Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Hvordan vet du at de sitter ved forhandlingsbordet ? De skulle bruke tiden frem til 30.6 til å «evaluere potensiale for videre samarbeid».

4 Likes

Tror ikke de sitter ved forhandlingsbordet nå, avtalen er nok klar og skal bare godkjennes og igjennom alle nødvendige kanaler. Men ja, selskapet har vel ikke direkte sagt at 30/6 er fristen for å legge penger på bordet. Dog har det vel fremkommet relativt tydelig i diverse podcaster at det er nettopp det man jobber mot.

2 Likes

Man slutter aldri å la seg fascinere over hvilke hypotetiske problemstillinger som blir forsøkt diskutert. Tipper det vil være mer enn nok muligheter til å få tematikken debattert dersom det mot formodning skulle ende i no-deal om noen dager. Før den tid blir det bare et fånyttes forsøk på å selge skinnet før bjørnen er skutt, bare i negativ forstand.

4 Likes

Jeg er glad for at mange tror det blir en alvorlig knekk ved no-deal. Det betyr at de er redde og har penger på sidelinjen. Det betyr trolig sterk økning ved avtale :blush:

11 Likes

Vet vi virkelig at de fortsatt sitter ved bordet? Det eneste vi kan være rimelig sikre på er at de ikke enda har sagt nei. Da ville jo det ha blitt meldt.
Men vi må huske på hvor mange jern i ilden AZ har i disse koronatider. Dermed er det en fare for at de så langt kanskje ikke har gitt avtalen med PCIB særlig prioritet, og at de dermed vil be om mer tid. Dette er jo langt mer avgjørende for lille PCIB enn det nok er for AZ.

3 Likes

Jeg hadde nok ikke holdt på disse aksjene nå om jeg ikke var av" den optimistiske sorten". :wink:

Jeg prøver bare å advare meg selv, så jeg ikke skal bli så sjokkert om vi ikke får en avtale innen tirsdag…

Poenget er at vi vet ingen ting om hvor ivrig AZ egentlig har vært. Kanskje sitter PW og river seg i håret fordi han får for lite respons fra AZ underveis…?

3 Likes

Om AZ skulle ha liten interesse av dette ville dem kastet kortene for lenge siden, det tror jeg vi kan slå fast med rimelig grad av sikkerhet.
At dem sitter og forhandler nå er også meget lite sannsynlig, viser til innlegg fra igår.
Men opplagt, både her og BB er det de siste måneder bygget kurs som har høynet fallhøyde betraktelig, ingen tvil om det.
Men om noen begynner å tvile på avtale nå skyldes det ene og alene nerver, noe som er helt menneskelig.
Men for egen del er det uaktuelt å stå av nå på oppløpssiden, denne muligheten selskapet står ovenfor nå kan gi kulesjokk i positiv forstand.
Men at aksjen kan oppføre seg meget volatilt nå framover til avklaring tror jeg man må være meget innstilt og forberedt på.
Lykke til alle sammen hva enn dere foretar dere på oppløpssiden, målsnoren i denne omgang :grinning:er faretruende nær

28 Likes

Kort og greit…
99% sikkerhet, så handler usikkerheten i for markedet om hvor god eller dårlig en avtale vil bli…
Spenningen er å ta å føle på, for oss fleste :smiling_face_with_three_hearts::grin:

4 Likes

Dette er jeg enig i om dette var noe de var tvunget til å bruke mye tid og ressurser på. Mitt poeng var at et annet alternativ kan være at de ikke bruker tid på dette, men bare lar tiden gå ut. De har vel ikke så mye mer å tape på en slik holdning?

Men understreker igjen at jeg er optimist tross alt!

4 Likes

https://www.timeanddate.com/countdown/launch?iso=20200630T1625&p0=187&msg=sAZturn+5+Rocket+Launch&font=cursive

8 Likes

Selvsagt helt umulig å vite noe 100% sikkert om, men at avtalen ble forlenget sier det meste for min del.
Jeg er også optimist :grinning:
kan ikke overføres direkte, men ikke langt fra. Vi er nå på oppløpssiden, vi som er inne har tatt et valg tilbake i tid og investert i Pcib fordi vi har tro på teknologien og eller på en solid avtale med AZ.
På skolen lærte man at på eksamen når man satt å såg over svarene skulle man være brennsikker dersom man valgte å endre på svaret man først hadde notert, altså brennsikker. Fordi det første man svarer ofte er det riktige.
Når jeg har vært og er 100% sikker på at denne investeringen er riktig så vil det være direkte livsfarlig å kaste seg ut nå fordi nervene spiller meg et puss. Nå er ikke jeg nervøs, men det er viktig å tenke over hvorfor man investerte i Pcib og være lojal mot egen dømmekraft, for nå er vi close deal bokstavelig talt.

