Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

AZ klarte å utføre testing på bare 6 uker, denne fristen ble overholdt. Burde være svært gode muligheter for å få til en deal på 6måneder

3 Likes

Analysene var først ferdig midten av mai, som vel er mer relevant enn hvor lang tid selve testingen tok. De fleste av oss som er glade amatører har nok svært begrensede kunnskaper til å vurdere hvor tidskrevende slike prosesser må antas å være. Det avhenger også åpenbart av selve avtaleutformingen.

Eneste som er sikkert er at forhandlinger som ender i signering vil i 10/10 tilfeller være mer tidkrevende enn forhandlingsbrudd. Som vil si at oddsen for en deal er stadig synkende og kan knapt bli lavere. I mine øyne hvert fall.

14 Likes

Får ikke håpe de satt på hendene mens analysen ble utført og ble overrasket over gode resultater og først da begynte å forhandle.

De har forsket i 5år, og med gode resultater derifra var det vel bare å starte forhandlinger umiddelbart. Ved gode resultat i utvidede studiet(slutten av 2019) så blir det selvsagt flere indikasjoner osv, men burde likevel være mulig å komme i mål. Resultatene var vel ferdig analysert i april

3 Likes

Siste del er uforståeligt?

Bare den sedvanlige; at ingen ville vært tjent med å kaste bort tid dersom forhandlingsgrunnlaget var forvitret. Det er ikke forhandlingsbrudd som er tidstyven. Detaljene er det som tar tid. Eller sagt på en annen måte; selve innholdet i den kommende avtalen.

4 Likes

Oddsen er synkende = Sannsynligheten er økende… :wink:

6 Likes

Trur avtalen er signert.
Test_2

Ryktes om en heftig fest i går.
1593322456930_9fa89a1dbe556ca340ecf02cee774735c3f8d682e2aed856641e3fe4f5e8748d.0_1

16 Likes

Siden det er siste søndag i advent, og det nærmer seg kirketid, kan jeg anbefale podcast 104. Den gir GARANTI mot negative nerver i minst en uke. Bør nytes med headset, og helt uten forstyrrelser (reker og rødvin trengs ikke)

12 Likes

Når jeg som 100% amatør i faget skal forklare en likesinnet hvordan PCIB sin leveringstek. funker så bruker jeg et egg som eksempel . Legg et egg på kjøkkenbenken og knus det med en hammer. Du “dreper” egget men griser enormt.
Stikker du et hull på egget og sprøyter in " cellegift " så “dreper” du også egget men gjør ingen skade på omgivelsene og du kan kaste egget i boss.
Når denne metoden kan brukes på mange typer kreft og muligens også andre sykdommer så aner vi konturer av noe STORT ( egentlig ENORMT )
Trekker vi også inn den eneste analysen som eksiterer og som baserer seg 98% på resultatene/utsiktene vedr gallegangsbehandlingen som pris-setter aksjen til over 80 kr da gir det et solid signal på at aksjen pr i dag er priset til null og niks i forhold til potensialet. Betingelsene for at dette skal stemme er at det faktisk “virker på alt” som vi har fått presentert opp til flere ganger.
Jeg er derfor helt avslappet i forhold til det som kommer tidlig neste uke for som skrevet tidligere er det mange flere enn meg som mener vi forsvarer dagens kurs UTEN avtale med AZ.
Det som er litt “skummelt” på korten er om AZ nå er kommet til en annen konklusjon og ikke er så sikker på at det virker slik vi er blitt informert om da får vi nok en kort nedtur muligens het ned til 30-tallet uansett om vi er verd det dobbelte 3-dobbelte.
Den store forskjellen på PCIB og alle andre er at vi har en metode som ALLE kan kjøpe/bruke og ikke en enket medisin med begrenset bruksområde.
Gled dere til avtalen. Det blir ikke gull men platina.

16 Likes

jeg deler forhåpningene !

1 Like

Er du nervøs, Arve…?
Slapp av, dette går bra.

1 Like

Nå er det så mye haussing her så man blir faktisk litt engstelig for at dette faktisk kan gå litt galt…

Hvis det går mot en no deal så er jeg enig med flere her inne at kursen vil få en alvorlig knekk. At pcib sitter med rettigheter til å frigi data fra forskningen er vel å bra men hvis vi skulle være så heldig at noen andre biter på så snakker vi vel om at en slik avtale vil tidligst komme etter en ytterligere periode med samarbeid?

Vi vil da stå igjen med VACC som aldri ser ut til å ta av der kanskje det eneste alternativet er å kjøre dette løpet selv, som da vil resultere i en emisjon.

I tillegg fimaCHEM som vi må vente på i ca 2 år før man får interim avlesning. Kort og godt lite store nyheter i sikte såfremt no deal scenarioet inntreffer.

Jeg er superoptimist i forhold til en avtale men med all haussinga nå er jeg bare redd dette vil skape et ennå større fall hvis det ikke skulle bli en deal.

4 Likes

Klart det vil det!

Per i dag prises det inn en avtale med verdi på ca 1,5-2 milliarder kroner, så ved no deal skal jo kursen kraftig ned. Men det har vel 95% oppfattet for lenge siden.

1 Like

Ja, og hva er resultatene verdt hvis ikke AZ vil betale - vil andre betale?

Ja, men det ser ikke ut som hausserne har skjønt tegninga…

2 Likes

Kan det tenkes at PCIB har kjørt forhandlinger med andre potensielle samarbeidspartnere for ikke å stå på bar bakke hvis AZ avtalen uteblir?

Nei jeg er ikke nervøs og er 100% sikker på at vi får en avtale ev at det kommer et konkret bud i løpet av mand-tirsdag.

3 Likes

image https://i.gifer.com/YVa.gif

Det blir rekecocktail til hele nabolaget onsdag?

3 Likes

Akkurat det har jeg lurt på også. Hvis det ikke er nok i det for AZ med alle sine plattformer så lurer jeg på hvorfor det skal fungere for andre

Hvorfor skulle az fortsatt sitte ved forhandlingsbordet hvis det ikke er nok? Resultatene fra forskningen har de hatt klar lenge nå, så hvis det ikke var som forventet hadde de avsluttet allerede i mai. (Såfremt allmenn logikk også gjelder for biotek logikk og PW ikke holder oss for narr)

4 Likes