Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det hadde jeg helt glemt, til tross for at jeg har hørt den episoden i hvert fall tre ganger nå. Stemmer det! Bra @anon50125742 og @solo!

2 Likes

Da får han skrive det da. Man kan ikke bare slenge ut påstander uten å backe det opp. Spesielt ikke i denne perioden når vi venter på store nyheter. Om Kristian Berg har vært involvert i diskusjoner/forhandlinger med AZ så er jo dette veldig positivt.

1 Like

Det er ikke “om”. Vi som følger selskapet vet at K. Berg har deltatt i samtalene med AZ. Dette har tydelig fremkommet i RADIUM episoden referert til over her.

7 Likes

Trodde dette var allmennkunnskap for de som foelger PCIB tett, noe jeg trodde du gjorde, og broed meg derfor ikke om og utdype dette naermere.

1 Like

Det er bra. Men det eneste som kommer frem i studio er at han er involvert. Hva han har bidratt med kommer ikke frem i episode 104. Det er også mange ferske aksjonærer her nå som nettopp har begynt å følge selskapet som ikke nødvendigvis har fått med seg alt. Derfor viktig å dokumentere alle påstander/info.

6 Likes

Enig med @solo i innlegget over, dette er basic. Det er helt innafor å anta at folk som uttaler seg her inne er kjent med at oppfinneren av teknologien er med i dialogen med AZ. Nivået på forumet bør ikke tilpasses newbees, de får lese på.

9 Likes

Ikke enig i at det er dokumentert at KB har vært eller er med i dialogen i og rundt den kommende avtalen. Han er oppfinneren, ikke nødvendigvis forhandleren. At han har vært med i dialogen om samarbeidet de siste 4 årene kan jeg være med på, men om han har vært med det siste halve året i å diskutere avtalen er jeg mer usikker på.

2 Likes

I RADIUM episoden som ble spilt inn sent vinter 2020 måtte Berg stå over en del av samtalen fordi han var involvert i dialogen med AZ. Det fremkommer i episoden.

Edit: han er selvfølgelig ikke en forhandler, han jobber på OUS. Han må åpenbart ha vært delaktig for å utdype teknologiens virkningsmekanismer og derav bistå i den teknologiske/medisinske delen av due diligence.

8 Likes

Skumma tråden med dagens bidrag. Kan virke som det er en del neglebiting “der ute”. Pass på å ikke bite av for mye, det blir det ofte trøbbel av.

Så har jeg hørt at når det gjelder neglebiting så fins det to kategorier mennesker; de som spytter ut bitene og de som fintygger videre og svelger dem; noen kanskje med rødvin, hvem vet? Kanskje komboen keratin og flavonoider er en supermix?

Apropos biting.; det er et ordtak som lyder: “Når krybba er tom, bites hestene.” Dette har imidlertid ingen gyldighet i vårt tilfelle. Krybba er stappfull og rekker til alle med aksjer.

4 Likes

Hørte litt på episode 104 en gang til for å være sikker, fra 50 minutter. Her snakker Jonas E om at sjansen for en avtale er langt over 50 %. Videre sier han at dette er et samarbeid som har vart i 4 år, siden 2015, og at tiden nå er moden for å ta samarbeidet videre. Jonas og Elisabeth sier da at Kristian Berg ikke kan snakke om dette fordi han jobber litt med dette.

Er enig i at Kristian Berg er og har vært med i å diskutere teknologien med AZ. Det være seg bruksmuligheter og videre utvikling i ulike indikasjoner. Siden han har vært involvert i dette vil det være naturlig at han vet mye om hvilke resultater AZ har i dyreforsøkene som har blitt utført. Om disse resultatene har vært svært gode sitter KB på sensitiv informasjon om hva AZ mener om PCI teknologien. Jeg tror basert på det vi hører i episode 104 at KB er fullstendig klar over at AZ sikler på PCI teknologien og at han derfor ikke kan delta i spekulasjonene til Jonas E.

Sitter tungt lastet i Pcib og håper sterkt på at vi får en enorm avtale på tirsdag. Tvi tvi :slight_smile:

26 Likes

Sitter på en minipost men håper på vegne av hele norsk biotecsektor på en avtale med cash! Ikke noe mere samarbeid, vi trenger å vise at det er hard cash i denne sektoren også i norge. Vi ser fra andre selskaper at kliniske resultater, samarbeid med akademiske grupper, samarbeid på BP preller rett av. Vi trenger sårt en avtale med mye penger! Lykke til!

11 Likes

Helt enig i hva jeg oppfatter at du mener.

Vil bare påpeke at lisensavtaler også krever samarbeid. Det være seg leveranser av den tilførte komponenten (logistikk) som oppfølging av eventuelt preklinisk arbeid og framdrift i klinisk utprøving (milepæler).

Med andre ord; PCIB vil i større eller mindre grad være involvert i hvordan AstraZeneca følger opp lisensavtalen.

4 Likes

Støtter 100% at nå slutter vi å konspirere, og avvente tilbakemeldingen fra PW, uansett om vi må vente helt til 01.07.
Husk tolmodighet er en dyd.
Både sørlendingen og Snøffelen har tydeligvis begge valgt å følge den tankegangen.

