. Greit å være litt tydelig i ordlegginga nå sånn rett før avklaring. God helg forøvrig – første halvdel av neste uke blir forferdelig spennende!

1 Like

startw1n; trodde jeg hadde skrevet dette meget klart og tydelig i innlegget du referer til. ;-))

1 Like

Quizmaster lodde stemning for flere quizer og avstemninger mens vi venter

Vil vi ha flere avsteminger?

• Ja vi kan aldri få nok avsteminger, særlig i denne ventetiden
  • Ja
  • Nei, nå får vi holde kjeft og vente på Per

0 stemmegivere

2 Likes

Da er det mulig at jeg bare ikke bruker «mitt tips» på samme måte som deg, om du tenker det som «hva jeg gjetter vil skje». Kanskje en dialektforskjell? Ikke vet jeg. Men fint å få det avklart, om det så bare var for min del! :sweat_smile: God helg igjen, alle PCIB-kamerater!

3 Likes

Er ikke veldig tydelig det du skriver. Du skriver først at KB har bistått med info til AZ under forhandlingene. Noe som er en udokumentert påstand. Deretter skriver du at ditt tips er at AZ kommer til å kjøpe opp hele Pcib etter å ha snakket med KB. Noe som er et tips etter en udokumentert påstand.

3 Likes

Det som @solo referer til er vel trolig Radium episode 104, på slutten (fra 50:45) når JE spekulerer om avtalens innhold, utvidelse innenfor diabetes osv.

I denne episoden var Kristian Berg gjest i studio, og Jonas kommenterte at «Kristian kan ikke si noe»…Elisabeth bryter inn og sier «han kan ikke si noe for han jobber litt med dette…» Hvorpå Kristian Berg svarte: «Jeg ser en annen vei jeg, nå».

I og med at Kristian Berg sitter i PCIB sitt Advisory Board, så er det jo helt naturlig at han har kommet med innspill underveis i AZ-samarbeidet. :ok_hand: Så her er jeg helt enig med @solo. :+1::smiley:

18 Likes