22 Likes

Det er vel naturlig å tenke seg at prinsippene og rammeverket for en eventuell avtale har vært et fortløpende samtaletema ved siden av testingen – altså at dette ikke først ble satt på agendaen ved årsskiftet. Det gir jo lite mening at AZ bruker store ressurser over flere år på testing dersom de ikke samtidig har en viss formening om at det er realistisk å komme frem til enighet med eieren av teknologien. Meldingen ved årsskiftet tyder nettopp på at partene anser det som sannsynlig at de makter å komme frem til en avtale. At partene likevel må bruke all tilgjengelig tid på å få på plass den endelige avtalen kan muligens forklares med at det det kan være det rene formulerings- og detaljmarerittet - herfra til månen – å få på plass en avtale med slike store internasjonale aktører. Avtaledokumentet med alle dens appendix blir fort i størrelse med en god gammeldags telefonkatalog. Min er erfaring med slike prosesser er at partene bruker den tiden som er tilgjengelig, herunder at tidsfrister for interne og eksterne rådgivere samt beslutningsprosesser fastsettes med utgangspunkt i den aktuelle tidsfristen – ikke en måned eller uke før. For min del ligger det derfor ingen drama i at vi fortsatt ikke har hørt fra Per. Han kommer nok på banen rett over helga :blush:

15 Likes

“Det kommer når det kommer”

4 Likes

For min egen del lar jeg meg nå ikke påvirke av noe som helst, annet enn det fundamentale.

Vær forberedt på ekstrem volatilitet!

Det vil ikke nødvendigvis skje, men jeg blir overhodet ikke overrasket om mønsteret blir slik de neste dagene.
Uansett, vær forberedt!

Tenk igjennom hvorfor du investerte og minn deg selv på hva strategien din er, slik at du ikke lar nerver og irrasjonalitet påvirke valgene dine.

Hva hvis vi f.eks. raser 12% ned i morgen formiddag?
Skal du selge deg ut i frykt?
Skal du bli kastet ut på stop-loss fordi aksjekursen såvidt duppet nedpå 69,9kr?

Og så kommer meldingen, mandag etter børsslutt, om stor avtale eller bud på mange hundre kroner eller mer, mens du står tomhendt igjen «på perrongen».

Er det slik du vil at «PCIB-eventyret» skal ende for deg?

Tenk nøye igjennom valgene dine, slik at du kan være trygg på at de er de riktige for deg.
Tenk igjennom på forhånd hvordan du skal agere dersom scenario a, b og c skulle inntreffe. Da vet du på forhånd hva du skal gjøre, og unngår å foreta forhastede avgjørelser preget av stress, usikkerhet eller frykt.

De neste dagene blir spennende. Keep calm, og lykke til. :slightly_smiling_face:

31 Likes

Det er aldri feil å ta gevinst. Eneste man går glipp av da er muligheten til å tjene enda mer. Veldig mange har doblet pengene sine og vel så det på forventningene nå.

Flere enn meg som sitter klar med cash om det nå ikke skulle bli en avtale? Jeg har solgt alle andre aksjer utenom min faste post med PCIB. Jeg er klar til å kjøpe billige aksjer om det dessverre skulle bli no-deal. Jeg ser for meg en overreaksjon ned der jeg kan lett snitte ned på billgsalg. På denne måten blir det ok uansett😊 Lykke til!

3 Likes

Hvis det blir no-deal, hva tenker du blir neste mål da?

For min del er der slet ingen tvivl, der kommer en ggggggood deal soonest. Okay, der er sagt, skrevet og kommunikeret så meget om samarbejdet fra begge firmaer, der har været fælles initiativ og engagement i 5 år. At påstå, der ikke kommer en aftale, er enten et tegn på at man ønsker at påvirke aktien negativt eller lav IQ (sorry). Der kommer en deal i en eller anden forstand.
Nu, har vi diskuteret alle scenarier indenfor en deal i så lang tid, at vi gentager os selv 100 tals, nok for at få lidt styr på nerverne. Naturligt, når der ikke er transparens i situationen - set fra et investor perspektiv. Baiserne spiller på den psykologi og skaber panik.

Leveringsteknologi indenfor hvor mange områder, eksklusivitet eller ej… Tja… Tiden er nok brugt med den store lommeregner til at lave nogle ret avancerede regnestykker, hvor en ekstra % her og der, kan flytte mange nuller…
Nu
Alt andet lige, så er spændingsniveauet stort - for Der er en verden til forskel mellem eufori og skuffelse.

14 Likes

Syltynn teori å snakke om totalt avslag fra AZ nå.

19 Likes

Neste deal?

1 Like