6 Likes

Denne tråden er blitt min hovedkilde til underholdning. Det er som en lang strøm av assosiasjoner. Et Alice i eventyrland-scenario for PCIB investorer. Snøffelen og Arve er kaninen som dro oss ned i ormehullet.
Jeg har vært tydelig tidligere på at jeg mener en avtale ikke nødvendigvis må komme innen 1.7 da jeg ikke kan finne noen melding fra selskapet som spesifikt sier dette. Jeg har ment hausingen, inkludert JEs utsagn om budkrig er synd fordi det skaper forventninger på kortsikt som kan skape skuffelsesdipper der mange nye investorer vil brenne seg. Jeg har også hoppet av vognen i frustrasjon når den verste tradingen har tatt fullstendig kontroll. I ettertid ser jeg det komiske i denne emosjonelle exiten og har kjøpt en fornuftig post og puttet i en skuff. Blir det fall har jeg satt av cash. Og jeg er sikker på at vi skal til himmelen på sikt. Ta det rolig folkens.

7 Likes

Mitt største spenningsmoment er verken om børsmeldingen kommer før denne måneden er omme eller et par dager inn i neste. Heller ikke om det blir lisensavtale eller ikke.

Nei, det er omfanget av avtalen; altså hvor mange indikasjoner partene er blitt enige om - innenfor og utenfor onkologiområdet.

Dette vil opplagt ha svært mye å si for de økonomiske størrelsene i avtalen. Hvor ambisiøse har AstraZeneca vært i forhandlingene og hvor langt har PCIB vært villig til å tøye definisjonen av “semi-exclusive”.

Ytterpunktene i forhandlingstemaet kan representere en forskjell på flere milliarder kroner i total avtaleverdi.

17 Likes

“Jeg har vært tydelig tidligere på at jeg mener en avtale ikke nødvendigvis må komme innen 1.7 da jeg ikke kan finne noen melding fra selskapet som spesifikt sier dette.”

Om ikke du finner en melding om det, Har PW vært veldig klar på i flere sammenheng, at det kommer en avklaring på veien videre i Juni.
Så er jo tolkningen på som legges i " avklaring "…

Der vi aksjonærene har spekulert oss fram til at dette må bli en økonomisk avtale, noe som også PW har sakt, at det må ligge noe mer forpliktelser en tidligere avtaler.
Bla Snøffelen var tidlig ute å la fram eks på avtaler han kunne se for seg kunne sammenlignes. Så flere eminente forumskrivere har “pirket” på en 4 sifret kurs om det skulle bli en veldig bra avtale/bud.

3 Likes

Jobber meg mentalt igjennom en no-deal scenario her. Alle her virker skjønt enige om at det blir deal, og selv er jeg også rimelig overbevist, men holder muligheten åpen for no deal. Men hva ligger bak en no deal beslutning?

Dette innebærer at de ikke har benyttet de siste ukene/dagene på finpuss av vilkår og crossing the t’s and so on. Det innebærer at AZ har vanvittig lyst på dette, etter 5 års samarbeid og blomstring for et år siden, og så bruke et halvt år på forhandling. Det innebærer likeså at PCIB er fullstendig klar over potensialet, og har baller nok til å spille høyt. Det innebærer at de i disse siste dagene fortsatt sitter og forhandler, og det er ikke mangel på resultater i forskningen som er problemet.

I tilfelle no-deal, hvilke kort sitter PCIB på som gjør at de tør å spille så høyt?

En no-deal på et tidligere tidspunkt ville utvilsomt vært en alvorlig nedtur. Men ?

Som sagt tror jeg på avtale, men er no-deal på tampen egentlig bull? Dette ble vel hausete ser jeg. Win ved alle utfall. Kan noen vennligst åpne øynene mine?

Altså, ved no deal har jeg ingen forhåpninger om at kursen spretter i været. Nei den kommer til å gå rett i dass. Men jeg tror ikke den kommer til å ligge der særlig lenge.

6 Likes

Kunne ikke vært mer enig abacus! :blush:

"det er omfanget av avtalen; altså hvor mange indikasjoner partene er blitt enige om - innenfor og utenfor onkologiområdet.

Dette vil opplagt ha svært mye å si for de økonomiske størrelsene i avtalen."

Det er her 90% av aksjonærene har sine tvil og usikkerhetsmomenter. Jeg tror også at mange av oss ikke klarer å se vilje enorme økonomiske verdier PCIB sine platformer kan vise seg å være, hvis PB selskapet ser potensialet og setter igang med å få fart på alle mulighet dette kan gi, både aksjonærere og pasienter.
Kun kort tid igjen før vi ser om alle positive spekulasjoner vil stemme…

4 Likes

Helt greit at en forbereder seg på en “No deal”
Men er det virkelig det som skal diskuteres de neste dagen. Dra frem evt dette kortet på onsdag… :blush:

Nei, ser egentlig ikke poenget med å diskutere/spekulere så mye mer, siden det er så kort tid til vi får svaret.

3 Likes